Skała
08-07-2014, 14:08
Witam. Moja propozycja polega na tym, aby niektóre potwory (nile, pathfindery, bally, ots kingi i inne - wypisujcie w komentarzach) nie zadawały sobie nawzajem obrażeń. Propozycja jest o tyle unikatowa, że wyjaśnie wam jak należałoby to zmienić.
W ustawieniach każdego czaru na serverze znajdziemy między innymi:
attackType - ustawia się tutaj rodzaj obrażeń, jakie zadawał będzie dany czar, np: ATTACK_FIRE, ATTACK_POISON, ATTACK_PHYSICAL itp.
areaEffect - wygląd czaru, czyli np. ATTACK_PHYSICAL (animacja exori), NM_ME_SOUND (animacja nutek banshee), NM_ME_ENERGY_AREA (animacja energii)
W ustawieniach każdego potwora na serverze znajdziemy między innymi:
<attacks> - czyli wszelkiero rodzaju czary, których używa, np:
<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>
<defenses> - jak łatwo się domyślić, jest to odporność, np:
<defense immunity="poison"/> (odporność na zadawane obrażenia od trucizny)
Po zapoznaniu się z tymi terminami możemy przejść do części głownej propozycji. Napomkne, że wszystko teraz będę robił na przykładzie czaru Exevo Gran Mas Vis oraz potwora o nazwie Demon.
W pierwszej kolejności tworzymy dokładną kopie notatnika z czarem Exevo Gran Mas Vis i nadajemu mu dowolną nazwe, w tym przypadku nazwałem Exevo Gran Mas Vis Bis. W ustawieniach naszej kopii zmieniamy tylko attackType z ATTACK_PHYSICAL na ATTACK_POISON, a areaEffect = NM_ME_EXPLOSION_AREA pozostawiamy bez zmian. Po tym zabiegu Exevo Gran Mas Vis Bis będzie identyczny jak jego pierwowzór, jednak zadawane obrażenia będą od trucizny.
Następnym krokiem jest podmiana w pliku Demon czaru, którego używa.
<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>
zmieniamy na
<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis Bis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>
Ostatnim krokiem jest ustawienie w pliku Demon odporności na trucizne (jeśli takowej nie posiada), czyli wklejenie <defense immunity="poison"/>.
Po tych trzech krótkich zabierach gdy spotkają się dwa Demony, nie będą nawzajem się bić z tego czaru. Przypominam również, że większość potworów na APO jest odpornych na obrażenia z trucizny, więc druidzi nic na tym nie stracą. Pracy nie jest dużo, wystarczy powtórzyć powyższe kroki z najpopularniejszymi czarami i potworami, które nagminnie się dobijają.
Napisałem o tym Santano w grze, poprosił mnie o stworzenie tego tematu w propozycjach.
Już był takie propozycje i żadna nie przeszła :O Jestem na nie. Za wolno wam się expi, że chcecie to bardziej ułatwiać? Od zawsze tak jest, że potwory biją siebie i niech tak zostanie.
Niestety to, że potwory nie będą sie biły, nie spowoduje, że będziemy szybciej expić. Przelicz to sobie.
Jeśli potwory się biją i zabierają expa, to logiczne jest, że za 50% życia potwora, dostaniesz 50% expa. Bijesz przykładowo 2x krócej, ale dostajesz 2x mniej expa.
Jeśli potwory się nie biją i nie zabierają expa, to za 100% hp moba dostajesz 100% expa.
Na jedno wychodzi. Po co w takim razie cała propozycja, skoro i tak na jedno wyjdzie? Silnik servera będzie odciążony niepotrzebnym 'losowaniem' i obliczaniem kazdego hita, który mógł być zadany w potwora przez potwora.
W ustawieniach każdego czaru na serverze znajdziemy między innymi:
attackType - ustawia się tutaj rodzaj obrażeń, jakie zadawał będzie dany czar, np: ATTACK_FIRE, ATTACK_POISON, ATTACK_PHYSICAL itp.
areaEffect - wygląd czaru, czyli np. ATTACK_PHYSICAL (animacja exori), NM_ME_SOUND (animacja nutek banshee), NM_ME_ENERGY_AREA (animacja energii)
W ustawieniach każdego potwora na serverze znajdziemy między innymi:
<attacks> - czyli wszelkiero rodzaju czary, których używa, np:
<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>
<defenses> - jak łatwo się domyślić, jest to odporność, np:
<defense immunity="poison"/> (odporność na zadawane obrażenia od trucizny)
Po zapoznaniu się z tymi terminami możemy przejść do części głownej propozycji. Napomkne, że wszystko teraz będę robił na przykładzie czaru Exevo Gran Mas Vis oraz potwora o nazwie Demon.
W pierwszej kolejności tworzymy dokładną kopie notatnika z czarem Exevo Gran Mas Vis i nadajemu mu dowolną nazwe, w tym przypadku nazwałem Exevo Gran Mas Vis Bis. W ustawieniach naszej kopii zmieniamy tylko attackType z ATTACK_PHYSICAL na ATTACK_POISON, a areaEffect = NM_ME_EXPLOSION_AREA pozostawiamy bez zmian. Po tym zabiegu Exevo Gran Mas Vis Bis będzie identyczny jak jego pierwowzór, jednak zadawane obrażenia będą od trucizny.
Następnym krokiem jest podmiana w pliku Demon czaru, którego używa.
<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>
zmieniamy na
<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis Bis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>
Ostatnim krokiem jest ustawienie w pliku Demon odporności na trucizne (jeśli takowej nie posiada), czyli wklejenie <defense immunity="poison"/>.
Po tych trzech krótkich zabierach gdy spotkają się dwa Demony, nie będą nawzajem się bić z tego czaru. Przypominam również, że większość potworów na APO jest odpornych na obrażenia z trucizny, więc druidzi nic na tym nie stracą. Pracy nie jest dużo, wystarczy powtórzyć powyższe kroki z najpopularniejszymi czarami i potworami, które nagminnie się dobijają.
Napisałem o tym Santano w grze, poprosił mnie o stworzenie tego tematu w propozycjach.
Już był takie propozycje i żadna nie przeszła :O Jestem na nie. Za wolno wam się expi, że chcecie to bardziej ułatwiać? Od zawsze tak jest, że potwory biją siebie i niech tak zostanie.
Niestety to, że potwory nie będą sie biły, nie spowoduje, że będziemy szybciej expić. Przelicz to sobie.
Jeśli potwory się biją i zabierają expa, to logiczne jest, że za 50% życia potwora, dostaniesz 50% expa. Bijesz przykładowo 2x krócej, ale dostajesz 2x mniej expa.
Jeśli potwory się nie biją i nie zabierają expa, to za 100% hp moba dostajesz 100% expa.
Na jedno wychodzi. Po co w takim razie cała propozycja, skoro i tak na jedno wyjdzie? Silnik servera będzie odciążony niepotrzebnym 'losowaniem' i obliczaniem kazdego hita, który mógł być zadany w potwora przez potwora.