PDA

View Full Version : Party system



Ziomeros
28-08-2014, 00:05
Witam.
Chciałbym złożyć propozycję dotyczącą systemu party, który od początków istnienia serwera jest niedostępny.
Jak wiadomo, Tibia jest grą MMO, co sprawia, że siłą rzeczy jest grą - może mniej, może więcej - zespołową.
Pomysł narodził się stąd, że w Tibię gram zwykle z kolegą - tworzymy pewien zespół, który jednak powinno dać się jakoś oznaczyć (tu: za pomocą party).
Oczywiście nie myślę tylko o sobie i uważam, że wielu graczom by się to przydało. Okej, zadajmy sobie pytanie - co powinien posiadać system party?
Postaram się to pokazać w poniżej liście:

Specjalne odznaczenia dla członków danej grupy - by dało się odróżnić kto jest w drużynie, a kogo w niej nie ma (zwykle jest to zielona czaszka nad graczem i myślę, że jest to najlepsze rozwiązanie)
Specjalny czat tylko dla członków danej drużyny, dzięki któremu członkowie danego party mogliby się komunikować
Możliwość rozróżniania kto jest liderem grupy, a kto jej zwykłym członkiem
Możliwość wysyłania przez lidera (albo każdego członka grupy - kwestia sporna) komunikatu, który byłby widoczny dla wszystkich członków grupy (kwestią sporną jest też kolor komunikatu - może być czerwony, zielony albo biały), co ułatwiałoby przekazywanie najważniejszych informacji
Dzielenie doświadczenia - czyli "exp sharing", znany wśród fanów MMO. Doświadczenie dzieliłoby się na członków grupy, którzy są w obszarze o danym promieniu (centrum byłby zabity potwór albo gracz, który go zabił) oraz którzy mieszczą się w danym przedziale poziomowym, który tolerowałby 2/3 poziomu członka, który miałby największy poziom, tj. gdyby ktoś tam miał 1000. poziom, to najmniejszy poziom, jaki miałby mieć gracz, który chce otrzymywać expa wynosiłby 667. Oczywiście przedział ten to kolejna kwestia sporna. W sumie samo dzielenie expa może być kontrowersyjne, gdyż nigdy takiego czegoś na APO nie było, choć myślę, że dla osób grających razem byłoby to bardzo bardzo miłe udogodnienie.

Tyle powinien posiadać standardowy system party.
Myślałem też o czymś w stylu typu party, którego podział wyglądałby następująco:


Nazwa|
Działanie
Safe mode|
Członkowie party w ogóle nie mogą sie bić
Optional mode|
Jak to w standardowym party - członkowie mogą się bić. By uderzyć sojusznika trzeba go uprzednio zaznaczyć
Aggressive mode|
Party, w którym każdy każdego może bić bez zaznaczania. Taka masowa rzeź.


Oczywiście jest to odrębna propozycja do potencjalnego systemu party, która nie musi być wprowadzana (jeśli na przykład administracja uzna, że to niepotrzebny zamęt w kodzie)

#Sasha
Dla przeciętnego kodera, który trochę bawił się z ots'ami to żaden problem. Sam kiedyś stworzyłem własny system party, zajęło to kilkanaście godzin. Nic w tym trudnego nie ma, trzeba tylko chcieć.
Co do grzebania "w kliencie" - w żadnym kliencie nie trzeba grzebać, klient to klient, silnik to silnik.

Pink Floyd
28-08-2014, 00:47
W zupełności zgadzam się z tą propozycją, która została tu przedstawiona.
Wszystko zostało schludnie i ładnie opisane.

Nie ma powodu, dla którego bym się nie zgadzał. Są to bardzo wspaniałe propozycje. Nie umiałbym ich sformułować tak dokładnie, jak mój przedmówca.

Zachęcam administrację do dodania owych pomysłów do rozgrywki, gdyż naprawdę ucieszą większość graczy. Przynajmniej taką mam nadzieję.

Sasha Rookslayer
28-08-2014, 01:24
Dobrze opisany pomysł.




Specjalne odznaczenia dla członków danej grupy - by dało się odróżnić kto jest w drużynie, a kogo w niej nie ma (zwykle jest to zielona czaszka nad graczem i myślę, że jest to najlepsze rozwiązanie).



Oczywiście, że zielona czacha powinna być. W końcu to standard tej opcji.




Specjalny czat tylko dla członków danej drużyny, dzięki któremu członkowie danego party mogliby się komunikować.



Ciężko byłoby taki czat zrobić, ale dla chcącego nic trudnego. Zawsze jakieś urozmaicenie gry.




Możliwość rozróżniania kto jest liderem grupy, a kto jej zwykłym członkiem.



A dokładniej co masz na myśli? Kto zaczął dawać party? Wystarczyłby czerwony kolor lidera na takim "czacie" i każdy wiedziałby kto jest liderem.




Możliwość wysyłania przez lidera (albo każdego członka grupy - kwestia sporna) komunikatu, który byłby widoczny dla wszystkich członków grupy (kwestią sporną jest też kolor komunikatu - może być czerwony, zielony albo biały), co ułatwiałoby przekazywanie najważniejszych informacji.



Może być to kolor biały, chociaż wątpię, że ktoś pisałby jakieś informacje. W końcu byłby "party chat".




Dzielenie doświadczenia - czyli "exp sharing", znany wśród fanów MMO. Doświadczenie dzieliłoby się na członków grupy, którzy są w obszarze o danym promieniu (centrum byłby zabity potwór albo gracz, który go zabił) oraz którzy mieszczą się w danym przedziale poziomowym, który tolerowałby 2/3 poziomu członka, który miałby największy poziom, tj. gdyby ktoś tam miał 1000. poziom, to najmniejszy poziom, jaki miałby mieć gracz, który chce otrzymywać expa wynosiłby 667. Oczywiście przedział ten to kolejna kwestia sporna. W sumie samo dzielenie expa może być kontrowersyjne, gdyż nigdy takiego czegoś na APO nie było, choć myślę, że dla osób grających razem byłoby to bardzo bardzo miłe udogodnienie.



Zajebista opcja. W szczególności dla osób grających na wyspie początkujących (Rookgard). Ułatwiłaby w nieco sposób wbijanie poziomów doświadczenia.



Wszystko elegancko opisałeś. Zapewne nie wjedzie to w życie, bo sporo byłoby z tym roboty, ale zawsze powymyślać pomysły można. Zanim by to weszło w życie, musieliby trochę pogrzebać w kliencie tibii oraz dodać różne rzeczy. Jeżeli jednak podjęliby się temu zadaniu, mogliby od razu dodać/ naprawić następujące rzeczy:


Poprawienie follow, od początku serwera nie była ta opcja ruszana. Tak, wiem.. Jest to tibia 7.6 i ciężko byłoby to naprawić, ale Santano to mistrz i dałby zapewne rade.
Dodane paralyze i unparalyze rune, aby pvp było bardziej urozmaicone. Propozycja gdzieś jest na forum i ma ponad 80% poparcia głosów.
Dodać renowacje systemu gildii. Wojny gildii oraz wymiana systemu gildii już dawno była propozycja proponowana. Ma ponad 88% poparcie głosów. Propozycja jest Squida, pisał że wjedzie to w życie..
Wprowadzenie do gry nowego kanału "Ogłoszenia", gdzie można by było legalnie zamieszczać oferty.
Wprowadzenie do gry kanału "Rook-Chat", gdzie ludzie z wyspy początkującej mogliby na spokojnie pisać ze sobą oraz sobie wzajemnie pomagać.




Droga Administracjo, jeżeli chciałoby Wam się pogrzebać trochę w silniku serwera/ klienta (nie znam się), to miejcie na uwadze wyżej wymienione pomysły. Na pewno urozmaiciłyby nieco grę.

#t
Jestem na tak. Teraz tylko czekać co Santano na to.

Yoohi
28-08-2014, 03:08
Dobrze opisany pomysł.



Oczywiście, że zielona czacha powinna być. W końcu to standard tej opcji.



Ciężko byłoby taki czat zrobić, ale dla chcącego nic trudnego. Zawsze jakieś urozmaicenie gry.



A dokładniej co masz na myśli? Kto zaczął dawać party? Wystarczyłby czerwony kolor lidera na takim "czacie" i każdy wiedziałby kto jest liderem.



Może być to kolor biały, chociaż wątpię, że ktoś pisałby jakieś informacje. W końcu byłby "party chat".



Zajebista opcja. W szczególności dla osób grających na wyspie początkujących (Rookgard). Ułatwiłaby w nieco sposób wbijanie poziomów doświadczenia.



Wszystko elegancko opisałeś. Zapewne nie wjedzie to w życie, bo sporo byłoby z tym roboty, ale zawsze powymyślać pomysły można. Zanim by to weszło w życie, musieliby trochę pogrzebać w kliencie tibii oraz dodać różne rzeczy. Jeżeli jednak podjęliby się temu zadaniu, mogliby od razu dodać/ naprawić następujące rzeczy:


Poprawienie follow, od początku serwera nie była ta opcja ruszana. Tak, wiem.. Jest to tibia 7.6 i ciężko byłoby to naprawić, ale Santano to mistrz i dałby zapewne rade.
Dodane paralyze i unparalyze rune, aby pvp było bardziej urozmaicone. Propozycja gdzieś jest na forum i ma ponad 80% poparcia głosów.
Dodać renowacje systemu gildii. Wojny gildii oraz wymiana systemu gildii już dawno była propozycja proponowana. Ma ponad 88% poparcie głosów. Propozycja jest Squida, pisał że wjedzie to w życie..
Wprowadzenie do gry nowego kanału "Ogłoszenia", gdzie można by było legalnie zamieszczać oferty.
Wprowadzenie do gry kanału "Rook-Chat", gdzie ludzie z wyspy początkującej mogliby na spokojnie pisać ze sobą oraz sobie wzajemnie pomagać.




Droga Administracjo, jeżeli chciałoby Wam się pogrzebać trochę w silniku serwera/ klienta (nie znam się), to miejcie na uwadze wyżej wymienione pomysły. Na pewno urozmaiciłyby nieco grę.

#t
Jestem na tak. Teraz tylko czekać co Santano na to.



Dobrze wszystko opisane, bo wszystko ściągnięte z real Tibii ale jest to dosyć ciekawy pomysł na expienie w zespole lub hunty.

#jestem za

..:KoMBoj:..
28-08-2014, 08:42
oczywscie jestem za, coś takiego powinno być już dawno temu..

KaZeK
28-08-2014, 09:39
W sumie wprowadzenie party systemu nie jest głupim pomysłem. W końcu skończyłoby się coś takiego jak 'nie mam fraga' prosta odpowiedź - akceptuj party! Z oddzielnego czatu można zrezygnować, nie jest czymś niezbędnym. Share exp? yes of course! Jestem za.

BAŁT
28-08-2014, 10:00
Wszystko co rozruszało by te nudne pvp jest dobre wiec na TAK ;) wtedy było trudniej jak ekipa bedzie jakaś chodzić i wybijać pojedynczych graczy bo sami nie będą sie trafiać wiec bedzie ciekawiej ;)

Szkarłatny-SNK
28-08-2014, 10:05
Jestem jak najbardziej na tak. Może w końcu DESIRE nie bd płakać i bd częściej odpalać PK ! hehehe



*zaraz rekrut mnie pewnie "zhejtuje" i inni :(

gwnstopro
28-08-2014, 11:32
Myślę że to dobry pomysł, wspólne expienie, pvp w party , przy okazji nie tracimy fragów. Jestem na tak.

Domcio Old
28-08-2014, 12:18
To powinno zostać wprowadzone już na początku istnienia APO. Jestem oczywiście na tak. Mam nadzieję, że admini pomyślą o tym i w next upie to wprowadzą:).

Rekrut
28-08-2014, 12:35
Tylko właśnie żeby lvle nie mogły być za małe bo miały by za dobrze z tym expem:D

#T

Fajna propozycja. Jestem na tak

Azielu$
28-08-2014, 14:18
Pisalem o party do Santano parę dni temu, ale zero odezwu...

Jestem jak najbardziej za. Gra przestałaby się ograniczać do robienia wszystkiego 'solo'.

Elitarny
24-09-2014, 11:28
Fantastyczna propozycja , urozmaicila by system pvp oraz zdobywanie doswiadczenia . TAK ! : )

Zarexoholik?
24-09-2014, 12:41
Moim zdaniem na APO taki system jednak nie wypali. Nie ma sensu porównywaina APO do rl Tibii, ponieważ to zupełnie co innego. Tutaj gdzie mob jest zabijany 2-3 czarami jaki sens miałby system party? Wypady na bossy też nie mają sensu, ponieważ na bossy zawsze idzie się ze swoją ekipą, a nie byle kim, więc problemu z dzieleniem się lootem raczej nie ma. W systemie pvp (APO ma swój specyficzny, co chyba każdy zauważył) party całkowicie by się nie sprawdziło, szczególnie, że tutaj ludzie boją się paść, mimo tego, że i tak nic nie tracą.

drako12
24-09-2014, 15:10
Mi sie tam pomysl podoba, ale pewnie i tak tego nie zrobia tak jak zwykle ;D dodadza to co im sie bedzie podobac ;]

Ziomeros
25-09-2014, 13:37
Moim zdaniem na APO taki system jednak nie wypali. Nie ma sensu porównywaina APO do rl Tibii, ponieważ to zupełnie co innego. Tutaj gdzie mob jest zabijany 2-3 czarami jaki sens miałby system party? Wypady na bossy też nie mają sensu, ponieważ na bossy zawsze idzie się ze swoją ekipą, a nie byle kim, więc problemu z dzieleniem się lootem raczej nie ma. W systemie pvp (APO ma swój specyficzny, co chyba każdy zauważył) party całkowicie by się nie sprawdziło, szczególnie, że tutaj ludzie boją się paść, mimo tego, że i tak nic nie tracą.

Hmm... generalizujesz. Zapomniałeś o jednej bardzo ważnej rzeczy - nowi gracze. Ja jestem w pewnym sensie nowym graczem (choć gram niestale od kilku dobrych lat), taki system na pewno by się przydał. Miałem tu grać z kolegą, ale jaki jest sens w grze we dwie osoby, skoro nie ma takiego czegoś jak party i dzielenie expa? Tutaj "gra razem" ogranicza się na mniejszym poziomie co najwyżej do pisania. Według mnie jest to fajny pomysł, oczywiście wyciągnięty z rl. Sam mógłbym im ten system napisać. D:

Dementor
03-10-2014, 15:13
Oczywiście jak najbardziej jestem na tak. Wydaje mi się, że takie coś bardzo by uatrakcyjniło grę, a przede wszystkim pvp. Możnaby się naprawdę fajnie pobawić. :) Jeśli chodzi o exp to z przedziałami levelowymi byłoby ok. Tekst do grupy mógłby być np. na zielono, coś na wzór komendy /gb w gildiach. Wg mnie bardzo dobra propozycja, wszystko dobrze opisane i wyjaśnione.

Witalik
04-10-2014, 04:09
Moim zdaniem party system jest nie potrzebny(chyba że tylko ten do wspólnego expienia), party system w którym można się zabijać jest bezsensowny, na APO gra jedna ekipa Jihadu i inne osoby które ekipy nie mają, już chyba wszystko wyjaśniłem.

Dinnedhel
06-10-2014, 20:43
Jestem na NIE. Nie róbcie z tibi 7.6 tibi 10.~ bez przesady chcesz mieć party system idź na innego ots'a czy też rl tibie. Jest to zbędne a już w ogóle shared exp chcesz mieć po miesiącu 6k lvl? Nie sądzę.

Ziomeros
07-10-2014, 17:48
@UP
Wyjdź, trollu. Co ty pier...? XD Już to widzę jak cała topka expi razem i wbija ten 6k (co zajęłoby oczywiście dużo dłużej niż expienie pojedynczo). Na większości serwerów 7.6 jest party i jest to standard. A nie zamierzam grać na innych serwerach, bo po co, skoro jest APO?
I dobrze, że nie sądzisz. Tym uczynkiem robisz wiele dla ludzkości.