Zaloguj się

View Full Version : Lag & server delay



TIBIAPVP
17-03-2012, 14:49
hej zaczalem tu grac pare dni temu.
Przejdzmy od razu do problemu.
Gra jest strasznie irytujaca szczegolnie na niskim lvlu gdy nasza postac jest jeszcze wolna, a co dalej to ciezko mi oceniac bo jeszcze nie przebrnalem przez ten koszmar.
Pingi do servera sa w miare dobre, ale wyglada na to ze sam core sie dlawi.
Czesto bywa, ze mob stoi i praktycznie nas nie atakuje, po czym zada kilka uderzen w zbyt krotkim czasie. Przez te opoznienia server nie potrafi obliczac prawidlowej pozycji gracza, przez co knightem goniac za mobem praktycznie nie mozemy go dobic, a o opcji "chase opponent" mozmey zapomniec - postac dobiega do pozycji moba, w ktorej byl kilka sekund temu. Jesli chodzi o PVE to ta sytuacja prawdopodobnie juz nie jest az tak widoczna na bardzo wysokim lvlu, bo postac jest strasznie szybka. Ale server pownien byc stabilny i grywalny przez kazdego gracza (klasa/lvl).
Nagralem 2 filmiki frapsem dzisiaj rano, aby troszke przyblizyc sytuacje. Oba 720p, ale w tipie gram w oknie, takze troszke moze byc rozmazane, szczegolnie przy pierwszym bo nie wymaksowalem jakosci w konwerterze ccc.

ustaw 720 zeby cokolwiek bylo widac wyrazniej
1: na poczatek gonimy fire debila na chase opponent, pozniej troszke bije dle ale raczej wszystko ok(niewielki delay)
nastepnie ok 1:38 jeden dl stoi na lagu i nie chce do mnie podejsc, oba prawie w ogole nie robia bialego dmg
2: to kontynuacja pierwszego, fraps po 4gb zrobil nowy pilik, a nie chcialo mi sie w zadnym programie sklejac
1fire devila zabilem w miare ladnie na auto chase
potem w 50s juz kompletna zadyszka serwera, nawet wkurwiony zaczalem na strzalkach go gonic i mimo ze wchodzilem mu w dupsko nie moglem go dobic

sory za muzyke jesli ktos takiej nie slucha, ale akurat lecialo, a we frapsie mialem zaznaczony recording
sory tez za ortografie i interpunkcje, ale nie chcialo mi sie godizne pisac porzadnego tematu, chcialem tylko przekazac istote problemu


FILM 1 : http://www.youtube.com/watch?v=ipFyvs9WaBw&feature=context&context=C429e8abADvjVQa1PpcFPy0SucnJLmeL_wr2D-rwvGmqo79sRtOZQ=

fILM 2: http://www.youtube.com/watch?v=rkkpgJWqhDw&feature=context&context=C429e8abADvjVQa1PpcFPy0SucnJLmeL_wr2D-rwvGmqo79sRtOZQ=

@ gdybym to ja mial lagi, to wszystko by lagowalo - widac byloby na filmikach jak cala gra stoi, my natomiast widzimy jak dle sobie bija aoe itp, ja biegam, ale mimo to nie moge nikomu bomby z maczugi w leb przypierdolic
slaby komputer? -.- not my side

Takanori~
17-03-2012, 15:16
Dawniej też był taki problem, tyle, że na większą skale. Teraz jak widać to powraca - apo cofa się w rozwoju, fajnie.
Jeżeli to nie wina twojego internetu, można wnioskować, co się tutaj dzieje.

Xzaz!t
17-03-2012, 15:54
Tu już nie ma takiego hostu jak kiedyś(koszta), też czasami "czuje", jak mnie tnie i nikt mi nie wmówi, że to przez mojego neta...
APO to "powoli" przeszłość...

Lucaseq
17-03-2012, 16:05
Kiedyś 600-700 graczy 0 laga teraz 150-200 i lagi. Cóż poradzić... Pewnie jest to też wina wszystkich skryptów bo jak grało po te 600-700 osób to nie było pierdół typu saphire set, shaman set, amulety i te czasy na APO wspominam najlepiej.

Czarodziej Xardax
17-03-2012, 16:05
'chase opponent' od zawsze scinalo.
reszta to wina Twojego dostawcy internetu :)
u mnie nic nie scina:confused::confused::confused:

Alber Einstein return
17-03-2012, 16:49
skoro masz lagi poszukaj gry w której ich nie bedzie.
Słabo znam sie w tych sprawach ale jedno wiem na 100% informacja porusza sie z ograniczona prędkością, a więc na nią mogą mieć wpływ różne czynniki i tego nikt nie zbada bo zauważ że masz np podczas łączenia z jakąs stroną: znalezienie drogi do celu zajęło 0,02s a strona wyświetliła sie po 3s.

Podobno Mortiis pisał że jakieś nowe maszyny zakupił. Mam nadzieje że to prawda

Novi
17-03-2012, 17:44
Na 7.6 to zawsze lagowalo... na kazdym kliencie.. chcesz miec dobre follow, graj na 8+ tam sie nic nie tnie, i biega szybko za monsterem :)

TIBIAPVP
17-03-2012, 20:58
dobra juz kij w ten chase opponent, a co z tym ze pod koniec 2 filmiku, ze wchodze w moba (recznie) i nie potrafie mu spompowac czachy? i to ze moby przez kilka sekund nie wala melee atakow, a potem kilka pod rzad.
albo stoja 3kratki ode mnie i nie chca przez 1-2 s podejsc? to wszystko powinno byc automat bez zadnych zwiech
w takich warunkach niektore klasy moga na bardzo niskim pozioime wykorzystywac ten delay i solowac silne moby(pvp to samo), gra nie jest zbalansowana przez te duszenie sie serwera

nie mowie tego wzsystkiego zeby wysmiac sserver czy go ponizyc w oczach aktywnych graczy
ja wychodze z zalozenia, ze krytyczna opinia jest konieczna w dalszy rozwoj servera w dobrym kierunku.

Novi
17-03-2012, 22:27
dobra juz kij w ten chase opponent, a co z tym ze pod koniec 2 filmiku, ze wchodze w moba (recznie) i nie potrafie mu spompowac czachy? i to ze moby przez kilka sekund nie wala melee atakow, a potem kilka pod rzad.
albo stoja 3kratki ode mnie i nie chca przez 1-2 s podejsc? to wszystko powinno byc automat bez zadnych zwiech
w takich warunkach niektore klasy moga na bardzo niskim pozioime wykorzystywac ten delay i solowac silne moby(pvp to samo), gra nie jest zbalansowana przez te duszenie sie serwera

nie mowie tego wzsystkiego zeby wysmiac sserver czy go ponizyc w oczach aktywnych graczy
ja wychodze z zalozenia, ze krytyczna opinia jest konieczna w dalszy rozwoj servera w dobrym kierunku.

Troszeczke jednak przesadzasz, z tym ze małe poziomy moga solowac mocne potwory. Bo potwor sie zatnie, ale podejscie i zabije mniejszy lvl na strzal.
Do tego powiem ci ze wszedzie, tak jest i w nowszych i starszych klientach tibi, ze potwor raz stoi i Cie walnie raz czy dwa zanim , go zabijesz , a czasem wali w Ciebie tzw. "combo" tak juz jest ta gra zrobiona, i watpie zeby to zostalo kiedykolwiek zrobione...
Jak sam wiesz gra byla tylko projektem niemieckich studentow... i tak jest juz. To tylko gra zrobiona w notatniku.. wiec nie wymagaj zbyt duzo :)

TIBIAPVP
17-03-2012, 22:36
core apo jest napisane przez jakis programistow innych niz ci ktorzy pracuja w cipsofcie
a to od core glownie zalezy czy gra jest stabilna, zoptymalizowana pod wzgledem o ktorym wyzej mowa (w tym to o czym mowisz)

Akananto
18-03-2012, 09:22
Kolego, napisze jeszcze raz to, co zostalo juz napisane i co wszyscy chca napisac - twoj internet jest chujowy.

TIBIAPVP
18-03-2012, 09:49
znakomita odpowiedz
a teraz powiedz mi od czego zalezy gra na bez opoznien ( client->serwer)


Badanie armia.toproste.pl [77.79.228.110] z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=47ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=47ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=47ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=50ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=47ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=45ms TTL=121
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=46ms TTL=121

Statystyka badania ping dla 77.79.228.110:
Pakiety: Wysłane = 100, Odebrane = 100, Utracone = 0
(0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 45 ms, Maksimum = 50 ms, Czas średni = 45 ms

Akananto
19-03-2012, 21:00
Sproboj zainstowac Leatrix latency fix (http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html), jezeli to nie zadziala to odpisz co i jak w tym temacie.

Lucaseq
19-03-2012, 21:35
Sproboj zainstowac Leatrix latency fix (http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html), jezeli to nie zadziala to odpisz co i jak w tym temacie.

Jeśli mogę się wypowiedzieć to co do tego programu to spowodował mi on lagi których normalnie nie mam. Zastosowałem się do wszystkich instrukcji. Więc raczej nie spełnia on swoich funkcji.

TIBIAPVP
20-03-2012, 16:38
Sproboj zainstowac Leatrix latency fix (http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html), jezeli to nie zadziala to odpisz co i jak w tym temacie.

rejestr mam dobrze ustawiony jesli chodzi o te sprawy

poza tym to na 90% wina chujowej optymalizacji core servera

przeanalizowalem troszke ilosc populacji na serwie i smialo stwierdzam... powinniscie sami do tego dojsc
szkoda czasu na serwer, na ktorym administracja jest tak zle zorganizowana,
cya

Mooncry
20-03-2012, 16:43
Core, ale wyszukane słownictwo.

@top
Ja jakoś lagów nie mam, pograj w coś innego/opier. dostawce neta :)

niewidomy
21-03-2012, 07:40
Mam takie odczucie ,że z zagranicy wróciłeś bo widzisz te core odbieram w stylu "przed house stoi my samochód red i so fajnie"

@topic
silnik jest ten sam co był x lat temu na rly Tibii i nic przy nim nie było robione. Core to rdzeń ,ale wątpię by ktoś się tam wpie.... bo to było by bez sensu. Zmiany jakie był to "kosmetyczne" czyli nowe dialogi ,questy. Ktoś kiedyś pisał ,że na apo grało 800+ osób , nie nie grało bo serwer miał tylko 600 slotów ,ale i kolejka była do 600 graczy ,kiedyś się zalogowałem to byłem 980 w kolejce,a serwer ma lagi , debugi itp. ponieważ te durne taski i inne zabierają trochę mocy. Ktoś coś gadał ,że net zasłaby , ja w 2006 czy 2007 na początku apo grałem na neostradzie 256 kb/s nie było problemów. Mortiis coś gadał o nowym serwerze, więc jak dobra maszyna to powinno się trochę odmulić, a co do tego ze sama postać nie lata na tym opponenice czy jak to tak to winna silnik 7.6 na rly tez to tak wyje... się chodziło.

@down
Dokładnie Tibia 7.6 była pisana za czasów "Xpeka" i wiadomo ,że są problemy z Vistą x64 i z 7 a zaraz dojdą problemy z 8 ; d

Ero Senin
21-03-2012, 17:24
Może masz występujące u kilku osób problemy z działaniem tibii 7.6 na win vista/7 ?
może jakiś problem ze sterownikami?

TIBIAPVP
22-03-2012, 21:31
Mam takie odczucie ,że z zagranicy wróciłeś bo widzisz te core odbieram w stylu "przed house stoi my samochód red i so fajnie"

a ty czemu zadania nazywasz questami itp?



@topic
silnik jest ten sam co był x lat temu na rly Tibii i nic przy nim nie było robione. Core to rdzeń ,ale wątpię by ktoś się tam wpie.... bo to było by bez sensu.

daj mi jakies info dotyczace tego ze silnik 7.6 cipow byl opensource ew o jakims przecieku

Marek
22-03-2012, 23:32
Również mam lagi na serwerze i takie "frezzy" czy jak to tam się nazywa :) Mam internet 25mb + dość dobry komputer - 2 rdzenie , 4gb ramu tak więc wątpię by przez mój sprzęt miał lagi podczas gdy na innych serwerach ich nie mam. Gry i filmy również b.szybko pobieram z neta tak więc nie obwiniam tutaj nikogo ale sam nie wiem już dlaczego tak się dzieję.

Soi
23-03-2012, 08:35
Moze to smieszne ale u mnie "Freezy" zaczynaja sie na 1k+lvl, albo mozliwe ze dopiero wtedy je zauwazam, biegne np z 5 queenami i nagle freez 2-3 sek ale starczy zeby zobaczyc "You are dead". Strasznie to irytuje gdy 5x wracam na respa bo cos jest nie tak z moim netem/serwem uj wie z czym, ale neta aktualnie mam "Szybkość
387,95Mb/s" sprawdzane na wp.pl w tej chwili.

Marek
23-03-2012, 11:11
Moze to smieszne ale u mnie "Freezy" zaczynaja sie na 1k+lvl, albo mozliwe ze dopiero wtedy je zauwazam, biegne np z 5 queenami i nagle freez 2-3 sek ale starczy zeby zobaczyc "You are dead". Strasznie to irytuje gdy 5x wracam na respa bo cos jest nie tak z moim netem/serwem uj wie z czym, ale neta aktualnie mam "Szybkość
387,95Mb/s" sprawdzane na wp.pl w tej chwili.


Mam identyczne objawy jak Ty :) też mam takiego freeza , że później albo red hp albo widzę napis you are dead. I nie wiem czym to jest spowodowane bo jak mówiłem net dość szybki . Komputer aż za mocny jak na tą tibie. Wcześniej kilka lat temu grałem na procku 1200mhz i dobrze chodziło a teraz mam 2x 2.4mhz , 4gb ramu tak więc nie wiem już :/

Miarek
23-03-2012, 19:58
Mam to samo 25 mb/s i lagi no przepraszam bardzo niedługo będziecie na servie mieć po 50 osób online^^

Artis
23-03-2012, 20:24
Nie wiadomo, możliwe że ta liczba niedługo się pojawi, o ile tak się stanie.

TIBIAPVP
23-03-2012, 22:44
" ...ale w tipie gram w oknie... "


No, dzięki.

Chujowy internet.
nom to wina internetu przy 50 ms i freezach servera

Marek
24-03-2012, 09:57
Wczoraj robiłem formata systemu bo ogólnie syf miałem i myślałem , że to też może wpływać na jakość gry. Zainstalowałem nowy system od nowa ( windows xp ) stery najnowsze ,directX itp... - każda partycja wyczyszczona - instaluję apo 7.6 i to samo tak więc chyba wina leży po stronie administracji a Ci co nie narzekają na lagi w ogóle to nie wiem :)

TIBIAPVP
24-03-2012, 20:48
Ci ktorzy nie narzekaja to prawdopodobnie graja tylko tutaj i juz sa do tego przyzwyczajeni
ewentualnie musi byc napinka "no masz chujowy internet biedaku" itp

Chaos
24-03-2012, 21:13
Czy 10ms czy 50, w przypadku tibi nie ma różnicy.

Problem leży po stronie kodu, a rdzeń nie ma tu nic do rzeczy.
Pamiętajmy, że podstawą silnika APO jest to (http://wiki.tibia.tv/YurOTS_0.94e)


@edit

Zreszta, co do pingu - chyba jednak musisz przyznać rację, że twój internet szybkością przesyłania pakietów nie grzeszy.



Badanie armia.toproste.pl [77.79.228.110] z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=10ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=10ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=12ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=7ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=10ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=7ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=9ms TTL=122
Odpowiedź z 77.79.228.110: bajtów=32 czas=8ms TTL=122

Carmell
24-03-2012, 21:24
to winna twojego neta , ja lagow nei mam ;]

TIBIAPVP
25-03-2012, 10:44
Zreszta, co do pingu - chyba jednak musisz przyznać rację, że twój internet szybkością przesyłania pakietów nie grzeszy.

50ms to dobry ping takze nie ma on tutaj znaczenia w zadnej grze w komforcie rozgrywki


Problem leży po stronie kodu, a rdzeń nie ma tu nic do rzeczy.
Pamiętajmy, że podstawą silnika APO jest to

/facepalm

Chaos
25-03-2012, 13:49
Wypowiadaj się na tematy, o których masz pojęcie tylko z Twojego technikum, myśl, że się znasz.

Troll harder
http://www.youtube.com/watch?v=FXDCkz72Koo


@Dla zainteresowanych tematem, a mających więcej niż 2 komórki szare

Podstawka silnika, na którym stoi APO zawsze miała problemy z obsługą większego ruchu.Pamietajcie, że nawet gdy serwer 7.6 obsługiwał ruch 700 osob, zdarzały się bez większego powodu problemy techniczne.
Można to również zauważyć na innych serwerach 7.6, na przykład szwedzki O****st server ;)

TIBIAPVP
25-03-2012, 21:01
debilem to jestes ty
a ze jeszcze nie skonczyles szkoly sredniej to juz mnie gowno interesuje
takie to jzu czasy ze trolle i inne scierwo obracaja kota ogonem, stwarza bledne pozory i oglupia innych - cos jak polityka PO

Wypowiadaj się na tematy, o których masz pojęcie tylko z Twojego technikum, myśl, że się znasz.
zeby Cie uswiadomic
to core ma tutaj znaczenie wlasnie silnika gry, a ty probujesz robic z siebie medrca i stworzyc pozory, ze wiesz o czym mowa( z reszta jak polowa wyzej piszacych bzdury)...

Chaos
26-03-2012, 03:26
Duzo mowisz, argumentow brak. Powtazasz to, co ktos Ci powiedzial nie majac wiekszego doswiadczenia. Nie dopuszczasz zdania innego niz twoje i uwazasz, ze opoznienie 50 ms to standard.
Pomijam Twoje zle interpretacje postow, myslenie, ze jestes alfa i omega w swiecie, gdzie kazdy poza toba jest debilem i zabawne tworzenie analiz na podstawie przypuszczen

Ale ok, to ja jestem debilem, nom omomomomomomom


Jak widze inni debile juz przestali rozwijac watek. Zapewne tak jak ja zostali przygnieceni twoja przewaga intelektualna, tak wiec rowniez uciekam jak i inni debile mi podobni klaniajac sie widzialnej golym okiem racja twoich slow




nom omomomomomom

Chaos
26-03-2012, 03:43
Duzo mowisz, argumentow brak. Powtazasz to, co ktos Ci powiedzial nie majac wiekszego doswiadczenia. Nie dopuszczasz zdania innego niz twoje i uwazasz, ze opoznienie 50 ms to standard.
Pomijam Twoje zle interpretacje postow, myslenie, ze jestes alfa i omega w swiecie, gdzie kazdy poza toba jest debilem i zabawne tworzenie analiz na podstawie przypuszczen

Ale ok, to ja jestem debilem, nom omomomomomomom


Jak widze inni debile juz przestali rozwijac watej. Zapewne tak jak ja zostali przygnieceni twoja przewaga intelektualna, tak wiec rowniez uciekam jak i inni debile mi podobni klaniajac sie widzialnej golym okiem racja twoich slow




nom omomomomomom

Vertix
26-03-2012, 05:00
Na serwerze są lekkie przycinki, ale takowe duże ściny nie podejrzewam, najwidoczniej Twój net nie działa prawidłowo bądź jest za słaby sprzęt na takową grę. Również mam nadal takowe problemy z kompem, a jednak wszystko mi spowalnia, no i oczywiście mam lagi/przycinki. Jednak to nie jest wina serwera dedykowanego, ale jakiś czas temu nie miałem problemu z netem i również takowe przycinki miałem, więc dedyk może i jest słaby, ale cóż... Nie przesadzajmy tak i kupcie dobry sprzęt, a dopiero oceńcie grę.

TIBIAPVP
26-03-2012, 08:53
Duzo mowisz, argumentow brak. Powtazasz to, co ktos Ci powiedzial nie majac wiekszego doswiadczenia. Nie dopuszczasz zdania innego niz twoje i uwazasz, ze opoznienie 50 ms to standard.
Pomijam Twoje zle interpretacje postow, myslenie, ze jestes alfa i omega w swiecie, gdzie kazdy poza toba jest debilem i zabawne tworzenie analiz na podstawie przypuszczen

Ale ok, to ja jestem debilem, nom omomomomomomom


Jak widze inni debile juz przestali rozwijac watej. Zapewne tak jak ja zostali przygnieceni twoja przewaga intelektualna, tak wiec rowniez uciekam jak i inni debile mi podobni klaniajac sie widzialnej golym okiem racja twoich slow




nom omomomomomom

nie wiem czy masz w ogole pojecie ile to jest 50ms
http://pl.wikipedia.org/wiki/Milisekunda
poza tym to jest teraz standard przy neostradzie powyzej 2mb

wasze argumenty przeciw mojej teorii:
-masz chujowego neta,

moje argumenty:
-pingi, ktore sa rowne temu co narzuca mi operator. Wynika z tego, ze nie ma problemow w polaczeniu fizycznym miedzy mna a serverem apo,
-na innych serverach nie mam lagow(chyba ze przyczyna jest taka jak tutaj)
-filmik przedstawiajacy problem;

powiedz mi teraz co jest przyczyna irytujacych lagow/freezow(tragicznych skokow nie ma), jesli mam odpowiedni komputer i bezproblemowy internet

ogolnie to zgadzalem sie z twoja wypowiedzia, ale

Problem leży po stronie kodu, a rdzeń nie ma tu nic do rzeczy.
Pamiętajmy, że podstawą silnika APO jest to
to mnie rozbawilo
bo zle zinterpretowales moja wypoiedz
a mowisz

Pomijam Twoje zle interpretacje postow, myslenie, ze jestes alfa i omega w swiecie
od poczatku chyba spostrzegles ze popelniles blad i zaraz potem probowales odwrocic kota ogonem

zabawne tworzenie analiz na podstawie przypuszczen
a w tym przypadku da sie inaczej?

zagrajcie sobie fast hand o 6-7 rano a pozniej w godzinach szczytu

Chaos
26-03-2012, 11:39
No, wkońcu post wnoszący coś do dyskusji. Na taki mogę odpowiedzieć.

Jak możesz, wyślij mi na PW adresy serwerów na których miewałeś błędy i na których nie miałeś.
Jestem praktycznie pewien, że wszystkie serwery, na których miałeś przycinki mają jako podstawke yurots'a, natomiast te, na których nie miałeś - Aveste bądź TFS'a.

Co do pingu, różnica jest taka sama w przypadku 10 ms, a 50 jak w przypadku 100 fps, a 50. Niby oko ludzkie rejestruje do 30 fps, niby nie powinno nam to przeszkadzać, a jednak jeżeli jesteśmy przyzwyczajeni do setki, a fps spada nam do 50, mamy ochotę pogryźć monitor.

TIBIAPVP
26-03-2012, 19:18
mialem ochote dosc obszernie sie rozpisac na temat pingu ale po prostu napisze wnioski do ktorych doszedlem

majac 10 lub 50msa roznicy prawie nie ma ze wzgledu na to ze jestesmy tylko ludzmi
wieksze znaczenie ma tutaj czas servera ( jego opoznienia) szczegolnie jjesli mamy <100 ms

z fpsami jest podobnie ale odwrotnie :) powyzej 60fps raczej jako ze jestesmy ludzmi nie jestemy w stanie wykorzystac, mimo monitorow 120hz i lepszej plynnosci(120fps) nie daje nam 'prawie' korzysci, bo nie potrafimy ich wykorzystac

Chaos
26-03-2012, 22:21
Powoli zataczamy pętle we wnioskach, więc preferuje po prostu poczekać na wypowiedź kogoś, kto ma trochę większe pole do analiz niz my :P

Artis
27-03-2012, 11:58
Z tego co czytam to ty masz słaby net albo masz za dużo najebanego na dysku i wtedy są tego rezultaty. Ja mając neta 6 mb/s nie mam praktycznie żadnych lagów. Ale to też zależy między innymi od optymalizacji skryptów w tym silniku na którym jest podstawiony APO. Jeśli skrypty są chujowo lub od chuja dodatków jest na mapie to co się dziwicie, że macie lagi. Kolejna sprawa, dedyk jest obciążony i tym także może byc spowodowane. Tutaj można wymieniac wiele powodów co może wyłowywac lag u graczy.

Marcelllo
27-03-2012, 17:49
/facepalmPrzykro mi stwierdzić, ale wina nie jest jednoznaczna xD



Podstawka silnika, na którym stoi APO zawsze miała problemy z obsługą większego ruchu.Pamietajcie, że nawet gdy serwer 7.6 obsługiwał ruch 700 osob, zdarzały się bez większego powodu problemy techniczne.
Można to również zauważyć na innych serwerach 7.6, na przykład szwedzki O****st server ;)



to core ma tutaj znaczenie wlasnie silnika gry, a ty probujesz robic z siebie medrca i stworzyc pozory, ze wiesz o czym mowa( z reszta jak polowa wyzej piszacych bzdury)...

Wtrącę swoje 3 grosze. Jak wiadomo serwer gry oparty jest na starym poczciwym Yurku (wersja zapewne jeszcze starsza niż podawana wyżej). Jednakże wraz z rozrostem serwera (liczbą graczy) zwiększa się zapotrzebowanie na pakiety (w jednym momencie więcej w drugim mniej). Serwer przetwarza dane przy użyciu procesora którego wykorzystuje jeden rdzeń (wątpię aby Mortiis stworzył obsługę kilku rdzeni). Rdzeń ma określoną częstotliwość która wskazuje na możliwość przetworzenia kilkuset milionów operacji (dodanie expa, zapisanie go, wyświetlenie, przesłanie wiadomości, wysłanie ilości gp z potwora itp...). Jednakże przy 200 graczach którzy napieprzają potwory (wysłanie czaru, ruszanie się gracza, ruszanie się potwora, tworzenie każdego itemka loota, wysłanie expa itp) możliwości stają się w niektórych momentach zbyt małe.
Dochodzą do tego innowacje które ekipa dodaje (dodatkowy exp dla danego gracza, misje a nawet zmiana nazwy itemu) zwiększające użycie owych operacji.
Tak więc i procesor i silnik są tutaj winne :D

Alber Einstein return
27-03-2012, 21:38
Takie dyskusje nic nie wnoszą do całej sytuacji. Pytanie które trzeba sobie postawic: Kto ma ochote grzebać sie w skryptach (serwer-klijent). Są różne próby łaczeń ja poznałem 3 z nich i zauważyłem tylko tyle że jedne pracuja szybciej drugie wolniej podczas obsługi.

Twórcy maja nas tak naprawde w szerokim poważaniu. Nie wiem jak wy ale ja odczułem że mortiis obraził sie na serwer że tylu graczy prostestowało kiedy chciał wprowadzic blessy. Tygrys tez się jakos stara kiedy pisze te mapki ale jakos bez wiekszych : kiedy pisalismy że są debugi na elfach usunął all ozdoby a i tak dalej sa tam debugi- nie lepiej byłoby wprowadzic zamiast drabin schody?. Update też raz na poł roku- faktycznie santano cos tam pisze ale potrzeby serwa są większe niż 1 quest na 6 miechów.

MOżemy tu wypisywac znajdują na google.pl rózne madrości ale po chooya skoro i tak nic nie zrobią. Zapał to oni mają jak muł który z pragnienia zdechł będąc 3 kroki od wodopoju.

MOżecie zadać pytanie: Czy ja bym to naprawił! Czasem jak widze 300 wersowy program w c++ nie chce mi się szukac błędu a w tym wypadku to juz wogóle nawet za 10 tys. bym nie chciał.

Zawsze może byc gorzej. Jedynie to widze że serwer nie był przygoptowany na takie lvl.

sry za błedy ortograficzne

Demon
28-03-2012, 18:58
Takie dyskusje nic nie wnoszą do całej sytuacji. Pytanie które trzeba sobie postawic: Kto ma ochote grzebać sie w skryptach (serwer-klijent). Są różne próby łaczeń ja poznałem 3 z nich i zauważyłem tylko tyle że jedne pracuja szybciej drugie wolniej podczas obsługi.

Twórcy maja nas tak naprawde w szerokim poważaniu. Nie wiem jak wy ale ja odczułem że mortiis obraził sie na serwer że tylu graczy prostestowało kiedy chciał wprowadzic blessy. Tygrys tez się jakos stara kiedy pisze te mapki ale jakos bez wiekszych : kiedy pisalismy że są debugi na elfach usunął all ozdoby a i tak dalej sa tam debugi- nie lepiej byłoby wprowadzic zamiast drabin schody?. Update też raz na poł roku- faktycznie santano cos tam pisze ale potrzeby serwa są większe niż 1 quest na 6 miechów.

MOżemy tu wypisywac znajdują na google.pl rózne madrości ale po chooya skoro i tak nic nie zrobią. Zapał to oni mają jak muł który z pragnienia zdechł będąc 3 kroki od wodopoju.

MOżecie zadać pytanie: Czy ja bym to naprawił! Czasem jak widze 300 wersowy program w c++ nie chce mi się szukac błędu a w tym wypadku to juz wogóle nawet za 10 tys. bym nie chciał.

Zawsze może byc gorzej. Jedynie to widze że serwer nie był przygoptowany na takie lvl.

sry za błedy ortograficzne
fajnie, że tygrys pisze mapy

@@ beka, od zawsze były 'lagi' i będą, btw. osobiście mam neta 4mb, ale radiówkę i jak grałem x lat temu czy teraz to w moim przypadku, przez pierwszy lepszy wiatr już miałem problemy z grą, a przez server padałem w chuuuj rzadko