PDA

View Full Version : Propozycja balansu do przetestowania.



Anonimowy
02-09-2013, 11:13
Cześć!
Skoro Santano wpadł na pomysł napisania propozycji balansu przez graczy, postanowiłem sam wziąć w tym udział.
Na początek chciałem zwrócić uwagę na to, że warto by było po przegłosowaniu kilku propozycji włączyć test serwer DLA GRACZY oraz sprawdzić jak nowy balans ma się w praktyce a nie suchych słowach na forum.
Grałem na APO już każdą profesją na poziomie około 2000 lvl'a i mam trochę swoich zastrzeżeń i propozycji :D
Myślę, że na serwerze zbyt mały wpływ mają skille postaci. Ktoś mi pisał, że bardzo dużo dają, jeśli chodzi o UW, ale nie na tym przedmiocie powinien opierać się serwer. Tak więc skille do poprawy :)
Problem stanowi również sprawa trybów walki, które w praktyce nie mają zastosowania. Postanowiłem sprawdzić jak to działa i czy w ogóle działa. Wnioski:

Przy włączonym trybie "Offensive Fighting" średnia obrażeń jakie odniosłem to 4828,25 przy czym Critical hit wyniosił 7697
Przy włączonym trybie Balanced Fighting średnia obrażen wynosiła 4823,25 zapomniałem odnotować Criticala
Przy włączonym trybie Ofensive Fighting średnia obrażeń wyniosła 4813,75 przy czym critical hit wynosił 7581


W tym miejscu rodzi się pomysł, który pozwala nam na wprowadzenie możliwości wyboru trybu podczas PVP. Każdy gracz mógłby wybrać czy ma postawić na maximum atak, czy ma bić się i bronić czy też postawić całkowicie na defensywę. Wtedy pomoże to MS i ED w jakimś stopniu odpierać ataki EK/RP z UW.

Nie wiem czy wiecie kim byli rycerze, łucznicy, magowie, oraz druidzi.
Rycerz powinien walczyć mieczem, łucznik na dystans, magowie oraz druidzi w pewnym sensie też.

Tak więc Knight nie powinien bić na więcej niż 2 sqm a zadawane przez niego obrażenia powinny zależeć W GŁÓWNYM STOPNIU od jego umiejętności fizycznych.
Paladin powinien mieć minimalnie mniejszy zasięg niż Sorcerer oraz Druid. Paladyn powinien zadawać obrażenia zależne od umiejętności walki na dystans.
Sorcerer oraz Druid wiadomo, że powinni uderzać w zależności od swojego poziomu magicznego.
Również kwestia UE z UW pozostawia trochę wątpliwości. Dlaczego każda profesja ma taki sam obszar rażenia? Największy obszar powinien mieć Druid oraz MS, a RP oraz EK niedużo, ale pomniejszony!

Energy ring to kolejna kwestia-spór.
Każdy wie jak wygląda walka gdy ringa wrzuci EK, proponowałbym mu MINIMALNIE podnieść exhaust, a może to też coś poprawi.

Co do krytykowania zadawanych obrażeń z czarów. Knight ma naprawdę śmieszne hity jeśli chodzi o expienie, ale za to jest czołgiem i jest w stanie ubić w pojedynkę znaczną ilość potworów. RP ma wyrównany stosunek życia do many, daje radę ubić dużo potworów, ale nie aż tyle co ek, jego obrażenia są adekwatnie powiększone. MS i ED, mają mało hp, ale ich tempo ubijania potwora jest dobre. Wiadomo, że nie będziemy zabijać potworów samemu, ale mag musi być wspierany przez Rycerza :)

Sety i inne badziewia, czyli co tak naprawdę wpływa na nasze obrażenia.
Myślę, że śmiało mogę powiedzieć, że na APO jedyną wartą uwagi podczas gry rzeczą jest zadbanie o ekwipunek. Różnica obrażeń z oraz bez ekwipunku jest przepaścią. Rozumiem, że Questy są wymagające, ale wprowadźmy na te przedmioty chociażby ograniczenie lvlowe, zależności od skilli np jeśli chodzi o defensywę, zależność od mlvl'a jeżeli chodzi o zwiększanie obrażeń.

Takich niedociągnięć mógłbym wypisywać i wypisywać, ale robię to już od pół godziny. Jeśli będę posiadał jeszcze trochę czasu to postaram się co nieco dopisać.

Teraz zapytanie w stronę administracji:
Czy jest możliwość, abyście stworzyli test serwer z normalnym expem, mapą ograniczoną do Capital City, ze zwiększoną znacznie ilością fragów, aby można było sprawdzić różne konfiguracje balansu zaproponowane przez graczy? Jest was stanowczo za mało i zbyt mało wiecie z punktu gracza o systemie PVP, żeby samemu podjąć decyzję.

Pozdrawiam

@Petruss
Mniej więcej to samo jest napisane w moim temacie ;)
Dodam ciekawostkę, dowiedziałem się chwilę temu, że UW jest bronią magiczną, tak więc czemu Rycerz bije więcej od profesji magicznych?

Petruss
02-09-2013, 11:47
Propozycja rzeczywiście godna uwagi.

- Skille to jakiś śmiech. Po co one są, skoro ED/MS wali tyle samo (albo więcej) z miecza, niż knight.
- UW, item jak item. Duży exhaust+20 użyć dziennie wystarczają. Może lepiej zrobić jego hity zależne od skill/mlvl, oczywiście w odpowiedniej balansacji.

#Lordzik#
02-09-2013, 14:30
Paladin powinien mieć minimalnie mniejszy zasięg niż Sorcerer oraz Druid. Paladyn powinien zadawać obrażenia zależne od umiejętności walki na dystans.Nigdy w tibi tak nie było, żeby ed/ms miał większy zasięg z broni od rp'ka a teraz nagle ma mieć?...

Można to w nieskończoność powtarzać, że wystarczy u ek'a dać 2 sqm uw i o kilka % osłabić e maxa i to tyle roboty a wy jakieś wywody o nie wiadomo czym.
Dwie proste rzeczy załatwią sprawę, nic więcej nie potrzeba.

@down
Jeżeli exori max jest słabe to ja chyba gram na innym ots'ie.
Zaraz napiszą, że ek na tym samym lvl'u bije 1k mniej z maxa niż rp z erexa.
Tylko nikt nie zauważa, że hitem z uw przewyższa tą różnicę.

Anonimowy
02-09-2013, 14:46
o kilka % osłabić e maxa

Czyli sądzisz, że trzeba osłabić czar, który sam w sobie i tak jest słaby? ;)

gwnstopro
02-09-2013, 15:06
Dobrze to opisałeś i się z większością zgadzam, skile powinny być coś więcej warte , knight powinien walić na 2 sqm więcej nie. Z palem to już bez przesady że z takiego g bolta ma walić na 3-4 sqm , jest dobrze. Ue z uw także się zgodzę ms/ed powinien mieć największe , potem rp / ek. Do e ringów się nie wypowiadam bo nie używałem/używam . Jestem na tak, mogli by trochę poprawić balans.

MorgiBack
02-09-2013, 16:08
Anonim na premiera i chuj.

Zgadzam się do po części tego wszystkiego, ale.. Jednym najważniejszym aspektem na tym serwerze jest to, że nie działa "Follow". Jeśli chcecie wszystko osłabić tak, żeby knight stał się przysłowiowym "gównem" to najlepiej byłoby wprowadzić takie małe uproszczenia:
Przede wszystkim naprawić komende "follow" przez co można nawet i dla Knight'a zrobić UW na 1sqm to w miare umożliwałoby równy podział w PVP
Wprowadzić to wg na cały serwer, aby uniknąć głupic debugów przez klikanie "ppm"(taki przykład, każdy wie jak wszystkich wkurwia uciekanie przy pomocy m click'a)

Można zrobić także to(co apeluje od dłuższego czasu), by wg usunąć UW dla EK'a. Kto to widział aby RYCZERZ bił na dystans(3sqm) i to tak mocno. Ale to już zostaje w rękach administracji..

sqlterpa
02-09-2013, 17:12
Prawda jest taka, że można by było testować każdą (w tej chwili -godną uwagi) propozycje dotycząca balansu, nie bawić się w kopiowanie danych tylko zrobić po prostu cztery profesje (w kilku wariantach: 500lvl,1k,2k itp itd) i wypróbować a na końcu jakieś ostateczne głosowanie co do tego, którą propozycję wprowadzić. Co prawda nie mam jakby obycia z "otwieraniem test serverów" ale nie wydaję mi się żeby to było bardzo skomplikowane.

@top
Ofc +1

Zarexoholik?
02-09-2013, 19:58
Paladin powinien mieć minimalnie mniejszy zasięg niż Sorcerer oraz Druid.

Strzelałeś kiedyś z łuku albo kuszy typie? Przecież to ma taki zasięg, że daj spokój, więc tutaj chyba ci się coś jebło.

#topic

Ogólnie to jestem za wprowadzeniem poprawki na zależność skilli oraz za dodaniem minimalnych osiągów do używania danych przedmiotów, a nie że każdy może już na 15 poziomie wrzucić na siebie full eq.

rómón
02-09-2013, 20:09
Pisze już to piąty raz, żeby balans sie poprawił wystarczy u eka zmniejszyc uw do 2sqm, osłabić uha o 10% i exori max o 6-7%.