PDA

View Full Version : Drobne zmiany w profesjach



Hauntzer
07-03-2017, 07:45
Witam,

zaczynając tutaj grać od zera nową postacią zauważyłem parę niedociągnięć, których jestem ciekaw, bo sam nie wiem czy jest to zamierzony zabieg, czy może komuś się po prostu o czymś zapomniało? Do rzeczy...

1. Dlaczego efekt przy uderzeniu z czaru "exevo gran mas vis" i "exevo gran mas vita vis" jest inny? W pierwszym jest to prawdopodobnie tak, jak było początkowo w Tibii 7.6, a w drugim, efekt przy uderzeniu jest taki sam jak efekt przy uderzeniu chociażby knighta z "exori max". Czy nie powinno to zostać poprawione chociażby ze względów wizualnych? Zwłaszcza odczuwalne jest to, gdy gramy na zmienionym spr. Myślę, że przydałoby się to poprawić, kwestia zmienienia jednego wiersza w pliku czaru.

2. Dlaczego profesje magiczne, a także paladyn wcale nie sa lepsi w walce z dystansu od knighta? Mam na myśli, że zasięg działania "exori max" jest lepszy niż pozostałych czarów, ze względu na to, że przykładowo bijąc bossa możemy stanąć na skos od niego i nie otrzymywać obrażeń z większości czarów, podczas gdy paladyn oraz profesje magiczne nie mogą w ten sposób unikać obrażeń bossa, muszą ryzykować podchodząc bliżej. Dlaczego? Czy to nie profesje magiczne oraz paladyn miały być tymi, które lepiej sobie radzą z dystansu? Moją propozycją tutaj jest wprowadzenie czaru dla postaci magicznych i paladynów, dzięki któremu mogą atakować zaznaczony cel z czaru przypominającego runę sd (lub jakąkolwiek inną, można to zmienić przecież), wtedy faktycznie te profesje mogłyby atakować z dużego dystansu podczas najazdów i byłyby bardziej użyteczne - teraz rycerze przejmują całą robotę, nie potrzebują nikogo więcej, co najwyżej druidów do leczenia, reszta jest bezużyteczna. Ewentualnie zamiast wprowadzenia nowego czaru można by dodać komendę "!sd", która sprawiałaby, że rzucamy sd w zaznaczony cel. Oczywiście wtedy runy trzeba by wzmocnić (to samo z innymi runami), gdyż aktualnie zadają one śmieszne obrażenia i nie ma sensu ich używać.

Mam nadzieję, że Wy także postrzegacie te rzeczy jako niedociągnięcia, wstawiam ankietę, w której możecie zaznaczyć, która z propozycji jest według was dobra, a która nie - prosze o uzasadnienie wyboru.

NoTricks
07-03-2017, 09:21
Jakiś czas temu zaproponowałem coś podobnego >Click here< (http://www.forum.toproste.pl/showthread.php?t=131433)

W każdym razie jestem za ;p

Hokage
07-03-2017, 09:55
Z tymi czarami zawsze tak było i nikomu to jakoś nie przeszkadzało. Przeszkadza Ci na przerobionym spr to graj na normalnym ;)

Co do 2 propozycji. Nie raz biłem Minosa na respie tak, że nie otrzymywałem obrażeń (i nie tylko minosa), z daleka biję z exevo sagitta i z uw więc też jest dobrze. O to chodzi, że knight jest blokerem który bije bossa a reszta to uherzy i Ci z większymi lvlami bija z uw i sagitty co do rp.

Jestem na nie bo są inne dużo ważniejsze sprawy do ogarnięcia na serwerze.


Oj uwierz, że postacie magiczne oraz łucznicy w walce na dystans są o wiele lepsi niż rycerze.

Co ty o tym możesz wiedzieć skoro na mainie grasz tylko ekiem i to od 3600+ lvla


Proszę bez przesadyzmu.

No właśnie XDDDDD



Jeżeli piszemy o czarach, to proponuje powiększyć zasięg czaru "exevo gladius" o dodatkowe 2 sqm.


Dlatego, że grasz ekiem? hehe

Hakka
07-03-2017, 11:38
Jestem na tak.
Mozna poprawic jesli to sprawia az taki klopot a to sekundy roboty :)

Master.Lucas
07-03-2017, 12:01
Tak jak napisał Hokage, nikomu to wcześniej nie przeszkadzało i nie ma co tego zmieniać.Niech zajmą się update a nie jakimiś duperelami.

#t Nie

Sasha Rookslayer
07-03-2017, 12:43
1. Zwłaszcza odczuwalne jest to, gdy gramy na zmienionym spr.


Przeszkadza Ci to? Zmień spr albo graj na kliencie APO. Jest dobrze, nic nie trzeba zmieniać.



2. Dlaczego profesje magiczne, a także paladyn wcale nie sa lepsi w walce z dystansu od knighta? Mam na myśli, że zasięg działania "exori max" jest lepszy niż pozostałych czarów, ze względu na to, że przykładowo bijąc bossa możemy stanąć na skos od niego i nie otrzymywać obrażeń z większości czarów, podczas gdy paladyn oraz profesje magiczne nie mogą w ten sposób unikać obrażeń bossa, muszą ryzykować podchodząc bliżej. Dlaczego?


Oj uwierz, że postacie magiczne oraz łucznicy w walce na dystans są o wiele lepsi niż rycerze. Bijąc nawet na skos dostajemy obrażenia, lecz nasuwa się teraz pytanie co bijemy..



Moją propozycją tutaj jest wprowadzenie czaru dla postaci magicznych i paladynów, dzięki któremu mogą atakować zaznaczony cel z czaru przypominającego runę sd (lub jakąkolwiek inną, można to zmienić przecież), wtedy faktycznie te profesje mogłyby atakować z dużego dystansu podczas najazdów i byłyby bardziej użyteczne.


Proszę bez przesadyzmu.


Jeżeli piszemy o czarach, to proponuje powiększyć zasięg czaru "exevo gladius" o dodatkowe 2 sqm.
Sorry, ale propozycje mi się nie podobają i jestem na nie.

Hauntzer
07-03-2017, 13:44
Do wszystkich powyżej - nie napisałem, że aktualny wygląd czaru sprawia jakikolwiek problem, ale podmiana tego to sekunda roboty, a przynajmniej wtedy mamy normalnie wyglądający czar, czyli jest efekt uderzenia jako wybuch, a nie jako cios fizyczny jak w "exori max" czy zwykłym uderzeniu mieczem przez EKa. Poza tym wasz argument "to graj sobie na zwykłym spr" jest co najmniej idiotyczny. Tak samo mogę powiedzieć - Sasza, jak Ci przeszkadza czar "exevo gladius", to go nie używaj.

Co do uderzania z odległości, to tak, EK ma najlepiej, ze względu na to, że najmniej czarów Cię trafi, gdy stoisz na skos - mi się kojarzy tylko jeden czar, który Cię wtedy trafi, gdy dobrze się ustawisz EKiem. MS/ED/RP nie mają tej możliwości i muszą bardziej ryzykować żeby trafić czarem z odległości (nie mówię tutaj o "exevo sagitta" lecz o pozostałych czarach, którymi jak chcemy uderzyć - musimy wejść w obszar ataków stwora, którego bijemy).

Czy przesadą jest dodanie SD na hotkey? Nie sądzę, to też minuta roboty, gdyż mamy już UHy pod hotkeyem, wystarczy delikatnie przerobić kod. Tak samo manasy mamy na hotkeyu, gdybyśmy mieli inne runy dostępne pod odpowiednim klawiszem, to myślę, że ułatwiłoby to robotę na najazdach. Dochodzi też fakt o którym już wspomniałem, że runy takie jak SD czy Explo nie biją praktycznie w ogóle, to też przydałoby się poprawić.

To co zaproponowałem to drobne zmiany, których wprowadzenie nie jest czasochłonne, dlatego też nie rozumiem osób, które wypowiadają się na nie. Uważam, że co najmniej część tego co zaproponowałem powinna być już od dawna w grze, zwłaszcza teraz, gdy OTClient jest dozwolony i część graczy może sobie ustawić dowolną runę pod hotkey.

Malff
07-03-2017, 13:54
Jestem na nie bo są inne dużo ważniejsze sprawy do ogarnięcia na serwerze.

Ty to zawsze jesteś na nie, skoro są dużo ważniejsze sprawy to jakie? Poza tym jak widzisz to są drobne zmiany, które nie wymagają jakiejś dużej ilości czasu...




Jeżeli piszemy o czarach, to proponuje powiększyć zasięg czaru "exevo gladius" o dodatkowe 2 sqm.
Sorry, ale propozycje mi się nie podobają i jestem na nie.


Proszę bez przesadyzmu.


#topic
Jestem na tak w obu przypadkach :)
1. Jest to drobny błąd, ale pasuje go naprawić, żeby to jakoś wyglądało :)
2. Bardzo dobra porpozycja, znaczenie rp, ms podczas najazdów i questów w końcu by miało jakiś sens, bo póki co ich rola ogranicza się do uhania i bicia z uw...

Squnix
12-03-2017, 11:06
Oczywiście że gracze którzy grają EKami będą na nie. Ale wciąż nie ma zbalansowania pomiędzy profesjami EKiem gra się najłatwiej widać to choćby po ilości założonych profesji EK. Jestem za zmianami.

Showtek
15-03-2017, 21:33
Jestem na nie.

Od kiedy ek bije z dystansu?? skoro ma zasięg max do 2sqm z broni mało tego jeszcze bije słabiej przykładowo z uw z odległości 2sqm. O ile wiem to profesja "KNIGHT została stworzona do blokowania potworów oraz questów.

Yoren
15-03-2017, 21:38
Jestem na nie.

Od kiedy ek bije z dystansu?? skoro ma zasięg max do 2sqm z broni mało tego jeszcze bije słabiej przykładowo z uw z odległości 2sqm. O ile wiem to profesja "KNIGHT została stworzona do blokowania potworów oraz questów.

Tak, a paladyn do napierdalania na cały ekran z sagity

Oczywiście na tak, knight to dno