User Tag List

Zobacz wyniki ankiety: Którą opcję zmian wybierasz?

Głosujących
35. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Opcja pierwsza

    3 8.57%
  • Opcja druga

    20 57.14%
  • Opcja trzecia

    4 11.43%
  • Inna/Własna

    4 11.43%
  • Bez zmian

    4 11.43%
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki 1 do 20 z 25

Wątek: Zmiany w systemie licytacji domków

  1. #1
    Senior Game Master Rinson's Avatar
    Zarejestrowany
    Sep 2012
    Posty
    3 126
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Domyślnie Zmiany w systemie licytacji domków

    Witam.
    Z racji tego, że kcc na serwerze jest dość sporo a patrząc na fakt, że niektóre domki sprzedają się na licytacji za 1 cc lub podobną wartość(co jest śmiechem na sali według mnie) wpadłem na pomysł aby coś z tym zrobić i podnieść wartość domków na licytacji. Przedstawiam poniżej kilka wariantów, proszę o zagłosowanie tylko na jeden. Możecie również wyrazić swoje zdanie co do każdego wariantu.

    Opcja pierwsza:
    Ustalamy cenę X cc za 1sqm. Jaka to będzie cena? Nad tym można się zastanowić w przypadku gdy ten wariant wygra. Swoje sugestie co do ceny możecie oczywiście przedstawić.
    Prosty przykład: ustalamy cenę 1sc za 1sqm, więc domek 10sqm cenę wywoławczą będzie miał 1kcc, a domek 100 sqm 10kcc.
    Można się jeszcze zastanowić ewentualnie nad tym, czy zastosować takie same wartości ROOK/MAIN czy inne,

    Opcja druga:
    Każdy domek miałby określoną cenę wywoławczą, która będzie stała. Wpływ na cenę wywoławczą miałyby np. czy domek jest blisko centrum miasta, czy posiada jakieś dodatki, jego wielkość.

    Opcja trzecia:
    Zwiększenie kwoty o którą minimalnie można przebić cenę licytacji. O ile? To do ustalenia, obecnie jest to 1cc.

    Jeśli ktoś ma inne pomysły, chętnie poczytam.
    Pozdrawiam.

    @Tyrion
    Cytat Napisał Tyrion Zobacz post
    Druga opcja brzmi rozsądnie, a najlepiej w połączeniu z trzecią opcją.
    Tak też może być, nie wykluczam. Można połączyć opcję trzecią z dowolną inną.
    Ostatnio edytowane przez Rinson : 29-02-2024 o 12:39

  2. #2
    Średnio zaawansowany Tyrion's Avatar
    Zarejestrowany
    May 2018
    Posty
    52
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Druga opcja brzmi rozsądnie, a najlepiej w połączeniu z trzecią opcją.

  3. #3
    VIP Week's Avatar
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Miasto
    Y78 Z714 7
    Posty
    642
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Wybieram opcję 2 i połączyć ją z 3.
    To chyba najlepsze opcje z tutaj wypisanych

  4. #4
    Banned
    Zarejestrowany
    Nov 2023
    Posty
    74
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Dla mnie osobiście najlepszą opcją będzie opcja pierwsza, stałe wysokie ceny i pozbędziemy się kaski.

  5. #5
    Gaduła Legenda Sasha's Avatar
    Zarejestrowany
    Sep 2023
    Posty
    148
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Jak już zrobić cenę za sqm domku to proponuje: Main - 20sc, Rook - 5sc. Oczywiście też trzeba byłoby poprawić system licytacji domków, który jest na stronie.
    Odnośnie innych opcji to połączenie drugiej z trzecią brzmi interesująco. Tak czy siak trzeba podnieść ceny jeszcze za manasy, runy, trainer czy też podróże statkiem. :< Rinson, działaj.

    Cytat Napisał Rinson Zobacz post
    Co masz na myśli pisząc, że trzeba poprawić system licytacji na stronie? Wiadomo, że wprowadzając np. cenę od sqm'a bądź minimalną wywoławczą to w systemie to też z automatu dodać trzeba. Bo nie wiem czy dobrze rozumiem, że o to chodzi?
    Tak, to to..
    Ostatnio edytowane przez Legenda Sasha : 29-02-2024 o 15:05
    Rook 1-2450
    Sasha Life!
    Main 3620-5205.. 5333-6026
    Sasha Life!



  6. #6
    Senior Game Master Rinson's Avatar
    Zarejestrowany
    Sep 2012
    Posty
    3 126
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Domyślnie

    Cytat Napisał Legenda Sasha Zobacz post
    Jak już zrobić cenę za sqm domku to proponuje: Main - 20sc, Rook - 5sc. Oczywiście też trzeba byłoby poprawić system licytacji domków, który jest na stronie.
    Odnośnie innych opcji to połączenie drugiej z trzecią brzmi interesująco. Tak czy siak trzeba podnieść ceny jeszcze za manasy, runy, trainer czy też podróże statkiem. :< Rinson, działaj.
    Co masz na myśli pisząc, że trzeba poprawić system licytacji na stronie? Wiadomo, że wprowadzając np. cenę od sqm'a bądź minimalną wywoławczą to w systemie to też z automatu dodać trzeba. Bo nie wiem czy dobrze rozumiem, że o to chodzi?

    Reszta to na inny temat

  7. #7
    MichaS MichaS's Avatar
    Zarejestrowany
    Oct 2017
    Posty
    736
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Zaznaczyłem opcję 2, ale tak jak wyżej napisali jestem za tym aby połączyć 2 i 3.

  8. #8
    Banned
    Zarejestrowany
    Nov 2023
    Posty
    54
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Zaznaczyłem inna, bo najlepiej to by wyglądało, aby połączyć opcje 2/3. Super propozycja!

  9. #9
    Zaawansowany
    Zarejestrowany
    Oct 2008
    Miasto
    Maków
    Posty
    85
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Opcja 2 z 3 .

  10. #10
    Łowca postów Pagon's Avatar
    Zarejestrowany
    Sep 2007
    Posty
    246
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Opcja druga połączona z trzecią, jednak przy opcji trzeciej byłoby trzeba dodać, że wartość o jaką przebijałoby się dany domek w licytacji byłaby uwarunkowana tym samym co posiada opcja druga czyt. bliskość do centrum miasta, dodatki, wielkość. Na przykład domek w City pod temple przebijałoby się minimum o 10uc a takie ścierwo na Ankaros 15SQM przy cenie wywoławczej dajmy na to 5sc przebijałoby się o 10cc. Wtedy przy każdej licytacji gdzieś w nawiasie powinno być ujęte, że dany domek można przebijać o xx cc/sc/uc.
    7.6
    Pagon 1 - ? [2202 lvl]
    Seguriper 1 - ? [3500+ lvl]
    8.42
    Pagon 1 - 137 lvl ----> Puni(7.6) [365 lvl]

  11. #11
    Notoryczny miotacz postów!!! Azielu$'s Avatar
    Zarejestrowany
    Jul 2009
    Miasto
    Lublin
    Posty
    2 465
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Opcja 2 i 3.

    Co do zwiększenia wysokości ceny wywoławczej to głównie dla domków na facc oraz lepszych "posiadłości" na paccu np. domki z trainerami/dp czy o powierzchni większej niż 50sqm. Małe domki niech zostaną licytowane od 1cc, teraz i tak stoją puste.
    Vanquish 1 - 2072
    Vara Aziel 1 - ... [ 2105] [Distance: 161; Shielding: 179]
    Glitch 1 - ... [ 3046 ]

  12. #12
    Zaawansowany Angelusion's Avatar
    Zarejestrowany
    Aug 2007
    Posty
    116
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Ja bym był za pewnym miksem tych opcji.
    Cena wywoławcza domku wynosiła by:
    Kod HTML:
    Bazowa cena domku = bazowa cena za sqm x ilość sqm + bazowa cena za dp x ilość dp + bazowa cena za trainer x ilość trainerów + bazowa cena za ilość trainer shooterów x ilość trainer shoterów
    Plus system przebić, który wyniósł by np. 10% ceny bazowej.
    Ceny za sqm, dp, trainery i tsy wedle uznania - ekipa wie ile mniej więcej pieniędzy jest na serwerze. Dlatego w przykładzie posłużę się całkowicie losowymi cenami za poszczególne segmenty domku.

    Przykład:
    Kod:
    Przyjmijmy poniższe ceny
    1 sqm = 1sc
    1 dp = 100sc
    1 trainer = 200sc
    1 trainer schooter 500sc
    Na sprzedaż mamy domek o wielkości 100sqm z 2dp, 3 trainerami i 2 tsami co daje cenę bazową:
    Kod HTML:
    Bazowa cena domku = 1sc x 100 + 100sc x 2 + 200sc x 3 + 500 x 2 = 1900sc
    Pierwsza osoba oferuje 1900sc, każda kolejna można przebijać o 190sc czyli:
    Kod HTML:
    Bid n1. 1900sc
    Bid n2. 2090sc
    Bid n3. 2280sc
    Bid n4. 2470sc
    Bid n5. 2660sc
    Bid n6. 2850sc
    ...
    Licytacja trwa do godziny xx:xx. Jeśli przez 5 minut po godzinie xx:xx nie pojawi się kolejny Bid domek jest sprzedany, jeśli się pojawi licytacja przedłuża się o kolejne 5 minut.

    System wyceny przyjąłem z kombinacji propozycji, system trwania licytacji to po prostu sprawdzony system jaki działa w elektronicznych licytacjach komorniczych - oczywiście wymagało by to drobnego oskryptowania, jednak nic strasznego i chyba dość przejrzyste.
    Tym sposobem nie wygrywała by osoba, która swoją ofertę poda najbliżej końcowego czasu, a wydłużanie o 5 minut po czasie licytacji spowodowało by, że w przypadku rarytasów licytacja trwała by faktycznie do uzyskania najwyższej oferty rynkowej.
    Czy to doprowadzi do długo trwających godzinnych licytacji ? Nie wiem.
    Wiem, że ilość minut oraz % przebitki powinien być adekwatny i dostosowany do całościowej liczby zasobów pieniężnych na serwerze by taki system działał sprawnie - a to liczba, która jest dla mnie niewiadomą więc ciężko mi dopasować odpowiednie ceny bazowe, przebicia procentowe oraz czas przedłużenia licytacji. Co nie zmienia faktu, że znając tę wartość bardzo łatwo dopasować te zmienne.

    Co istotne taki system wyeliminował by konieczność wyceniania względem "nieobiektywnych/niepoliczalnych" cech posesji takich jak położenia domku, prestiżu miejsca i innych - to by wyznaczyli już sami zainteresowani poprzez przedłużanie licytacji.

    //Up
    @Rinson temat wisi już dosyć długo - pojawiło się sporo głosów, trochę postów i kilka dodatkowych uwag - może warto podsumować temat i zamknąć z deklaracją jakieś decyzji ?

    @mielon @Baranek1 @Meliodas1 @Kakuzu @Legenda Sasha @Pagon

    Nie do końca macie racje. @Week bardzo dobrze to przedstawił. Waluty z dnia na dzień coraz więcej na serwerze przybywa. Możliwość robienia wszelkich nowych udogodnień w postaci rozbudów domków o kolejne udogodnienia jedynie zwiększy ilość udogodnień, a całkowita ilość pieniądza w grze wciąż będzie rosła.
    Podniesienie cen podstawowych, takich jak ceny za pojedynczy sqm czy za blessy ( np. zlikwidowanie możliwości wymiany brożki na 100 blessów i dalsze podwyższanie ceny dla postaci z wysokim lvl ) to jedyny sposób na ciągłe i systemowe regulowanie ilości waluty w grze. Przy ograniczonej liczbie zasobów ich wartość będzie jedynie rosła. Przy zwiększaniu jednocześnie ilości zasobów w grze oraz ciągłym zwiększaniu ilości waluty w grze tak naprawdę nic się nie zmieni w cenach bezwzględnych.

    @Pagon
    Ja jak najbardziej rozumiem Twoje argumenty jednak dostrzegam w tym rozwiązaniu poważną wadę. Jest to działanie punktowe, które nie rozwiąże systemowo problemu. Tak jak @Week wspomniał - bolączką nie jest brak dobudówek, brak pojedynczego NPC lub brak jakiegoś małego elementu, a całość "gospodarki" na serwerze. Wystarczy spojrzeć na ceny dziś, rok temu, dwa lata temu i tak cofać się przez całą dekadę. Ostatnie 10 lat wprowadzania zmian: nowe Questy, NPC skupujące przedmioty, które z czasem straciły swoją eksluzywność i z wyjątkowych stały się pospolite, ogromny zarobek na wysokich lvl przy proporcjonalnie małym wydatku na zdobycie tego Expa i loota spowodowały, że mamy całkowicie zabetonowane ceny 95% przedmiotów. I o ile z samym systemem, rozsądnie pomyślanym "dobudówek" nie miałbym problemów to uważam, że miałby on znikomy wpływ na wyżej opisaną sytuacje i po krótkim boomie bylibyśmy znów w punkcie wyjścia szukając kolejnych udogodnień, które by punktowo ściągnęły na krótką chwilę UCki z serwera i tak w koło Macieja...
    Rozważmy jeden przykład - co to oznacza "zaporowe ceny" ? I jak to wycenić ? Przykładowo- ile kosztuje wyrażone w UC zrobienie dostępu do trainerów Ahmedowych ( UC na przedmioty + wycena poświęconego czasu ) ? I teraz, jeśli wogóle wyznaczenie tej ceny było by realnie możliwe to ile powinno kosztować taki udogodnienie w domku względem tej ceny ? Jej 2 krotność ? Wydaje się mało biorąc pod uwagę czas jaki trzeba poświęcić an zrobienie Questa. 5 krotność ? 10 krotność ? Czy to nie za dużo ? Tutaj wszystko rozbija się o kwestie całkowitego balansu. A ten balans można było by najprościej rozpocząć od zmiany cenowej domków. Potem dalej kombinować. Ale wpierw dostosowywać ceny/loot do realiów tak by ściągać UCki z rynku, a potem gdy to zadziała wprowadzać dodatkowe, płatne udogodnienia - tak to widzę.
    Ostatnio edytowane przez Angelusion : 15-03-2024 o 11:34

  13. #13
    Uzależniony Domcio Old's Avatar
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Miasto
    Toruń
    Posty
    686
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Wybralem opcje 2, lecz w polaczeniu z 3. Kasy na servie mnostwo, wiec i niech cena wywolawcza domku bedzie wieksza, a nie, ze cena wywolawcza jest warta tyle co loot z lucky rata.
    Master Domcio 0-1033 (sprzedany)
    Nacomi Tahata 0-1518 (sprzedany)
    Mainerek 0-1778 (zachowany)
    Rook Elti 0-?

  14. #14
    VIP Lirtes's Avatar
    Zarejestrowany
    Oct 2017
    Posty
    304
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Wybrałem opcję drugą i dodałbym miesięczny czynsz za domek.

  15. #15
    Gaduła Schwaab's Avatar
    Zarejestrowany
    Apr 2021
    Posty
    146
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Cytat Napisał Angelusion Zobacz post
    Ja bym był za pewnym miksem tych opcji.
    Cena wywoławcza domku wynosiła by:
    Kod HTML:
    Bazowa cena domku = bazowa cena za sqm x ilość sqm + bazowa cena za dp x ilość dp + bazowa cena za trainer x ilość trainerów + bazowa cena za ilość trainer shooterów x ilość trainer shoterów
    Plus system przebić, który wyniósł by np. 10% ceny bazowej.
    Ceny za sqm, dp, trainery i tsy wedle uznania - ekipa wie ile mniej więcej pieniędzy jest na serwerze. Dlatego w przykładzie posłużę się całkowicie losowymi cenami za poszczególne segmenty domku.

    Przykład:
    Kod:
    Przyjmijmy poniższe ceny
    1 sqm = 1sc
    1 dp = 100sc
    1 trainer = 200sc
    1 trainer schooter 500sc
    Na sprzedaż mamy domek o wielkości 100sqm z 2dp, 3 trainerami i 2 tsami co daje cenę bazową:
    Kod HTML:
    Bazowa cena domku = 1sc x 100 + 100sc x 2 + 200sc x 3 + 500 x 2 = 1900sc
    Pierwsza osoba oferuje 1900sc, każda kolejna można przebijać o 190sc czyli:
    Kod HTML:
    Bid n1. 1900sc
    Bid n2. 2090sc
    Bid n3. 2280sc
    Bid n4. 2470sc
    Bid n5. 2660sc
    Bid n6. 2850sc
    ...
    Licytacja trwa do godziny xx:xx. Jeśli przez 5 minut po godzinie xx:xx nie pojawi się kolejny Bid domek jest sprzedany, jeśli się pojawi licytacja przedłuża się o kolejne 5 minut.

    System wyceny przyjąłem z kombinacji propozycji, system trwania licytacji to po prostu sprawdzony system jaki działa w elektronicznych licytacjach komorniczych - oczywiście wymagało by to drobnego oskryptowania, jednak nic strasznego i chyba dość przejrzyste.
    Tym sposobem nie wygrywała by osoba, która swoją ofertę poda najbliżej końcowego czasu, a wydłużanie o 5 minut po czasie licytacji spowodowało by, że w przypadku rarytasów licytacja trwała by faktycznie do uzyskania najwyższej oferty rynkowej.
    Czy to doprowadzi do długo trwających godzinnych licytacji ? Nie wiem.
    Wiem, że ilość minut oraz % przebitki powinien być adekwatny i dostosowany do całościowej liczby zasobów pieniężnych na serwerze by taki system działał sprawnie - a to liczba, która jest dla mnie niewiadomą więc ciężko mi dopasować odpowiednie ceny bazowe, przebicia procentowe oraz czas przedłużenia licytacji. Co nie zmienia faktu, że znając tę wartość bardzo łatwo dopasować te zmienne.

    Co istotne taki system wyeliminował by konieczność wyceniania względem "nieobiektywnych/niepoliczalnych" cech posesji takich jak położenia domku, prestiżu miejsca i innych - to by wyznaczyli już sami zainteresowani poprzez przedłużanie licytacji.
    Dałbym mu Administratora (chociaż Tutora) za ten referat zanim gość zostanie Prezydentem. Jestem za tą opcją.
    "Jak problem ma koleżka, też go mam, mam tak od dziecka..."


    Karma Wraca !!!

  16. #16
    Nowicjusz
    Zarejestrowany
    Apr 2012
    Posty
    3
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Chcecie sie pozbyc kasy na serwie zrobcie jak kiedys rozbodowe domkow trainery i tym podobne

  17. #17
    Banned
    Zarejestrowany
    Nov 2023
    Posty
    54
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Cytat Napisał mielon Zobacz post
    Chcecie sie pozbyc kasy na serwie zrobcie jak kiedys rozbodowe domkow trainery i tym podobne
    Wystarczy uruchomic loterie apo np. o shaman seta.

  18. #18
    Nowicjusz
    Zarejestrowany
    Mar 2020
    Posty
    3
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    dokładnie rozbudowa domków i loteria już dawno powinny być ... i kasa sama zniknie

  19. #19
    Nowicjusz
    Zarejestrowany
    Nov 2023
    Posty
    12
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Panowie wyżej dobrze mówią, rozbudowa trainerów, dp w domkach i loteria i po porblemie, nie wiem na co jeszcze czekacie

  20. #20
    VIP Week's Avatar
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Miasto
    Y78 Z714 7
    Posty
    642
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kakuzu Zobacz post
    Panowie wyżej dobrze mówią, rozbudowa trainerów, dp w domkach i loteria i po porblemie, nie wiem na co jeszcze czekacie
    Może na to, że pisali już dawno, że na rozbudowę domków nie ma miejsca. Zresztą, loteria potrwa dajmy na to tydzień, a kasa na serwerze z dnia na dzień przybywa, więc jedną czy dwoma loteriami kasy z serwera się nie pozbędą. Trzeba wymyślić coś, co będzie się pozbywać kasy cały czas, a nie tylko jak będzie loteria.

Podobne wątki

  1. Pytanie odno?nie licytacji domków !
    By Carmell in forum Pomoc
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni Post / Autor: 07-11-2012, 22:03
  2. Zmiany w systemie PVP
    By Mordor in forum Propozycje
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni Post / Autor: 25-02-2010, 02:34

Zasady Postowania

  • Nie możesz zamieszczać nowych tematów
  • Nie możesz dodawać postów
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •