PDA

View Full Version : Odej?cie od systemu starlightów i innych amuletów



Santano
10-09-2013, 16:52
Wątek odejścia od dotychczasowej metody zwalczania skutków śmierci był poruszany już dawno. Między innymi w propozycji Mortiisa dot. blessów:
http://www.forum.toproste.pl/showthread.php?t=98855

Cena śmierci jest za wysoka dla osób, które dopiero zaczynają grę. Jest też śmiesznie niska dla osób, które przekroczą 1000 poziom (nie mówiąc już o trzytysięcznych poziomach, które mają pieniędzy aż za dużo i nie bardzo wiedzą co z nimi zrobić). Winna wszystkiemu jest stała cena starlighta i ładunków do amuletów.

Dlatego mam propozycję trochę odbiegającą od propozycji Mortiisa: mianowicie, możliwość "ubezpieczenia" swojej postaci u NPC wpłacając pieniądze za kolejne utraty życia gracza.


Proponuję wprowadzenie NPC przyjmującego pieniądze "z góry" w zamian za brak obrażeń przy kolejnych utratach życia przez gracza.

Przykładowo, ktoś z 500 poziomem idzie do NPC i wpłaca mu 1kcc. Następnie idzie expić. W momencie śmierci algorytm oblicza cenę, przykładowo, 0.15cc za każdy poziom. Więc w/w 500 poziom będzie musiał zapłacić 75cc. Pieniądze te zostają zabrane z konta, a gracz może cieszyć się brakiem utraty eq, doświadczenia oraz wolnym slotem na amulet, który może być później przydatny do innych celów.

Oczywiście wprowadzane byłoby to stopniowo. Starlighty ciągle działałyby przez jakiś czas, aby każdy mógł się dostosować do nowych zasad. NPC zlecałby zadania, liczył dane mu pieniądze, za które - mógłby przyznawać zniżki.

Pomysł ten od blessów odróżnia możliwość ubezpieczenia się na dowolną ilość śmierci oraz możliwość wpłaty dowolnej liczby pieniędzy. Ew. możemy dodać coś takiego, że niektórzy NPC sami odliczają część zapłaconej kwoty i dodają ją do tego funduszu (tak jak działa ZUS :D).

Metaxa Grzesiek
10-09-2013, 16:59
Jestem na Tak :) Fajna propozycja tylko by miała 100% pewności, że zadziała (Dopracowana do perfekcji i jeszcze lepiej)

Zdzisiu Motyka
10-09-2013, 16:59
Ja jednak byłbym za standardowi blessami, nie żeby coś ale za dużo bawienia się z tym + do tego różne bugi, płacz, wyzywanie etc.

Santano
10-09-2013, 17:02
Ja jednak byłbym za standardowi blessami, nie żeby coś ale za dużo bawienia się z tym + do tego różne bugi, płacz, wyzywanie etc.
Brak bugów.
Do tego NPC miałby standardowy debet przewidziany dla każdego gracza. Tzn. Jeśli ktoś z 0 kasy na koncie zginie - nie straci wszystkiego, tylko saldo konta wskoczy na minus + będą naliczone karne odsetki :D

KaZeK
10-09-2013, 17:11
(tak jak działa ZUS :D).

Tyle że ZUS nas okrada.

#t
System blessów powinien zostać wprowadzony już bardzo dawno temu.. Kasy na serwerze jest w cholerę a śmierć to tylko mignięcie w vipach. Oczywiście jestem na tak.

Tylko co się stanie z amuletami?

#down
0.15*3000=450

Demon
10-09-2013, 17:12
i ile taki 3000lvl płaciłby za taką śmierć? w sumie to ok, lepsze to niż bezsensowne sle

e: ok już wiem, 450cc na 3000lvlu > 100cc na 3000lvlu, także jak najbardziej TAK

Szallony
10-09-2013, 17:17
Takie pytanko a co z amuletami?? Do samego pomyslu nie jest az tak mocno przekonany ;)

Nines Ore
10-09-2013, 17:19
Brak bugów.
Do tego NPC miałby standardowy debet przewidziany dla każdego gracza. Tzn. Jeśli ktoś z 0 kasy na koncie zginie - nie straci wszystkiego, tylko saldo konta wskoczy na minus + będą naliczone karne odsetki :D

Ja bym zrobił karę

debet ( lvl * 0.02 ) kcc
w ciele zostaje 25% tej kwoty
spada najdroższy item, który jest w plecaku
no i trochę expa powinno spaść

BAŁT
10-09-2013, 17:28
No dobrze a brochy ? po co one będą teraz komu a jak ktoś zrobił malutkie zapasy ?

Lepiej by bylo jak jest a ten przelicznik wprowadzic do salima przy nabijaniu danego amuletu ;]

Refresh
10-09-2013, 17:37
ja tam wole miec sl/perfecta jestem na nie...

Mopsu_Lechista
10-09-2013, 17:51
Oczywiście jestem za jeżeli nie będzie żądnych bugów i potem narzekania że komuś nie zadziałało :P a będzie to także na rooku? bo w tej chwili dużo osób ma sle na zapas a taki jeden na rooku 7/9sc więc trochę graczy by na tym straciło bo sporo kasy w to włożyli no chyba że przez jakiś czas sle będzie można oddawać u tego npc :P

Wasik che che
10-09-2013, 18:06
Perf za dużo daje, powinien on być nadal!
Ta propozycja + amulety <dodajace to samo tylko bez opcji sla>

#Lordzik#
10-09-2013, 18:54
Takie trochę PZU Życie - Złota Jesień ^^.

Wiadomo, że sporo osób może być na nie, bo będzie im szkoda kasy.
Jednak zmiany w amuletach mogłyby się przydać, ponieważ aktualnie jest za łatwo.
Oddaje głos na TAK.

Andax
10-09-2013, 19:05
Mam parę pytań, mianowicie :

Wyobraźmy sobie taką sytuacje, 700 lvl wpłaca do "Zusu" 1kcc. Po którymś dedzie z kolei
zapomina o doładowaniu konta.

Jaką mamy pewność, że kolejna śmierć nie skończy się utratą doświadczenia, bądź eq ?

Proponowałbym wprowadzenie nowej komendy sprawdzającej ile w danej chwili mamy ubezpieczeń.

Druga rzecz, czy te zasady obowiązywały także rook ? Jeśli sl'e straciłyby swoją moc to trzeba byłoby usunąć, bądź zmienić nagrody w niektórych questach np: Dsm/Sl quest, Arena rook pacc, Jedna z części duszy demona Nan'Tsao.

Według mnie wystarczyłoby zwiększyć cenne za doładowania amuletów/kupno sl'li,
dla różnych lvl'i przykład :
0-500 = 100cc/100cc
501-1000=150cc/150cc
1001-1500=250cc/250cc
1501-(3000+)=350cc/350cc

Na razie wstrzymam się w podejmowaniu decyzji.

Peps
10-09-2013, 19:10
Według mnie wystarczyłoby zwiększyć cenne za doładowania amuletów/kupno sl'li,
dla różnych lvl'i przykład :
0-500 = 100cc/100cc
501-1000=150cc/150cc
1001-1500=250cc/250cc
1501-(3000+)=350cc/350cc

Na razie wstrzymam się w podejmowaniu decyzji.

Wtedy hlev, używaliby noobów w postaci 600 lev, aby nimi ładować sobie amulety po najniższej cenie.

Zaznaczyłem na tak, jednak myślę że propozycja mortiisa z blessami jest ciut lepsza.

Dementor
10-09-2013, 19:17
Z jednej strony wiadomo, że jest to dobra propozycja, szczególnie dla osób z niskimi poziomami. Z kolei dla graczy z większym poziomem doświadczenia wydaje się na pierwszy rzut oka bardzo rozsądna, gdyż rzeczywiście niektórzy mają dość dużo kcc, ale nasuwa mi się na myśl jedno pytanie. Czy nadal będzie tzw. pvp dla zabawy kiedy kilka-kilkanaście osób biega z pk po city i tak naprawdę nie patrzą na to ile razy będą w temple, a czy po wprowadzeniu tego nadal tak będzie? Ja osobiście najbardziej lubie to w tej grze, nie wiem co Wy o tym myślicie? Moje zdanie jest takie, że jeśli jest to możliwe to możnaby uzależcić straty po śmierci w zależności od tego w jaki sposób się to zdarzy. Np. od potwora, gdy ktoś zabije nas na fraga, pk/ys. Co o tym myślicie?

Nullo
10-09-2013, 19:19
Co z amuletami typu perf, yb ??? Na TAK

MorgiBack
10-09-2013, 19:25
Dla mnie ta propozycja jest bez sensu. Czemu? Gdyż na tym OTS częstotliwość padnia wynosi mniej więcej: dead=0.01s, załóżmy że dana osoba dziennie będzie padać 100x, po czym pomnóżmy to przez 7 dni, a potem przez miesiąć itd. to w ogólnym rozrachunku będzie wynosiło, że jeden dead będzie nasz kosztować, więcej niż full eq :confused:

Już lepiej byłoby wprowadzić takie utrudnienie(przedział lvl) typu od poziomu 1000lvl za sl'a płaciłoby się te śmieszne 1kcc, a co 50vl płaciłoby się o 5sc więcej.

Z amuletami też beka, w tym wypadku będą bez użyteczne. Najlepiej jakbyście wprowadzili wypadanie broszek z potwora, z którego solo nie ubijesz(Mions, Master Atom + np po wypadnięciu danej broszki trzeba byłoby się udac do NPC Smile i ją przetworzyć na "perfect brooches" co by nas jeszcze kosztowało z 10 kcc). Taka moja luźna propozycja ^^

rómón
10-09-2013, 19:37
Jestem na nie, bawiąc sie z pk w city były dni co wydawalem po 100sc na doladowanie amuletu mówie oczywiscie o profach ed/ms.

Mamed first
10-09-2013, 19:45
Najlepiej jakbyście wprowadzili wypadanie broszek z potwora, z którego solo nie ubijesz(Mions, Master Atom

aha? no "Mions" ciężko będzie wysolować, tak w ogóle, gdzie mogę znaleźć tego potwora?

#t

Już dawno temu powinno zostać wprowadzone. Teraz przy pvp większe straty ponosi osoba zabijająca, gdzie warto użyć dodatkowych atutów - dragon eggsy, magic walle. Marne 1sc na sl/ładunek to śmiech na sali, tylko szkoda fraga. Byłoby ciekawie, gdyby ceny były wysoko zawyżone, w końcu byłoby co robić, szukać ludzi i zrównywać ich z ziemią, aby straty były odczuwalne.

Jestem na tak, tylko będziecie musieli powiększyć temple, bo na 1/2 osób Fayo będzie czyhał przed świątynią :f

Pagon
10-09-2013, 20:08
System blessów jakoś bardziej mnie przekonuje niż wpłacanie kasy do NPC. Jednak nie wiadomo nadal czy będzie możliwość korzystania z opcji amuletów jakie dają nam Soft/Winged/Pandemonium/Yeah Bunny/Perfect. Na ten moment wstrzymuje się od głosu do czasu aż nie dowiem się czy będzie możliwość pozyskania wyżej wymienionych opcji. Jeżeli będzie taka możliwośc to będę na tak, jeżeli nie to na nie.

Turoczeek
10-09-2013, 20:10
Jestem na nie, zajmijcie się czymś innym. Nie po to były dodawane amulety, aby je teraz usuwać :]

Vimpexx.
10-09-2013, 20:15
Jestem za zostawieniem systemu amuletów, lepiej ogarnąć jakiś długi quest na myślenie, niż zabawa w jakieś blessy, czy inne gówno. Nie wszystko co na real Tibii musi być na serwerze APO, bez kitu. :)

Azbestowy Człowiek
10-09-2013, 20:45
wszsytko ok, tylko że na takim rooku każdemu sle pasują
jeśli kogoś na sla nie stać, znaczy że nie musi go nosić bo ma za niski lvl

ponadto na niektórych potworach ludzie siedzą tylko (albo głównie) dla sli np. princessy, skele lordy, dlr
czy w takim wypadku w loocie zamiast sla pojawiłoby się coś innego? jakiś item? kasa na blessy? blessy w 'scrollu'?

jeszcze jedna kwestia - powiedziałeś że zostanie wolny slot na inny, lepszy amulet
u nas nie ma lepszego amuletu od sla

First Sasha Rookslayer
10-09-2013, 21:10
Jest mi to obojętne, czy zostanie to zmienione, czy też nie..

Na Rookgardzie również chcecie wprowadzić system blessów?

Rekrut
10-09-2013, 21:34
Wtedy każdy będzie ładował sobie mniejszymi lvlami amulety.

Lepiej zostać tak jak jest. Dużo graczy ma pełno broszek w zapasach i wgl co z wszystkimi amuletami?

jestem na nie

Vimpexx.
10-09-2013, 22:55
Wtedy każdy będzie ładował sobie mniejszymi lvlami amulety.

Lepiej zostać tak jak jest. Dużo graczy ma pełno broszek w zapasach i wgl co z wszystkimi amuletami?

jestem na nie

Nie byłoby amuletów...
Czytaj ze zrozumieniem, amulety zostałyby wywalone, i biegałbyś bez amuletu, lecz pisałbyś do NPC o coś ala bless, taki zamiennik amuletów :o

#Topic

Osobiście wolę amulety, nie po to chyba zostały kiedyś wprowadzone, aby je teraz usuwać :)

ruschoffy
12-09-2013, 00:03
pomysl z blesami jest i bedzie fajny, wiec zastanawia mnie dlaczego nie wprowadzona zostala w zycie jeszcze propozycja mortisa bo wlasnie ona bardziej przypadla mi do gustu....

abdul alhazred
12-09-2013, 01:15
pomysł świetny załatwił by sprawe żmudnego latania w kółko ;] jak najbardziej popieram +

~#*Nalesniczek Zla*#~
12-09-2013, 06:56
Jakoś średnio mnie to przekonuje.
Hmm, a ciekawi mnie czy na rooku też chcecie wprowadzić takie coś ? xD Bo tak trudniej zdobyć wypisany w propozycji poziom xD

Merranus <3333
12-09-2013, 18:37
a dostane rente jesli bd miec wypadek hmm , ubezpieczenei na strate eq , czy cos dostane lub hacka ??

MrMagicBoy
12-09-2013, 21:39
Jestem na nie. Przy obecnym balansie postaci odbierając Perfect Amulet profesją magicznym, przybijecie ostatni gwóźdź do trumny tego serwera.

:cool:

'Boonek'
12-09-2013, 21:53
A ja jestem w chuj na nie, poniewaz profesje magiczne od samego poczatku padaja o wiele czesciej niz ek/rp i jako ze gram druidem po prostu mi sie to nie oplaca.. :|

exp czy pk jak wprowadzicie ze bede musial placic za jakiegos deda chocby smieszne 1kcc to gra straci sens.. bo ani to popekowac ani poexpic

exe - na combo
apo [2;3] - na combo
devil - na combo
wardy - da rade ok ale co cale zycie wardy?
pathy - na combo :|


beka grana robcie te blesy a balans sam sie zrobi

Jarab
12-09-2013, 22:10
Potwierdzam zdanie Boonka. To rozwiązanie nie ma sensu ponieważ tak czy tak postacie magicznę zostaną w tyle. Lepiej zamiast dodawać jakich kolwiek systemów proponuję zastanowienie się nad balansem postaci ponieważ ek to masakrator. Pozdrawiam :)

Wszystko
15-09-2013, 13:32
Nie podoba mi sie z tym debetem, jak maja być blessy, to niech bedzie z góry płacone normalnie, bez żadnych odsetek...

i najlepiej, żeby ilosc ładunkow była ograniczona, żeby nie było tak, że ktoś kupuje raz, a potem 2 lata nie odwiedza tego miejsca. Niech zmusi graczy to do pamietania: P

Fir$t Norixuf
07-10-2013, 17:59
TAK TAK TAK :) Super propozycja, cena SL jest zdecydowanie za mała ;) I po dedzie nie ma żadnych strat ;)

Logest♥
07-10-2013, 18:09
Przynajmniej śmierć pixela będzie odczuwalna, jestem za systemem blessów.

Zarexoholik?
07-10-2013, 19:08
Jakoś mi to zupełnie nie odpowiada. Wolałbym wprowadzenie pomysłu zaproponowanego przez Mortiisa. To znacznie lepsza i bardziej urozmaicona propozycja. Zresztą taki NPC, którego zaproponowałeś pewnie byłby mocno zbugowany, a potem byłby płacz o stracone poziomy.

Faworyt
07-10-2013, 19:23
Ja jestem za tym, żeby obecny system działał dalej. Amulety to jest najlepsze rozwiązanie

Sick Head
07-10-2013, 23:51
Jestem na tak,
Lecz nie było lepszego serwer'a niż OLD APO
Wtedy to było coś.
Szkoda że nikt nie czuje to co ja..
Tylko ciągnie farsę dalej
Wtedy Aol i ewentualnie bless'y..
Lecz tak się nie stanie..

Jaraoxx
08-10-2013, 08:27
Ogólnie fajny pomysł, ale jestem ciekawy jak będzie to rozwiązane na rooku. Chyba, że na rooku mogą zostać dalej sl'e :)

Elo.Norix
15-10-2013, 10:13
Fajny pomysł, nie okłamując się SL'e są za tanie. Jak wiadomo większość osób na APO ma już full eq lub zakupuje na allegro ;/ Propozycja mi się bardzo podoba:) to moje zdanie :D bo padając nie tracimy tak naprawdę nic

Krul Nestor
15-10-2013, 16:43
Jestem na nie. 100sc jak na 200lvl za naładowanie soft amuletu to trochę jest, a chodzić z aolem i tracić 1-2 też nie wchodzi w gre.

Baasteek
30-10-2013, 17:22
jestem na tak, wspomniales o wolnym slocie na sl'a to prawda, powinien byc wolny, chociaz teraz i tak jest cos w postaci perfect amuletu ktory spelnia dodatkowe funkcji poza funkcja sl'a wiec nie jest tak najgorzej, ale uroizmaiciloby to jakos gre, przyblizajac ots'a do rl tibii

Old
19-11-2013, 08:38
Dobra propozycja, jeden minus jest tego że taki zapominalski Kowalski by za którymś razem mógł paść bez wcześniejszego opłacenia swojej ochrony i byłby płacz, że jakiś błąd gry czy coś, osobiście piszę się na coś takiego, czołówka już by się tak nie tłukła, nikt by nie przychodził po 50x na respa gdy padnie bo szkoda by było hajsiku, chociaż SL'e mogłby by zostać i wypadać z jakiś potworków czy coś, a w miejsce amuletu moglibyście zrobić quest na amulet który by coś dodawał ;)

+ zostawić SL'e na rook'u