View Full Version : hp/mana procentowe-komenda !stat
Witam proponuje zrobienie hp i many w % dlaczego? jest coraz więcej 2/3k+ postaci i większość osób wkurza(mnie) już 2 pasek hp lub many u eka to jeszcze widać który pasek bo można popatrzeć czy ma zielone/żółte/czerwone hp a u magicznych nie da sie sprawdzic ktory pasek many i u rp tez sie tego nie da sprawdzic xd
lub dodanie komendy !stat dzięki której będziemy mogli sprawdzić ile mamy many i hp
na większości otsow jest coś takiego to dlaczego nie tutaj? xd
Czekam na wasze opinie
Ero Senin
03-02-2016, 20:53
Jestem na tak. To jest bug HP/MP i skoro jest możliwość w pewnym sensie naprawy tego to tak trzeba zrobić.
Pierwszy Boonek
03-02-2016, 21:12
lepsza by byla opcja gdyby byla napisana cala ilosc many chocby w zakladce "Skills", jak sie z kims bijesz nie ma czasu wpisywac komend
/ procentowa ilosc juz lepiej brzmi i to mogloby przejsc
Za zmianą życia i many w liczbę % wiąże się kilka innych skryptów, a jak dobrze wiesz ekipa nie ma nawet czasu, aby jakiemuś kolesiowi wysłać 2 postacie do temple, więc hp/mp w % raczej odpada :D
Zostaje komenda, tylko co Ci to da, kiedy walczysz i wpisywanie komendy w trakcie pvp nic Ci nie da? :D
Osobiście jestem na nie, raczej zbędny bajer, a roboty od groma dla teraźniejszej ekipy.
U rp mana szybko idzie tylko jak zakładam ringa bo podczas expienie nie. Również mnie to wkurza lecz się już przyzwyczaiłem do tego. Jeśli dało by rady to zmienić to czemu nie?
tak
Jestem ciekawy po co niby mieliby sie pierdolic z tymi paskami hp i many skoro np. kazdy ogarniety gracz wrzuca ringa na wyczucie. Taka korekta i tak Wam nie pomoze bo jestescie po prostu dupy wolowe i nawet hotkeya wcisnac nie potraficie. :D
Pozdrawiam srodkowym palcem Wasze paski hp i many!
na większości otsow jest coś takiego to dlaczego nie tutaj? xd
apo =/= wiekszosc otsow to raz, a dwa patrz pozdrowienia
To nie jest błąd. HP jest zapisywane na 16-sto bitowym systemie Integer (short int) który sięga liczby 65 535. Na realu nie przewidywano większej ilości. I na realu nie ma większej ilości.
Jeżeli da się zrobić w %, to jestem na tak.
Ero Senin
04-02-2016, 23:23
To nie jest błąd. HP jest zapisywane na 16-sto bitowym systemie Integer (short int) który sięga liczby 65 535. Na realu nie przewidywano większej ilości. I na realu nie ma większej ilości.
Jeżeli da się zrobić w %, to jestem na tak.
Wszyscy jesteśmy świadomi tego ograniczenia. Problem w tym, że można temu zapobiec poprzez przeliczanie aktualnego HP/MP gracza na procenty przez sam serwer i wysyłanie wyniku do gracza właśnie w tym formacie
Czemu nie ? Zawsze jest to jakieś rozwiązanie tej sytuacji.
Przelicznik % dobrze się sprawdzi również w przypadku hp kknigta.
Zarexoholik?
05-02-2016, 00:12
I myślisz, że w walce pvp/pvm ludzie mieliby czas na wpisywanie komendy żeby sprawdzić ile mają % hp/mp? Jedynym rozsądnym wyjściem z tej sytuacji jest wypuszczenie własnego klienta, w którym nie byłoby ograniczenia w wyświetlaniu ilości hp/mp. Każde inne rozwiązanie to strata czasu.
Ty serio jesteś taki upośledzony? Chodzi o to, że raz, powtarzam raz wpisujesz tą komendę i Twoje max hp zamienia się w 100% Powiedzmy, masz 10k hp wiec masz 100%, ktoś zbije Ci 10% hp więc masz 9k a na pasku pokazuje Ci 90%. Nie trzeba żadnego nowego klienta. Wystarczy prosty skrypt który to oblicza. Tak ciężko Ci ogarnąć tak prostą rzecz?
Nie grałem na innych otsach, więc nie spotkałem się z czymś takim głowo. Nie sprecyzował tego w propozycji, więc weź coś na uspokojenie.
PS: Nadal mi się nie podoba, co mi zrobisz?
I myślisz, że w walce pvp/pvm ludzie mieliby czas na wpisywanie komendy żeby sprawdzić ile mają % hp/mp? Jedynym rozsądnym wyjściem z tej sytuacji jest wypuszczenie własnego klienta, w którym nie byłoby ograniczenia w wyświetlaniu ilości hp/mp. Każde inne rozwiązanie to strata czasu.
Ty serio jesteś taki upośledzony? Chodzi o to, że raz, powtarzam raz wpisujesz tą komendę i Twoje max hp zamienia się w 100% Powiedzmy, masz 10k hp wiec masz 100%, ktoś zbije Ci 10% hp więc masz 9k a na pasku pokazuje Ci 90%. Nie trzeba żadnego nowego klienta. Wystarczy prosty skrypt który to oblicza. Tak ciężko Ci ogarnąć tak prostą rzecz?
#
Jestem na tak. To bardzo ułatwi grę a także każdy będzie wiedział ile dokładnie ma hp / many.
Zrobimy testy na test serwerze, może wprowadzimy automatyczne wyświetlanie hp i many w tysiącach (k) zamiast w procentach? ma to swoje plusy jak i minusy. Można też wprowadzić 2 tryby od 65k do 100k jest procentowo, powyżej 100k wyświetlamy w tysiącach? ktoś się w tym połapie?
1st R. Boonek
05-02-2016, 01:40
Zrobimy testy na test serwerze, może wprowadzimy automatyczne wyświetlanie hp i many w tysiącach (k) zamiast w procentach? ma to swoje plusy jak i minusy. Można też wprowadzić 2 tryby od 65k do 100k jest procentowo, powyżej 100k wyświetlamy w tysiącach? ktoś się w tym połapie?
Spoko to by bylo 0-65000 hp/mp liczbowo tak jak jest teraz, a powyzej np "70k"/"100k"/"150k" itd, bez zadnych procentow :D
Zrobimy testy na test serwerze, może wprowadzimy automatyczne wyświetlanie hp i many w tysiącach (k) zamiast w procentach? ma to swoje plusy jak i minusy. Można też wprowadzić 2 tryby od 65k do 100k jest procentowo, powyżej 100k wyświetlamy w tysiącach? ktoś się w tym połapie?
Myślę, że wprowadzenie wyświetlania hp i many od 65k w tysiącach (k) jest najlepszym pomysłem.
#t
Komenda w ogóle nie przemyślana propozycja, która nie miała by zastosowania w życiu codziennym. Co do ilości hp i many w procentach to jestem na tak, ale wolałbym, tak jak to Mortiis opisał, żeby była wyświetlana w tysiącach.
W testach wyszlo nam ze najlepiej bedzie odciac jedna cyfre na koncu hp jezeli maxhp przekroczy 65000 w innym wypadku paskiem nie da sie sterowac, poniewaz aby procent paska byl odpowiedni niestety musielibysmy wysylac maxhp przekraczajace 65k a tego nie da sie uczynic w obecnej konfiguracji.
po update silnika 1hp na pasku bedzie oznaczalo ze pozostalo na postaci 10 lub mniej hp.
moze byc?
Sir Avengo
18-03-2016, 16:37
Brzmi ogólnie spoko choć na pierwszy rzut oka wygląda na zamotane i skomplikowane =) A dało by się np zmienić / zaktualizować klienta APO i wprowadzić w nim zmiany dotyczące właśnie wyświetlania many / hp ? Widziałem również kiedyś temat dotyczący wprowadzenia wyświetlania expa na postaci w podobnej zasadzie. Jest taka możliwość aby troszkę "ulepszyć" samego klienta ?
Brzmi ogólnie spoko choć na pierwszy rzut oka wygląda na zamotane i skomplikowane =) A dało by się np zmienić / zaktualizować klienta APO i wprowadzić w nim zmiany dotyczące właśnie wyświetlania many / hp ? Widziałem również kiedyś temat dotyczący wprowadzenia wyświetlania expa na postaci w podobnej zasadzie. Jest taka możliwość aby troszkę "ulepszyć" samego klienta ?
Jak masz leb na karku to zrobisz wszystko(patrz klienty poke/db itp.). Ma to jedna zasadnicza wade - kazdy, kto chcialby sie zalogowac do gry musialby korzystac ze ''serwerowego'' przerobionego klienta, a kiedys juz ktos napisal(chyba sam szef), ze ''apowiskiego'' klienta nie bedzie. Swoja droga wprowadzenie wlasnego klienta umozliwiloby nie tylko wprowadzenie takich rarytasow jak mounty czy piekne groundy, ale mase nowych przedmiotow.
Sporo przy tym pracy, ale efekty bylyby szokujace, a mozliwosci, ktore narodzilyby sie na serwerze zmienilyby calkowicie obraz APO.
Sir Avengo
18-03-2016, 16:52
Albo zrobić coś na wzór Info Bota. Niech mana i hp beda podawane na pasku po odpaleniu programu ;) Nie wymaga ingerencji w klienta a jedynie pobraniu dodatkowego pliku. Co wy na to ?
Dla graczy którym ta opcja jest nie potrzebna będą mogli korzystać jak do tej pory ze starego systemu a dla wszystkich 2-3k+ których dotyka ten problem mogli by pobrać po prostu dodatkowy plik jak w przypadki infobota.
Ero Senin
18-03-2016, 18:11
Albo zrobić coś na wzór Info Bota. Niech mana i hp beda podawane na pasku po odpaleniu programu ;) Nie wymaga ingerencji w klienta a jedynie pobraniu dodatkowego pliku. Co wy na to ?
Dla graczy którym ta opcja jest nie potrzebna będą mogli korzystać jak do tej pory ze starego systemu a dla wszystkich 2-3k+ których dotyka ten problem mogli by pobrać po prostu dodatkowy plik jak w przypadki infobota.
Problem w tym, że tibia otrzymuje informacje o HP w pakietach i tak się składa, że tibia nie przyjmie pakietu z informacją, która zawiera HP większe niż 65535(FF FF)
Także owy "info bot" musiałby odbierać zewnętrzne pakiety z serwera.
1. Mortiis musiałby dodać osobny program, albo trochę kodu do silnika, który miałby za zadanie rozsyłać informacje o HP do wszystkich osób używających tego "info bota"
2. Trzeba by napisać dodatkowego bota, który będzie otrzymywał te dodatkowe pakiety od serwera.
Istnieją jeszcze inne opcje, ale każda z nich wymaga znacznej ilości czasu i kodu xD
To tak w DUŻYM skrócie. Mam nadzieję, że jest to w miarę zrozumiałe.
@top
Dlaczego to jeszcze nie zostało wprowadzone? W mojej propozycji odnośnie exp'a w milionach też nie otrzymałem żadnej odpowiedzi ze strony administracji :{
The Dist
19-03-2016, 11:14
Jakby wypuścili własnego clienta i aktualizowali co mniej/więcej pół roku, to by nie dali rady nadganiać z botami. Wtedy granie na apo miało by większy sens.
Ero Senin
19-03-2016, 18:56
Znajdz kogoś kto wprowadzi nowy, "anti-bot" klient kiedy tutaj brakuje czasu nawet na podstawowe update'y ; p
Naginata
21-03-2016, 19:01
Jestem na TAK z procentami , ale gdyby za odpowiednią komendą pokazywało nam ile faktycznie mamy hp oraz many.
Książe Zarex
21-03-2016, 22:31
W testach wyszlo nam ze najlepiej bedzie odciac jedna cyfre na koncu hp jezeli maxhp przekroczy 65000 w innym wypadku paskiem nie da sie sterowac, poniewaz aby procent paska byl odpowiedni niestety musielibysmy wysylac maxhp przekraczajace 65k a tego nie da sie uczynic w obecnej konfiguracji.
po update silnika 1hp na pasku bedzie oznaczalo ze pozostalo na postaci 10 lub mniej hp.
moze byc?
Czy ja wiem, czy takie zmiany coś dadzą? Nadal będzie to mało widoczne i nie będzie z tego żadnych korzyści. Nie ma innych możliwości, by jednak całe hp/mp było pokazywane w procentach oraz czy istnieje szansa żebyś wypuścił klienta APO?
Sasha Rookslayer
24-03-2016, 18:57
W testach wyszlo nam ze najlepiej bedzie odciac jedna cyfre na koncu hp jezeli maxhp przekroczy 65000 w innym wypadku paskiem nie da sie sterowac, poniewaz aby procent paska byl odpowiedni niestety musielibysmy wysylac maxhp przekraczajace 65k a tego nie da sie uczynic w obecnej konfiguracji.
po update silnika 1hp na pasku bedzie oznaczalo ze pozostalo na postaci 10 lub mniej hp.
No Mortiis jednak dotrzymałeś słowa jak pisałeś.. :)
#temat
Wypadałoby coś z tym zrobić, bo gdy nie ma intergaming to sam dokładnie nie wiem ile mam ilości życia..
Jeżeli całej ilości nie można pokazywać w pasku hp, to wolałbym aby było to pokazane w %ach. Mianowicie: 1% = 1000hp.
@Mortiis
Jeżeli bawisz się w silniku, to możesz coś zrobić z botami, aby nie można było zakładać energy ringa z hotkeya, aby zablokowany był bot z auto manasem/ uhem. Byłoby pięknie. :)
@Mortiis
Jeżeli bawisz się w silniku, to możesz coś zrobić z botami, aby nie można było zakładać energy ringa z hotkeya, aby zablokowany był bot z auto manasem/ uhem. Byłoby pięknie. :)
To raczej nie możliwe, żeby zablokować to z poziomu silnika serwera. Bardziej z poziomu własnego klienta gry.
Harakiri II
25-03-2016, 15:17
To raczej nie możliwe, żeby zablokować to z poziomu silnika serwera. Bardziej z poziomu własnego klienta gry.
oj oj widze, ze nie znasz penych mozliwosci :) Da rade to zrobic i to w bardzo prosty sposob :)
oj oj widze, ze nie znasz penych mozliwosci :) Da rade to zrobic i to w bardzo prosty sposob :)
Jeśli jesteś taki pro master aby sprawdzić czy ktoś używa bota przenoszącego fragment EQ na inne miejsce czy robi to ręcznie to pokaż jak to się robi ;) Silnik nie otrzymuje aż tak dokładnych informacji od klienta 7.6 jak jest to w najwyższych wersjach :)
Harakiri II
25-03-2016, 22:13
Squidzie kochany, tu jest duzo prostrzy sposob niz sprawdzanie tego ;)
chcesz wiedziec wiecej to skontaktuj sie ze mna, wejdziemy na jakiegos tsa i ci to moge wyjasnic, no chyba ze uwazasz mnie az za takiego "pro" z ktorym nie warto rozmawiac, w sumie sam nie wiem czy ta wypowiedz to kpina z mojej osoby czy nie. Nie chcesz pomocy to przynajmniej napisz to w normalny sposob :)
Podszyfacz
27-03-2016, 00:39
Squid, ja myślę, że pokora pomoże w tym przypadku i wykorzystanie wiedzy innej osoby jest jak najbardziej rozsądne.
Co do % to jestem "za". Myślę jednak, że 10hp = 1 na pasku też jest niezłe tylko co z Rookgaardem wtedy gdzie tyle hp nie ma?
P.S. Tymczasem proszę o zdebugowanie postaci Adherentt i Podszyfacz w dp na -1 całkiem do góry i w lewo ostatni dp.
W pewien sposób już zostało to rozwiązane, zamykam.
vBulletin v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.