Zaloguj się

View Full Version : Kolejna propozycja związana z kosztem SL/ładunków



Ero Senin
20-04-2016, 16:48
Postanowiłem zrobić osobną propozycje ze względu na to, że z mojego punktu widzenia pomysł ten jest stosunkowo dobry i zbyt obszerny żeby umieścić go w poprzednim temacie.

System blessów wydaje się być fajnym pomysłem, ale co zrobić z tymi wszystkimi amuletami i questami z nimi związanymi? Wycofanie czy zmiana tego byłaby dosyć problematyczna dlatego proponuję, żeby podczas zgonu wraz ze wzrostem poziomu wzrastała również ilość zużywanych z amuletu ładunków.

Zawarte w propozycji koszta związane z zakupem ładunków są przykładowe, aczkolwiek uważam, że możliwość uchronienia się przed utratą doświadczenia powinna być luksusem, a nie praktycznie darmową jak na te czasy usługą.
Koszt ładunków przy zgonie(do uzyskania pełnej ochrony):
1 - poziomy 1-500
2 - poziomy 501-1000
3 - poziomy 1001-1500
4 - poziomy 1501-2000
5 - poziomy 2001-2500
6 - poziomy 2501-3000
8 - poziomy 3001-3500
10 - poziomy 3501-4000
12 - poziomy 4001-4500
15 - poziomy 4501-5000
Cena SL powinna pozostać taka sama żeby gracze poniżej 500 lvla nie odczuli jakoś bardzo tej zmiany, a od 500 lvla dostępny powinien już być któryś z lepszych amuletów(np. soft albo winged). Zwiększona powinna zostać ilość max charges w lepszych amuletach do 255 oraz koszt pojedynczego ładunku do np. 2-3sc(?)

To oczywiście tylko przykład, ale uważam, że powyżej 3k lvla ilość ładunków powinna zmieniać się częściej niż co 500 lvli. Opis zrobiony najprościej jak się da, żeby gracze nie mieli problemów z zapamiętaniem kiedy zmienia im się "stage" i od tego czasu potrzebować będą +1 ładunku
- nawet 1 ładunek wystarcza, żeby ochronić się przed utratą EQ/BP(w razie gdyby ktoś zapomniał doładować amuletu)
- Starlight działa jako pojedynczy ładunek z lepszych amuletów

Trzeba jeszcze dodać krótkie info na default po zalogowaniu/zgonie(np. pomarańczowy tekst) informujący ile ładunków jest wymaganych do pełnej ochrony LUB po prostu info czy aktualnie założony amulet je posiada. Przykład:
- "Na Twoim poziomie wymagane jest X ładunków"
- "Aktualnie noszony przez Ciebie amulet ma zbyt mało ładunków!"

Pomysł ten w pewnym sensie rozwiązuje problem z poprzednich tematów związany z doładowywaniem amuletów poprzez niskolevelowe postacie. Mam nadzieję, że owa propozycja okaże się dla Was ciekawa. Jeżeli są jeszcze jakieś wątpliwości albo pominąłem jakiś istotną rzecz związaną z amuletami to dajcie mi znać.


Jesli chodzi o amulety to nie jest to jakiś większy problem, ale Twój pomysł jest dość ciekawy, ale wydaje mi się że należało by dać ograniczenie, że sl'a można używać tylko do któregoś poziomu. Tak czy inanaczej uważam że propozycja jest godna przemyślenia :)

Nie ma raczej sensu dawać takiego ograniczenia, skoro SL na np. 500+ zadziała tylko jako zwykły AOL(pojedynczy ładunek)


a sl też ma ładunki?
Nie, ale według tej propozycji ma zadziałać jako pojedynczy ładunek. Później to sprecyzuję

Miffek
20-04-2016, 17:08
Jesli chodzi o amulety to nie jest to jakiś większy problem, ale Twój pomysł jest dość ciekawy, ale wydaje mi się że należało by dać ograniczenie, że sl'a można używać tylko do któregoś poziomu. Tak czy inanaczej uważam że propozycja jest godna przemyślenia :)

@down
a sl też ma ładunki?

Seyhado
20-04-2016, 18:29
przecież jeżeli zrobią blessy to owe amulety będą działać jak aol + bonus z danego amuletu np panda amu będzie redukował obrażenia od magii o 5% i działał jak aol - 1 zgon 1use :D
Jedyne sensowne rozwiązanie to wprowadzenie systemu blessow z tym że blessy chronić będą jedynie przed utratą doświadczenia, aby po śmierci zachować itemki trzeba by było nosić amulety ;)

Franek Pall
20-04-2016, 20:04
Ciekawa propozycja, zaznaczam TAK. Przy takiej zmianie nie trzeba dużo pracy, a śmierć przestanie być opcją szybszego powrotu do temple i zabicie kogoś będzie miało nareszcie jakieś znaczenie. Dotąd kiedy zabijemy kogoś na respie, to jedynie tracimy fraga, na którego czeka się potem 12h oraz "zyskujemy" może minutę spokojnego expienia po czym delikwent wraca i dalej nam przeszkadza. Pokusiłbym się jeszcze o zwiększenie ceny jednego ładunku amuletu do 4 lub 5 sc.

kolniaks
20-04-2016, 22:22
Dlaczego nie napisałeś, iż wzorowałeś się na moim pomyśle?
W temacie dotyczącym zgonu, a loot'u napisałem:


Nigdzie nie widziałem podobnego stwierdzenia, więc zaproponuje coś takiego:
- zwiększyć pojemność doładowań amuletów ze 100 na 255 (max),
- zwiększyć cenę doładowania ze 100cc/each na 200cc/each,
- zmienić pobieranie ładunku za śmierć, w zależności od lvl, tzn. do 1000 poziomu śmierć = -1 ładunek, 1k-2k lvl odpowiednio -2 ładunki za śmierć itd.

Ewentualnie tylko to rozwinąłeś.

Pomysł w każdym razie warty rozważenia.

EDIT
Zalety takiego rozwiązania:
-nie zmienia to w drastyczny sposób zasad działania amuletów i tego, jak działa serwer od paru lat
-ceny śmierci będą zależały od poziomu postaci, która ginie
-uniknie się sensu ładowania amuletów przez noob chary itp. w stosunku do niektórych innych propozycji
-nie ma z tym dużo roboty (przynajmniej tak mi się wydaje)
-wstępnie cel osiągnięty - ceny śmierci będą relatywnie większe
-można to zastosować chociażby okresowo, do momentu aż nie wpadniemy na coś lepszego

Azielu$
21-04-2016, 00:49
Tak, ale... Zostaje kwestia perfect amuletu. Inne amulety są tanie w utrzymaniu i oczywiście jestem za podniesieniem strat za zgon. Jednak jeśli chodzi o perfa, doładowanie do pełna to koszt ok. 15-20uc [tyle teraz kosztuje broszka], czyli przykładowo gleba na 3001 lvlu to jakieś 12-16kcc. Trochę sporo, nieprawdaż?

Ero Senin
21-04-2016, 08:10
Dlaczego nie napisałeś, iż wzorowałeś się na moim pomyśle?
W temacie dotyczącym zgonu, a loot'u napisałem:



Ewentualnie tylko to rozwinąłeś.

Pomysł w każdym razie warty rozważenia.
Nie napisałem, bo nie widziałem dotychczas Twojego postu^^ w owym temacie przeczytałem praktycznie tylko propozycje i chyba 2 posty ze strony trzeciej. Po prostu uznałem coś takiego za dosyć sensowne wyjście. Przy większej ilości "spalanych" ładunków wzrosnąć musi też ich max ilość w amulecie, a 255(FF) to max item amount w stacku. To dosyc interesujące, ze obaj patrzymy na te sprawę w podobny sposób : p

Tak, ale... Zostaje kwestia perfect amuletu. Inne amulety są tanie w utrzymaniu i oczywiście jestem za podniesieniem strat za zgon. Jednak jeśli chodzi o perfa, doładowanie do pełna to koszt ok. 15-20uc [tyle teraz kosztuje broszka], czyli przykładowo gleba na 3001 lvlu to jakieś 12-16kcc. Trochę sporo, nieprawdaż?
Jest wiele ciekawych opcji na rozwiązanie tego. Najprostsza to po prostu +255 ładunków za każdą broszkę czyli "koszt śmierci" będzie 2.5x mniejszy niż to podałeś(ok. 5-6kcc). Resztę dopisze później, bo na telefonie to istna męczarnia.

Podszyfacz
15-06-2016, 20:34
Nie wiem czemu się nie zgadzacie? (Ci co w sondzie dali NIE) Przecież takie coś sprawiłoby, że doładowania na niższych poziomach wcale nie byłyby tańsze tylko zwiększałoby ilość kupionych użyć, więc np. taki 3k lvl nawet jakby ktoś na 100 lvlu kupił mu użycia to i tak będzie tracił tyle użyć na jakim lvlu padnie.

Voltan
13-07-2017, 13:41
Co prawda minimalnie więcej osób jest na nie, lecz jak wiemy ceny zgonów są zbyt niskie, będziemy musieli w jakiś sposób to rozwiązać, pozdrawiam.