Zaloguj się

View Full Version : Golf IV



Czarodziej Xardax
24-06-2012, 17:02
Hiho.
moze posiadacie golfa iv?
interesuje mnie jakie ma spalanie w trasie i w miescie z waszych obserwacji.
zwykly i z silnikiem sdi.

z gory dzieki ; )

#Lordzik#
24-06-2012, 17:45
nteresuje mnie jakie ma spalanie w trasie i w miescie z waszych obserwacji.
zwykly i z silnikiem sdiTym właśnie zdaniem przejawiasz swój brak wiedzy na temat motoryzacji...

Zaraz tu Prec wyskoczy, bo on fan Golfa chyba.

Jak można Ci powiedzieć o spalaniu jak ty nawet silnika nie podałeś.
SDI to sobie można wsadzić głęboko.
Zresztą co ty się dzieci pytasz o samochody jak tu 85% nie ma prawka a jeżeli mają to jeździ raz na tydzień wozem ojca...

Polecam odwiedzić strony typu autocentrum.pl itp. a nie na forum Tibijskim XD.

Precision
24-06-2012, 18:08
#Lordzik

Tak, masz rację. :p

#Czarodziej Xardax

Pojęcie silnik zwykły, a SDI.. Nie wiem jak mam to rozumieć. Zwykły, benzyna czy diesel? Oto jest pytanie. Każda benzyna Volkswagenowska mało Ci nie spali. Musisz się liczyć z tym że 8-10l dla takiej benzyny to jest norma. Zaś jeżeli chodzi o silniki TDI (tak, tak, te z allegro po niby 200k przebiegu, a w rzeczywistości jest dwukrotnie lub trzykrotnie więcej, sprawdzałem) to spalanie wynosi w trasie od 4l średnio do i 6-7. Wszystko zależy od tego jak tym samochodem zamierzasz jeździć. Chociaż osobiście uważam, że jeżeli decydujesz się faktycznie na tego diesla to będziesz samochodem jeździł bardzo dużo. Nie pojedziesz do sklepu i wrócisz do domu tylko popędzisz ten samochód na trasę i przejedziesz trochę kilometrów. Ludzie dziwią się dlaczego taki diesel im dużo spali.. No tak, wyjadą samochodem z zimnym silnikiem z garażu, przejadą się do miasta. Silnik gaśnie - nie nagrzał się nawet prawidłowo, spalanie wysokie bo przecież mijamy korki, światła (zakładam że w granicach 8l/100 spali, tak to prawda). Silniki SDI są spoko, jeżeli faktycznie chcesz lajtowo pobujać się po mieście, nie spalą Ci faktycznie więcej niż te 5l/100, to totalne muły dieslowe, ale za to 'wiekowe'. Jak jego moc Cię zadowoli to bierz, nie będziesz miał żadnych problemów z turbiną ani nic. Jedyny problem to rozrząd, tu trzeba wyłożyć nieco kaski niestety. Teraz dodam coś od siebie.. Volkswagen obecnie produkuje silniki diesla o pojemnościach 1.6 oraz 2.0, silnik 1.6 jest zbudowany na bazie 2.0 tylko ze 'zmniejszonymi wymiarami' (tłoki itd) oraz z wszystkimi wartościami również mniejszą mocą. Posiadam takowego 1.6, miałem również 2.0, moje obserwacje? Są bardzo oszczędne (1.6 TDI 105@140koni w wersji Bluemotion, silnik sprzężony ze skrzynią DSG czyli.. jak to łatwo nazwać dla ludzi mniej zainteresowanych dwusprzęgłowym automatem, chociaż to nie automat, ale mniejsza..) W mieście pali 6-7l ten 1.6, z 2.0 było podobnie. Może się wydawać, że powinien palić mniej za sprawą mniejszej pojemności, ale nic mylnego. Ten 2.0 miał mniejsze 'obciążenie' i większą moc. Chodził bardziej ustatkowanie i nie miał problemu takiego z dźwiganiem się toteż mniej palił. Po wyjechaniu na trasę (trasa np.Toruń-Poznań - mocne deptanie, redukcje + klima czyli wygodna jazda z wyprzedzaniem, a to się zbiera, średnia ok. 5.7l), zaś w 1.6 można zejść poniżej 4l, ale tylko w trasie. Tak więc widzisz, polacy kupują diesle bo są oszczędne, ale w trasie i wtedy zwraca się ta kasa. Diesle są droższe w utrzymaniu i jeździe na to śmieszne miasto. Tak więc jeżeli nie jeździsz wiele kup sobie benzynę bo taniej Ci to wyjdzie w kosztach, wymieniasz kopułki itd, silnik powinien palić jak rakieta i moc też ma odpowiednią bo silniki Volkswagena to też nie jakieś padło. Przekonałem się też że silniki montowane w Daewoo są bardzo fajne, na bazie oplowskich. Przyjemnie się tym jeździ i ładnie zrywa, nawet nie dużo przy tym spalając.



Podsumowując, pewnie weźmiesz benzynę, twierdzę że nie robisz tras. Sorki za takie rozpisanie chociaż i tak napisałem to w ogólnym skrócie bo to temat rzeka.


A właśnie, jeżeli chcesz więcej info to odwiedź forum jakieś Volkswagenowskie, tam jest dużo informacji aż na zaś.. i ciut ciut

Czarodziej Xardax
24-06-2012, 18:33
dzieki miSZCZu ; )

ja tak dziennie kolo 50-60km max ; )
dom-sql-dom-dziewczyna/praca-dom

czyli jak by tak patrzac to polecasz golfa iv na 1/2 auto czy polecil bys cos innego?

Precision
24-06-2012, 18:35
Polecać to polecam, jedyna wada jest taka że są w cenie i kradną je na potęgę. Chociaż Opel Corsa na pierwsze autko, też spoko.

Czarodziej Xardax
24-06-2012, 18:44
Widzialem, że do 10k da sie juz kupic.

Tylko Golf (wg mnie) lepiej wyglada ; p

a co o LPG myslisz? (wiem, troche mniejsza moc, niby o 20% ale w Astrze I nie odczuwalne )

Piko
24-06-2012, 19:31
a co o LPG myslisz? (wiem, troche mniejsza moc, niby o 20% ale w Astrze I nie odczuwalne )
Odnośnie mniejszej mocy na paliwie LPG to jest jeden wielki mit. Wystarczy mieć dobrze dobraną instalacje (w swojej mazdzie 6 mam STAGA 300+) i montowaną w profesjonalnym serwisie a nie u pana mietka w garażu. Do tego dochodzi regularny serwis i przeglądy instalacji i zadnego spadku mocy nie będzie.