kolniaks
09-12-2015, 14:48
Siemanko, kolejna porcja moich propozycji:
1. Propozycje - poczekalnia, Propozycje - główna (lub inaczej nazwana).
Jest to pierwsza sprawa, którą chciałbym poruszyć. Mam wrażenie, że czasem pojawiają się ciekawe propozycje, budzące zainteresowanie/komentarze graczy, lecz tracące się wśród reszty. Najkrócej pisząc, proponuję utworzenie dwóch działów dla propozycji, wszystkie pisane w poczekalni, a te najciekawsze, które uzyskują dużo głosów pozytywnych (opinii), za pośrednictwem moderatora trafiają na główną? Uważam, że byłby wtedy lepszy pogląd na ciekawe projekty, myślę również że i administracja wolałaby do takich wątków zaglądać wstępnie wyselekcjonowanych przez graczy, niż doszukiwać się gdzieś tam czegoś ciekawego.
2. Magic Resistance (odporność).
Ten pomysł ma na celu ochronę postaci magicznych przed zbyt szybką śmiercią (przy ich zabójczej ilości hp) oraz wykorzystaniem w jakiś sposób nieodczuwalnego mlvl. Proponuję wprowadzić skrypt, który dodawałby każdej postaci odporność na obrażenia magicznej w stosunku:
Add Resist = 2*(Mlvl/100) [lub inny przelicznik]
W rezultacie, EK z 10 mlvl uzyska +0,2%, ED/MS z 100mlvl uzyska +2%.
3. Wandy, dmg, a skillowanie.
Ktoś mnie ostatnio nie raz pytał, na ch** skillujesz MS (biłem z S Wanda, bo chyba Axa nie bede skillował?) A ja sobie stoję, bo coś tam robiłem, ale uj, niech se shield leci, trzymam online chociaż (^^,). Nie rozumiem koncepcji zróżnicowania między Wandami, jak to jest z Spirite Wand/C Wand zadaje obrażenia fizyczne (jest różnica pomiędzy full ATK/DEF), a Silverka zadaje magiczne, tak czy siak słabe? Jak dla mnie ta cała koncepcja jest niejasna i się nie dodaje...
Uważam, że postacie magiczne powinny zostać w pełni umagicznione – w tym przypadku przynajmniej C Wand powinien dostać poprawkę - bić od magi jak Silverka, tylko 1 sqm). Dodatkowo, proponuję troszkę zwiększyć dmg zadawane przez te bronie (głównie poprawić ten cały przelicznik dla tych broni, uwzględniając lvl, mlvl, atak broni).
Jako, że nie ma czegoś takiego jak „Wand Fighting” w skillach (byłoby to coś czego nigdzie chyba nie ma) oraz gdyby dmg tych Wandów miało zostać poprawione, uważam że każdy atak z Wandów powinien zabierać manę (tak jak to jest w przypadku Wandów/Rodów), np. 50mp/atak dla C Wanda i 100mp/atak dla Silverki - wtedy mag mógłby sobie w trainie też skillować xD
Dodatkowo uważam, że UW powinno być tylko dla EK/RP i bić w zależności od lvl/najwyższego posiadanego skilla, a dla magów powinno być coś innego w zamian, ale to temat na inne rozważania.
Chciałbym tutaj przy okazji przypomnieć moje wcześniejsze propozycje, w których źle sformułowałem ankietę, przez co odpowiedzi były niejednoznaczne:
4. Nowy NPC:Trener profesji.
Stworzenie NPC dla każdej profesji, który będzie miał specjalne misje na trenowanie naszej postaci. Owe misje dodawałyby:
-Doświadczenie (np. daj mi 1uc, odczekaj tydzień, a zdobędę dla Ciebie doświadczenie)
-HP/MP (nie +/lvl, tylko stałe jednorazowe wartości, np. +100hp/100mp, przykładowe zadanie: Healer, ulecz w sumie 100mln hp)
-Skille (np. daj mi gbp mmax i 50sc, a spalę dla Ciebie za Ciebie równowartość ich many, zabij x potworków z broni y, a dam Ci równowartość 70k uderzeń do danego skillu itp.)
Przychodzimy do takiego NPC i ma on dla nas X misji, dając po kolei jedną na exp, póżniej na bonus
hp/mp, potem na skill i powrót – znowu na exp itd.
Oczywiście taki NPC misje na skille musiałby rozróżniać między ek/rp/ed/ms.
5. Upgrade’y do przedmiotów.
Chciałbym zaproponować wprowadzenie dodatków, które wzmocnią dany przedmiot o określone bonusy, oczywiście w rozsądny sposób. Przykładowe propozycje na bonusy:
- +50-200 HP/MP
- +1% dmg magicznego
- +1% do defa magicznego
- +10 do skilli (sword/axe/club/dist/shield)
- +1 / 3 / 5 do mlvl w zależności od profesji
- +5% do crita
- +5-10 do dmg fizycznego z broni/Staffa (oprócz UW)
To tylko przykłady. Przedmiotem dla tzw. „upek” mogłyby być kolorowe gemy/jewele, które wypadają np. z Queen’ów/King’ów itd. Zrobić npc., który da nam upkę w zamian za np. 100-500 takich gemów lub coś innego. Również trzeba się zastanowić, dla jakich itemów będzie można dodawać takie opcje, uważam, że można byłoby każdy przedmiot ulepszyć w ten sposób.
Takie działanie wymusza stworzenie odpowiedniego systemu oznakowania poszczególnych upek zastosowanych w itemie. Dana upka winna być dobrze widoczna w opisie itemu np.
You see a blue robe (Arm 11) [HP+100][MLVL+3].
Każdy przedmiot mógłby mieć max 2 upki. Konieczne byłoby również stworzenie tzw. „removera”, który niechcianą upkę mógłby usunąć.
Chciałbym zaznaczyć, że to tylko koncepcja, stworzona w celu urozmaicenia gry, wymaga ona z pewnością dopracowania, uściślenia itd.
6. Licznik: ile osób dzisiaj zalogowało się na APO.
Dzisiejsze serwery oszukują w pewien sposób graczy licznikiem online, poprzez X-log (postać zostaje w train roomie, skilluje i utrzymuje sztucznie online), w ten sposób jeden gracz może spokojnie nastukać +10online. Na APO tego nie ma (i dobrze), ale powinniśmy mieć na uwadze, że spora część ludzi wchodzi na strony serwerów, spogląda na online, wtedy decyduje czy wejść na serwer czy nie. Myślę, że gra tutaj sporo osób, tylko nie w jednym czasie, zatem te 60-80 online średnio nie odzwierciedla liczby graczy ogółem grających. Proponuję wprowadzić pod licznik online na stronie kolejny licznik, który zliczałby liczbę kont, które danego dnia się zalogowały, np. „Dzisiaj nasz serwer odwiedziło <licznik> graczy”. W tamtym temacie ktoś napisał, że jedna osoba może mieć 2 konta i licznik będzie zakłamany. Ok, ale takich osób raczej nie ma za dużo, a tak czy owak zadziała to na korzyść naszego serwera.
7. +10% exp, gdy na serwerze będzie 150 graczy+.
Może kiedyś się jeszcze uda? ;>
Tyle, dzięki za przeczytanie. Zachęcam do konstruktywnego komentowania i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Przepraszam za ewentualne błędy.
Pozdrawiam,
Trickster
1. Propozycje - poczekalnia, Propozycje - główna (lub inaczej nazwana).
Jest to pierwsza sprawa, którą chciałbym poruszyć. Mam wrażenie, że czasem pojawiają się ciekawe propozycje, budzące zainteresowanie/komentarze graczy, lecz tracące się wśród reszty. Najkrócej pisząc, proponuję utworzenie dwóch działów dla propozycji, wszystkie pisane w poczekalni, a te najciekawsze, które uzyskują dużo głosów pozytywnych (opinii), za pośrednictwem moderatora trafiają na główną? Uważam, że byłby wtedy lepszy pogląd na ciekawe projekty, myślę również że i administracja wolałaby do takich wątków zaglądać wstępnie wyselekcjonowanych przez graczy, niż doszukiwać się gdzieś tam czegoś ciekawego.
2. Magic Resistance (odporność).
Ten pomysł ma na celu ochronę postaci magicznych przed zbyt szybką śmiercią (przy ich zabójczej ilości hp) oraz wykorzystaniem w jakiś sposób nieodczuwalnego mlvl. Proponuję wprowadzić skrypt, który dodawałby każdej postaci odporność na obrażenia magicznej w stosunku:
Add Resist = 2*(Mlvl/100) [lub inny przelicznik]
W rezultacie, EK z 10 mlvl uzyska +0,2%, ED/MS z 100mlvl uzyska +2%.
3. Wandy, dmg, a skillowanie.
Ktoś mnie ostatnio nie raz pytał, na ch** skillujesz MS (biłem z S Wanda, bo chyba Axa nie bede skillował?) A ja sobie stoję, bo coś tam robiłem, ale uj, niech se shield leci, trzymam online chociaż (^^,). Nie rozumiem koncepcji zróżnicowania między Wandami, jak to jest z Spirite Wand/C Wand zadaje obrażenia fizyczne (jest różnica pomiędzy full ATK/DEF), a Silverka zadaje magiczne, tak czy siak słabe? Jak dla mnie ta cała koncepcja jest niejasna i się nie dodaje...
Uważam, że postacie magiczne powinny zostać w pełni umagicznione – w tym przypadku przynajmniej C Wand powinien dostać poprawkę - bić od magi jak Silverka, tylko 1 sqm). Dodatkowo, proponuję troszkę zwiększyć dmg zadawane przez te bronie (głównie poprawić ten cały przelicznik dla tych broni, uwzględniając lvl, mlvl, atak broni).
Jako, że nie ma czegoś takiego jak „Wand Fighting” w skillach (byłoby to coś czego nigdzie chyba nie ma) oraz gdyby dmg tych Wandów miało zostać poprawione, uważam że każdy atak z Wandów powinien zabierać manę (tak jak to jest w przypadku Wandów/Rodów), np. 50mp/atak dla C Wanda i 100mp/atak dla Silverki - wtedy mag mógłby sobie w trainie też skillować xD
Dodatkowo uważam, że UW powinno być tylko dla EK/RP i bić w zależności od lvl/najwyższego posiadanego skilla, a dla magów powinno być coś innego w zamian, ale to temat na inne rozważania.
Chciałbym tutaj przy okazji przypomnieć moje wcześniejsze propozycje, w których źle sformułowałem ankietę, przez co odpowiedzi były niejednoznaczne:
4. Nowy NPC:Trener profesji.
Stworzenie NPC dla każdej profesji, który będzie miał specjalne misje na trenowanie naszej postaci. Owe misje dodawałyby:
-Doświadczenie (np. daj mi 1uc, odczekaj tydzień, a zdobędę dla Ciebie doświadczenie)
-HP/MP (nie +/lvl, tylko stałe jednorazowe wartości, np. +100hp/100mp, przykładowe zadanie: Healer, ulecz w sumie 100mln hp)
-Skille (np. daj mi gbp mmax i 50sc, a spalę dla Ciebie za Ciebie równowartość ich many, zabij x potworków z broni y, a dam Ci równowartość 70k uderzeń do danego skillu itp.)
Przychodzimy do takiego NPC i ma on dla nas X misji, dając po kolei jedną na exp, póżniej na bonus
hp/mp, potem na skill i powrót – znowu na exp itd.
Oczywiście taki NPC misje na skille musiałby rozróżniać między ek/rp/ed/ms.
5. Upgrade’y do przedmiotów.
Chciałbym zaproponować wprowadzenie dodatków, które wzmocnią dany przedmiot o określone bonusy, oczywiście w rozsądny sposób. Przykładowe propozycje na bonusy:
- +50-200 HP/MP
- +1% dmg magicznego
- +1% do defa magicznego
- +10 do skilli (sword/axe/club/dist/shield)
- +1 / 3 / 5 do mlvl w zależności od profesji
- +5% do crita
- +5-10 do dmg fizycznego z broni/Staffa (oprócz UW)
To tylko przykłady. Przedmiotem dla tzw. „upek” mogłyby być kolorowe gemy/jewele, które wypadają np. z Queen’ów/King’ów itd. Zrobić npc., który da nam upkę w zamian za np. 100-500 takich gemów lub coś innego. Również trzeba się zastanowić, dla jakich itemów będzie można dodawać takie opcje, uważam, że można byłoby każdy przedmiot ulepszyć w ten sposób.
Takie działanie wymusza stworzenie odpowiedniego systemu oznakowania poszczególnych upek zastosowanych w itemie. Dana upka winna być dobrze widoczna w opisie itemu np.
You see a blue robe (Arm 11) [HP+100][MLVL+3].
Każdy przedmiot mógłby mieć max 2 upki. Konieczne byłoby również stworzenie tzw. „removera”, który niechcianą upkę mógłby usunąć.
Chciałbym zaznaczyć, że to tylko koncepcja, stworzona w celu urozmaicenia gry, wymaga ona z pewnością dopracowania, uściślenia itd.
6. Licznik: ile osób dzisiaj zalogowało się na APO.
Dzisiejsze serwery oszukują w pewien sposób graczy licznikiem online, poprzez X-log (postać zostaje w train roomie, skilluje i utrzymuje sztucznie online), w ten sposób jeden gracz może spokojnie nastukać +10online. Na APO tego nie ma (i dobrze), ale powinniśmy mieć na uwadze, że spora część ludzi wchodzi na strony serwerów, spogląda na online, wtedy decyduje czy wejść na serwer czy nie. Myślę, że gra tutaj sporo osób, tylko nie w jednym czasie, zatem te 60-80 online średnio nie odzwierciedla liczby graczy ogółem grających. Proponuję wprowadzić pod licznik online na stronie kolejny licznik, który zliczałby liczbę kont, które danego dnia się zalogowały, np. „Dzisiaj nasz serwer odwiedziło <licznik> graczy”. W tamtym temacie ktoś napisał, że jedna osoba może mieć 2 konta i licznik będzie zakłamany. Ok, ale takich osób raczej nie ma za dużo, a tak czy owak zadziała to na korzyść naszego serwera.
7. +10% exp, gdy na serwerze będzie 150 graczy+.
Może kiedyś się jeszcze uda? ;>
Tyle, dzięki za przeczytanie. Zachęcam do konstruktywnego komentowania i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Przepraszam za ewentualne błędy.
Pozdrawiam,
Trickster