Doktor Watson
17-09-2013, 12:02
Witajcie gracze i słuchacze.
Jak wiadomo, na APO gildie nie mają większego znaczenia - jesteś w gildii to jesteś, nie to nie. Nic gildie nie dają, nic nie kosztują ani nie mają jakiegoś większego celu (no może jedynie pogadać określoną grupą społeczną).
Wychodzę więc z propozycją urozmaicenia systemu gildii.
Propozycja jest całościowa, więc Sasha czytaj dokładnie - to nie są oddzielne opcje tylko fragmenty propozycji :D
1. Usunięcie istniejących gildii.
Ponieważ system byłby dość odmienny od teraźniejszego trzeba usunąć istniejące gildie. Nastąpiłoby to z dniem wprowadzenia nowego systemu - nie wcześniej aby nie wprowadzać zamętu.
2. Nowa struktura gildii.
W obecnej opcji jeśli lider zaprzestaje grę - gildia obumiera. Dzięki nowym opcjom można będzie zmienić lidera gildii podczas jego dłuższej nieobecności. Ale to nie wszystkie możliwości.
Przy zakładaniu gildii będzie trzeba uiścić opłatę. Opłata ta w wysokości 10kcc będzie stanowiła opłatę za pierwsze trzy miejsca w gildii. Kolejne miejsca będzie można wykupić oraz zdobyć w misjach gildii (o tym w dalszej kolejności).
3. Skarbiec gildii.
Skarbiec gildii jest to wirtualne konto u Guild Mastera. Każdy członek gildii może na nie wpłacić, jednakże nie da się z niego nic wypłacić - lider lub vice lider może jedynie zarządzać kontem tj. kupować dodatkowe funkcje i aktywować misje.
4. Dodatkowe miejsca.
Skoro na początek są tylko 3 miejsca w gildii to pewnie zastanawiacie się, skąd wziąć kolejne? Można je otrzymać wykonując misję gildii lub po prostu kupić. Jednakże koszt zakupu będzie się wiązał z wielkością gildii a mianowicie ile miejsc już zakupiliście.
Przykładowo:
- pierwsze dokupione miejsce: 4kcc
- drugie dokupione miejsce: 6kcc
- trzecie dokupione miejsce: 8kcc
- czwarte dokupione miejsce: 10kcc
- piąte dokupione miejsce: 12kcc
- szóste dokupione miejsce: 14kcc
itd...
Oczywiście ceny są przykładowe i mogą ulec zmianie. Pewnie myślicie - na ch*j wydawać kasę na gildię? Mianowicie gildia będzie dawać bonusy - ale o tym w dalszej części.
5. Misje gildii.
Pewnie ciekawi was o co w tym wszystkim chodzi - będą to różnego rodzaju misje bądź po prostu questy które należy wykonać z członkami swojej gildii. Przykładowo: zabicie miliona potworów czy wykonanie w 10 osób trudnego questu. Pewnie myślicie sobie - "a spoko... przyjdzie Dark Ward i nam pomoże..." - nie będzie to takie proste! Aby wziąć udział w misji należy być przynajmniej 14 dni w gildii.
6. Podział rook/main.
Niestety, ale trzeba będzie zrobić taki podział - gildie na rooku nie będą miały 10kcc na poszerzenie gildii, a gildie na mainie nie miałyby pożytku utrzymywania osób z rooka. Do tego zadania na rooku będą się nieco różniły od tych na mainie - przecież nikt nie będzie na rooku ubijał Devil Atoma czy innego mocnego bossa. Tak więc dwa różne światy :rolleyes: Oczywiście przy wychodzeniu na maina osoby z gildii na rooku zostaną z niej usunięte :)
7. Poziomy gildii.
A więc jak już mamy misje itp. to możemy mieć również poziomy gildii. Służyłyby one między innymi porównywaniu gildii. Poziomy można uzyskać poprzez wykonywanie zadań oraz pojedynki gildii.
8. Pojedynki gildii.
Jak wiadomo, w obecnych czasach areny PvP świecą pustkami - nie to co kiedyś... Dlatego też można będzie rzucić wyzwanie wrogiej gildii - będą określone przedziały poziomów które mogą ze sobą walczyć. W przypadku wojny gildii będzie to dostosowany skrypt aby zrównoważyć siłę obu stron - przykładowo aby była równowaga do pojedynku musi stanąć odpowiednia ilość graczy z odpowiednim poziomem (np. po jednej stronie 500ek po drugiej 300ek i 350rp aby mieli szansę z tym 500ek).
9. GH - Guild House czyli domki gildii.
Powstałyby 2 oddzielne wyspy - jedna na rooku, druga na mainie. Na obu byłoby po kilka(naście) domów i zamków gildii - różniłyby się one tym od zwykłych domków, że wstęp do nich ma każdy członek gildii automatycznie po dołączeniu do niej. Domki różniłyby się czynszem oraz wyposażeniem. Jednak nie każda gildia mogłaby wynająć każdy zamek - zależne by to było od poziomu gildii. Im wyższy poziom gildii tym bogatsze może być wyposażenie guild house - więcej trainerów, większe train roomy itp.
Czynsz byłby umiarkowanie tani tj. np. 10-300kcc/tydzień - zależnie od wielkości GH i jego wyposażenia. Pobierany byłby on z konta gildii automatycznie - jeśli brak kasy na koncie gildii - wyrzuca wszystkich i zamek jest dostępny do wynajmu. Można będzie również zrezygnować w każdej chwili z zamku - wtedy wróci na konto gildii część czynszu jaką nadpłaciliście. Do tego, na wyspach oraz w niektórych zamkach będą do wykonania zadania :) Wiadomo - niektóre gildie będą blokować zamek aby któraś gildia nie mogła ich wykonać jednakże nie będzie to opłacalne gdyż zamki z wyższych poziomów będą lepiej wyposażone.
10. Bonusy.
No i to na co wszyscy czekali. Mianowicie bycie w gildii stanie się opłacalne - począwszy od powyżej opisanych zamków, będzie można uzyskać osobiste nagrody z wykonanej misji oraz inne dodatkowe profity.
Przykładowo gildie z poziomem od 3 do 10 miałyby dodatkowe 2% expa do zabitych potworów, od 11 do 20 dodatkowe 4% itd. Dodatkowo dostęp do terenów dla gildii - nowych respów, questów itp. Bonusów może być sporo, jednakże nie będą łatwe do zdobycia - można wykonywać bowiem tylko 3 misje dziennie co nie zawsze da poziom wyżej (zależnie od trudności misji).
11. NPC i jego sprawy.
No to teraz regulacje dotyczące Guild Mastera:
- Założenie gildii następuje po zdobyciu 100 poziomu na rookgardzie i opłacie w wysokości 200cc, po zdobyciu 500 poziomu na mainlandzie i opłacie w wysokości 10kcc. Otrzymujemy wtedy gildię z 3 miejscami (pierwsze zajmujemy my sami).
- Dokupowanie miejsc w gildii (przykład jest już opisany wyżej)
- Zapraszanie do gildii na nowej zasadzie - aby zaproszenie było ważne gildia musi wyrazić zgodę na przyjęcie nowego członka. Podczas próby zaproszenia członkowie gildii dostają komunikat na biało o głosowaniu i sposobie jego przebiegu (do restartu musi zagłosować przynajmniej 50% członków gildii oraz 51% z nich musi być na tak). Komunikat ten będzie również wyświetlany podczas logowania członka gildii (jedynie temu członkowi) dopóki ów członek nie zagłosuje.
- Usuwanie zaproszenia - następuje bez potrzeby głosowania
- Akceptowanie zaproszenia - gracz zaproszony zostaje o tym poinformowany podczas logowania. Aby usunąć zbędny komunikat lub dołączyć do gildii należy udać się do pobliskiego Guild Mastera.
- Mianowanie oficera - oficer jest to osoba pomiędzy vice liderem a członkiem. Ma nieco mniej przywilejów od vice lidera.
- Mianowanie vice - tutaj potrzebna jest zgoda graczy (głosowanie jak przy zapraszaniu)
- Degradacja do członka - bez potrzeby głosowania
- Mianowanie na lidera - jeśli lider wykonuje tą operację to bez głosowania, jeśli vice lider (podczas długiej nieobecności lidera) to odbywa się głosowanie jak wcześniej.
- Usuwanie gildii - musi wyrazić na to zgodę 90% gildii.
- Akceptowanie misji - tą operację wykonuje lider lub vice lider
- Wywoływanie wojny z gildią (zależnie od tego czy ma być to za pieniądze czy nie, jeśli tak to lider lub vice lider, jeśli nie to również może rozpocząć oficer) - tylko jedna wojna jednocześnie, trwa 8h, przerwa między następną 16h (czyli raz na 24h)
Oraz wiele, wiele innych...
Co Wy na to drodzy gracze? :)
Jak wiadomo, na APO gildie nie mają większego znaczenia - jesteś w gildii to jesteś, nie to nie. Nic gildie nie dają, nic nie kosztują ani nie mają jakiegoś większego celu (no może jedynie pogadać określoną grupą społeczną).
Wychodzę więc z propozycją urozmaicenia systemu gildii.
Propozycja jest całościowa, więc Sasha czytaj dokładnie - to nie są oddzielne opcje tylko fragmenty propozycji :D
1. Usunięcie istniejących gildii.
Ponieważ system byłby dość odmienny od teraźniejszego trzeba usunąć istniejące gildie. Nastąpiłoby to z dniem wprowadzenia nowego systemu - nie wcześniej aby nie wprowadzać zamętu.
2. Nowa struktura gildii.
W obecnej opcji jeśli lider zaprzestaje grę - gildia obumiera. Dzięki nowym opcjom można będzie zmienić lidera gildii podczas jego dłuższej nieobecności. Ale to nie wszystkie możliwości.
Przy zakładaniu gildii będzie trzeba uiścić opłatę. Opłata ta w wysokości 10kcc będzie stanowiła opłatę za pierwsze trzy miejsca w gildii. Kolejne miejsca będzie można wykupić oraz zdobyć w misjach gildii (o tym w dalszej kolejności).
3. Skarbiec gildii.
Skarbiec gildii jest to wirtualne konto u Guild Mastera. Każdy członek gildii może na nie wpłacić, jednakże nie da się z niego nic wypłacić - lider lub vice lider może jedynie zarządzać kontem tj. kupować dodatkowe funkcje i aktywować misje.
4. Dodatkowe miejsca.
Skoro na początek są tylko 3 miejsca w gildii to pewnie zastanawiacie się, skąd wziąć kolejne? Można je otrzymać wykonując misję gildii lub po prostu kupić. Jednakże koszt zakupu będzie się wiązał z wielkością gildii a mianowicie ile miejsc już zakupiliście.
Przykładowo:
- pierwsze dokupione miejsce: 4kcc
- drugie dokupione miejsce: 6kcc
- trzecie dokupione miejsce: 8kcc
- czwarte dokupione miejsce: 10kcc
- piąte dokupione miejsce: 12kcc
- szóste dokupione miejsce: 14kcc
itd...
Oczywiście ceny są przykładowe i mogą ulec zmianie. Pewnie myślicie - na ch*j wydawać kasę na gildię? Mianowicie gildia będzie dawać bonusy - ale o tym w dalszej części.
5. Misje gildii.
Pewnie ciekawi was o co w tym wszystkim chodzi - będą to różnego rodzaju misje bądź po prostu questy które należy wykonać z członkami swojej gildii. Przykładowo: zabicie miliona potworów czy wykonanie w 10 osób trudnego questu. Pewnie myślicie sobie - "a spoko... przyjdzie Dark Ward i nam pomoże..." - nie będzie to takie proste! Aby wziąć udział w misji należy być przynajmniej 14 dni w gildii.
6. Podział rook/main.
Niestety, ale trzeba będzie zrobić taki podział - gildie na rooku nie będą miały 10kcc na poszerzenie gildii, a gildie na mainie nie miałyby pożytku utrzymywania osób z rooka. Do tego zadania na rooku będą się nieco różniły od tych na mainie - przecież nikt nie będzie na rooku ubijał Devil Atoma czy innego mocnego bossa. Tak więc dwa różne światy :rolleyes: Oczywiście przy wychodzeniu na maina osoby z gildii na rooku zostaną z niej usunięte :)
7. Poziomy gildii.
A więc jak już mamy misje itp. to możemy mieć również poziomy gildii. Służyłyby one między innymi porównywaniu gildii. Poziomy można uzyskać poprzez wykonywanie zadań oraz pojedynki gildii.
8. Pojedynki gildii.
Jak wiadomo, w obecnych czasach areny PvP świecą pustkami - nie to co kiedyś... Dlatego też można będzie rzucić wyzwanie wrogiej gildii - będą określone przedziały poziomów które mogą ze sobą walczyć. W przypadku wojny gildii będzie to dostosowany skrypt aby zrównoważyć siłę obu stron - przykładowo aby była równowaga do pojedynku musi stanąć odpowiednia ilość graczy z odpowiednim poziomem (np. po jednej stronie 500ek po drugiej 300ek i 350rp aby mieli szansę z tym 500ek).
9. GH - Guild House czyli domki gildii.
Powstałyby 2 oddzielne wyspy - jedna na rooku, druga na mainie. Na obu byłoby po kilka(naście) domów i zamków gildii - różniłyby się one tym od zwykłych domków, że wstęp do nich ma każdy członek gildii automatycznie po dołączeniu do niej. Domki różniłyby się czynszem oraz wyposażeniem. Jednak nie każda gildia mogłaby wynająć każdy zamek - zależne by to było od poziomu gildii. Im wyższy poziom gildii tym bogatsze może być wyposażenie guild house - więcej trainerów, większe train roomy itp.
Czynsz byłby umiarkowanie tani tj. np. 10-300kcc/tydzień - zależnie od wielkości GH i jego wyposażenia. Pobierany byłby on z konta gildii automatycznie - jeśli brak kasy na koncie gildii - wyrzuca wszystkich i zamek jest dostępny do wynajmu. Można będzie również zrezygnować w każdej chwili z zamku - wtedy wróci na konto gildii część czynszu jaką nadpłaciliście. Do tego, na wyspach oraz w niektórych zamkach będą do wykonania zadania :) Wiadomo - niektóre gildie będą blokować zamek aby któraś gildia nie mogła ich wykonać jednakże nie będzie to opłacalne gdyż zamki z wyższych poziomów będą lepiej wyposażone.
10. Bonusy.
No i to na co wszyscy czekali. Mianowicie bycie w gildii stanie się opłacalne - począwszy od powyżej opisanych zamków, będzie można uzyskać osobiste nagrody z wykonanej misji oraz inne dodatkowe profity.
Przykładowo gildie z poziomem od 3 do 10 miałyby dodatkowe 2% expa do zabitych potworów, od 11 do 20 dodatkowe 4% itd. Dodatkowo dostęp do terenów dla gildii - nowych respów, questów itp. Bonusów może być sporo, jednakże nie będą łatwe do zdobycia - można wykonywać bowiem tylko 3 misje dziennie co nie zawsze da poziom wyżej (zależnie od trudności misji).
11. NPC i jego sprawy.
No to teraz regulacje dotyczące Guild Mastera:
- Założenie gildii następuje po zdobyciu 100 poziomu na rookgardzie i opłacie w wysokości 200cc, po zdobyciu 500 poziomu na mainlandzie i opłacie w wysokości 10kcc. Otrzymujemy wtedy gildię z 3 miejscami (pierwsze zajmujemy my sami).
- Dokupowanie miejsc w gildii (przykład jest już opisany wyżej)
- Zapraszanie do gildii na nowej zasadzie - aby zaproszenie było ważne gildia musi wyrazić zgodę na przyjęcie nowego członka. Podczas próby zaproszenia członkowie gildii dostają komunikat na biało o głosowaniu i sposobie jego przebiegu (do restartu musi zagłosować przynajmniej 50% członków gildii oraz 51% z nich musi być na tak). Komunikat ten będzie również wyświetlany podczas logowania członka gildii (jedynie temu członkowi) dopóki ów członek nie zagłosuje.
- Usuwanie zaproszenia - następuje bez potrzeby głosowania
- Akceptowanie zaproszenia - gracz zaproszony zostaje o tym poinformowany podczas logowania. Aby usunąć zbędny komunikat lub dołączyć do gildii należy udać się do pobliskiego Guild Mastera.
- Mianowanie oficera - oficer jest to osoba pomiędzy vice liderem a członkiem. Ma nieco mniej przywilejów od vice lidera.
- Mianowanie vice - tutaj potrzebna jest zgoda graczy (głosowanie jak przy zapraszaniu)
- Degradacja do członka - bez potrzeby głosowania
- Mianowanie na lidera - jeśli lider wykonuje tą operację to bez głosowania, jeśli vice lider (podczas długiej nieobecności lidera) to odbywa się głosowanie jak wcześniej.
- Usuwanie gildii - musi wyrazić na to zgodę 90% gildii.
- Akceptowanie misji - tą operację wykonuje lider lub vice lider
- Wywoływanie wojny z gildią (zależnie od tego czy ma być to za pieniądze czy nie, jeśli tak to lider lub vice lider, jeśli nie to również może rozpocząć oficer) - tylko jedna wojna jednocześnie, trwa 8h, przerwa między następną 16h (czyli raz na 24h)
Oraz wiele, wiele innych...
Co Wy na to drodzy gracze? :)