View Full Version : Czary profesji
NoTricks
27-10-2017, 11:24
Bry,
jak wiadomo czary profesji (gladius, sagitta, letum, incendium) są "najlepszymi" czarami zadającymi %-owe obrażenia zależne od hp. Doprowadza to do takiej sytuacji, że słabsze potwory trzeba potraktować takim "najlepszym" czarem 3x.
https://i.imgur.com/4fGn4zz.png
Moja propozycja jest taka, aby wprowadzić w tym całym liczniku %-owym obrażeń dodatek w postaci minimalnej możliwej wartości uderzenia, która mogłoby być o jakieś znowu kilka % większa, niż maksymalne dmg zadawane z maxa, vita visa itp. Wówczas poza normalnymi obrażeniami we wszystkie potwory, również w pvp w każdym przypadku będzie się opłacało czasami kliknąć hotkey'a z tym spellem (oczywiście nie mam tu na myśli jakiejś kolosalnej różnicy, ale żeby była widoczna).
Korzystając z okazji, chciałbym poddać pod dyskusję temat dodania 'jakiegoś w miarę normalnego' quest'u, którego nagrodą będzie zmniejszenie cooldown'u o np. 1s na te czary (obecnie to chyba 4-5sekund).
Przemilczę fakt, że omawiane czary profesji na boss'ach mogą być używane tylko przez blokera i URP-ki, gdyż wejście postaci magicznych w zasięg tych czarów grozi k**wicą boss'a.
#edit1
Z tym cooldown'em to ładnie dowaliłeś. Nie po to powstały te czary, żeby można było nimi spamować co sekundę.
... zmniejszenie cooldown'u o np. 1s na te czary (obecnie to chyba 4-5sekund).
Z pewnością 3-sekundowy cd spowodowałby rezygnację z pozostałych czarów. No ale rozumiem, że w przypadku magicznych postaci ten czar ma być stosowany wyłącznie do expa i bicia eków - spoko, dotarło :)
No jeszcze może niech zawsze wali obrażenia maksymalne? No bez jaj. Do tego pozwala to na zjechanie komuś trochę hp z pewnością, że się go przypadkiem nie zabije.
Ograniczenie co kilka sekund było zrobione specjalnie, bo zwykłe czary wyszłyby z użycia.
Jestem na nie, bo jest to zbędne. Wystarczy, że walniesz jedno "exevo gran mas vita vis" i leżą wszystkie.
Nie rozumiem, czemu wszystko musi być po łatwiźnie? :sciana:
Sokol from West
27-10-2017, 11:55
Nie rozumiem, czemu wszystko musi być po łatwiźnie? :sciana:
Jeszcze tego nie zauważyłeś? :D Przecież tutaj tak cały czas jest, wszystko ma być "łatwe", najlepiej wszystko pod nos jeszcze podstawić :D
Jeśli chodzi o cooldown - ładnie dowaliłeś, bo nie po to powstały te czary, żeby można było nimi spamować co sekundę. Jeśli chodzi o to, że magiczne nie mogą bić boss'ów, to w czym jest problem? Przecież zawsze tak było, że EK oraz RP bili, a reszta leczyła, więc jest dobrze jak jest :) Dodam, że nie raz widziałem, jak i magiczne sobie radziły z biciem "boss'ów".
Jak dla mnie zbędna propozycja, bo jest dobrze to zrobione. Jestem na nie.
... zmniejszenie cooldown'u o np. 1s na te czary (obecnie to chyba 4-5sekund).
Z pewnością 3-sekundowy cd spowodowałby rezygnację z pozostałych czarów. No ale rozumiem, że w przypadku magicznych postaci ten czar ma być stosowany wyłącznie do expa i bicia eków - spoko, dotarło :)
Nie spowodowałby, daruj sobie tą "ironię". Apendor i Squid juz Ci wyjaśnili temat.
Czytanie ze zrozumieniem, bardzo ważna umiejętność.
Przeczytaj jeszcze kilkanaście razy moją wypowiedź, może w końcu zrozumiesz co napisałem. Czytanie ze zrozumieniem u Ciebie najwidoczniej jednak "kuleje" :/
Może niech zrobią jeszcze quest na GM'a? Wtedy nie bedziesz miał exhausta i będziesz mógł spamować do woli.
Bez przesady żeby wszystko biło maxymalnie gdzie tu logika jak sam napisałeś
Bry,
jak wiadomo czary profesji (gladius, sagitta, letum, incendium) są "najlepszymi" czarami zadającymi %-owe obrażenia zależne od hp. Doprowadza to do takiej sytuacji, że słabsze potwory trzeba potraktować takim "najlepszym" czarem 3x
Chyba wszystko jasne.
NIE!
Przemilczę fakt, że omawiane czary profesji na boss'ach mogą być używane tylko przez blokera i URP-ki, gdyż wejście postaci magicznych w zasięg tych czarów grozi k**wicą boss'a.
W czasie tych pięciu sekund cooldownu na exevo incendium uderzysz pięć razy z exevo gran mas vita vis zadając większe obrażenia, niż ktokolwiek jako magiczna profesja.
---
Nie rozumiem istoty Twojego problemu i tego czym się kierowałeś zakładając ten temat - zaczynasz od argumentu, że potwory, które masz na hita z fista na full defie nie padają od strzała z incendium. Skup się na tym jakie obrażenia zadajesz z niego w potwory, na których expisz i w pvp z knightem/paladynem. Kwestię cooldownu wyjaśnił Ci Squid.
W minosa co ma duzo więcej hp od cracka bije tyle samo z sagitt a niby bije %towo do hp potwora? Z sagitty bije tylko 10k więcej w potwory jak z erexa i to jest trochę za mało + trzeba zrobić większa przerwę pomiędzy erexem a sagitta niż dwoma erexami
Colinovsky
27-10-2017, 17:46
W minosa co ma duzo więcej hp od cracka bije tyle samo z sagitt a niby bije %towo do hp potwora? Z sagitty bije tylko 10k więcej w potwory jak z erexa i to jest trochę za mało + trzeba zrobić większa przerwę pomiędzy erexem a sagitta niż dwoma erexami
Nie bijesz więcej w minosa, bo jest ustalona jakaś wartość maksymalna. To akurat dobre, bo gdyby nie to, to takie potwory by padały w ciągu paru sekund (kwestia tego, żeby 10 osób walnęło takim czarem i pewnie potwór by padł).
Co do tego, że trzeba robić specjalnie przerwy między hitami żeby uderzać, to akurat racja, tutaj powinno to zostać jakoś poprawione, bo niestety jak "nie trafimy" z exhaustem, to będziemy musieli odczekać jeszcze raz te kilka sekund. W pvp często wygląda to tak, że osoby, które próbują używać nowych czarów wychodzą na tym gorzej niż gdyby ich nie używały.
Co do questu na zmniejszenie cooldownu z 5s do 4s, to jestem na tak. Akurat ta jedna sekunda by nikogo nie skrzywdziła, a zawsze to jakaś ciekawsza nagroda niż nowy armor dodający o 1% więcej odporności na magie. :rolleyes:
Z kolei część propozycji o hicie minimalnym jest trochę bez sensu. Nie ma takiej potrzeby. Akurat to jest fajne, że coś uderza procentowo, nie ma potrzeby ograniczania tej wartości z dołu, ważne, że jest ograniczenie z góry i to wystarczy w zupełności.
(ale mogliby wprowadzic czar ktory dzialalby z hotkeya i atakowal tylko 1 zaznaczony cel wtedy moglbys go uzywac na bosach i innych profesjach)
Było proponowane dawno temu i administracja nie wprowadziła do teraz, a szkoda, bo to by było akurat bardzo fajne. Coś na zasadzie exury sio, tylko oczywiście zadające obrażenia. Fajna sprawa, w Tibii 7.6 tego jeszcze nie widziałem.
Po dłuższym przemyśleniu tej propozycji, jestem za wprowadzeniem quest'u, którego nagrodą byłoby zmniejszenie cooldownu o sekundę. A co do wartości minimalnej, to niech zostanie tak jak jest.
A tak poza tym to:
Jeśli chodzi o cooldown - ładnie dowaliłeś, bo nie po to powstały te czary, żeby można było nimi spamować co sekundę. Jeśli chodzi o to, że magiczne nie mogą bić boss'ów, to w czym jest problem? Przecież zawsze tak było, że EK oraz RP bili, a reszta leczyła, więc jest dobrze jak jest :) Dodam, że nie raz widziałem, jak i magiczne sobie radziły z biciem "boss'ów".
Jak dla mnie zbędna propozycja, bo jest dobrze to zrobione. Jestem na nie.
Nie spowodowałby, daruj sobie tą "ironię". Apendor i Squid juz Ci wyjaśnili temat.
Czytanie ze zrozumieniem, bardzo ważna umiejętność.
Może niech zrobią jeszcze quest na GM'a? Wtedy nie bedziesz miał exhausta i będziesz mógł spamować do woli.
Bez przesady żeby wszystko biło maxymalnie gdzie tu logika jak sam napisałeś
Powiedz mi gdzie w tej propozycji jest napisane, żeby skill bił cały czas maksymalnie oraz żeby nie miał exhausteda? Spina bez sensu... Tak jak i koledze wyżej tak i tu czytanie ze zrozumieniem :) Chyba, że pisząc propozycje trzeba wyróżniać najważniejsze rzeczy w niej zawarte bo jak widać nie wszyscy kumają o co chodzi.:glupek2:
W minosa co ma duzo więcej hp od cracka bije tyle samo z sagitt a niby bije %towo do hp potwora? Z sagitty bije tylko 10k więcej w potwory jak z erexa i to jest trochę za mało + trzeba zrobić większa przerwę pomiędzy erexem a sagitta niż dwoma erexami
Tak jak napisał Colinovsky, czar ten ma ustawioną wartość maksymalną, która działa powyżej iluś tam hp... Jak dla mnie w tej kwestii jest wszystko okej.
Wprowadzając czary, które zadają obrażenia procentowe głównie chodziło o balans danej profesji. Nowe czary z QoTN powinny być głównie używane w walce z innymi graczami, a nie potworami, tym bardziej takimi słabymi.
Jeżeli chodzi o cooldown - dobry pomysł zarzucił Malff. Widziałbym coś takiego, lecz tylko w nowych czarach: exevo sagitta, exevo gladius, exevo letum, exevo incendium.
Zarowno czar ed jak i msa jest wg mnie okej. Zarowno dystans jak i czas oczekiwania na czar zdaja sie byc dobrze przemyslane (+ to byl update santano) Niestety, ale tym razem jestem na nie.
(ale mogliby wprowadzic czar ktory dzialalby z hotkeya i atakowal tylko 1 zaznaczony cel wtedy moglbys go uzywac na bosach i innych profesjach)
Ero Senin
30-10-2017, 22:32
No jeszcze może niech zawsze wali obrażenia maksymalne? No bez jaj. Do tego pozwala to na zjechanie komuś trochę hp z pewnością, że się go przypadkiem nie zabije.
Ograniczenie co kilka sekund było zrobione specjalnie, bo zwykłe czary wyszłyby z użycia.
Jestem na nie, bo jest to zbędne. Wystarczy, że walniesz jedno "exevo gran mas vita vis" i leżą wszystkie.
Nie rozumiem, czemu wszystko musi być po łatwiźnie? :sciana:
To jest odpowiedź w stylu: "Nie, bo nie. Mi się tak podoba i już"
Śmieszą mnie też odpowiedzi szydercze typu:
Może niech zrobią jeszcze quest na GM'a? Wtedy nie bedziesz miał exhausta i będziesz mógł spamować do woli.
Ludziska, przecież wartość minimalna jest bardzo rozsądną propozycją i wcale nie sprawi, że granie staje się 500 razy łatwiejsze niż wcześniej. Jeżeli tak zależy Wam na trudności to przestańcie używać jakichkolwiek nowych czarów i bijcie mobki nadal ze zwykłego gran mas visa, lub sd.
Lekkie USPRAWNIENIE, a wy robicie tutaj gównoburze jakby proponował właśnie sprzedawania GM za sms.
Oczywiście decyduje większość i nie ma tutaj dwóch zdań. Ja sam nie widzę sensu w tym, żeby owe czary nawet najsłabszych potworów nie mogły zabić na strzała ; D
@opcja2
Ta propozycja ze zmniejszeniem exh o sekunde też nie jest jakimś tragicznym pomysłem i powinna być tutaj konstruktywnie przedyskutowana bez szyderstw w stosunku do twórcy tematu, bo w przyszłości może to zrazić jakiegoś użytkownika do wstawiania tutaj swoich pomysłów, które mogą kiedyś wnieść coś do serwera.
@temat
Temat odnosi się głównie do obrażeń minimalnych, więc jestem na tak, bo nie wymaga to praktycznie wcale pracy, a jest tak jakimś usprawnieniem/ulepszeniem.
Tak jak ktos juz napisał zanim minie te 4-5sec to walniesz 2x u palka z erexa a te skille są moim zdaniem tylko do pvp a nie używane do expa.. XD
Może najlepiej zeby wszystko by padało na hita i tyle.
Juz widze ludzi ktorzy by bili z tych nowych czarów a wtedy te zwykłe czary straciłyby sens wtedy na pvp bo tak kazdy moglby spamić nimi bo wystarczy questa zrobić na profke.
Za 5, 4, 3, 2, 1, zostane opluty i z hejtowany XD
Tak jak ktos juz napisał zanim minie te 4-5sec to walniesz 2x u palka z erexa a te skille są moim zdaniem tylko do pvp a nie używane do expa.. XD
Może najlepiej zeby wszystko by padało na hita i tyle.
Juz widze ludzi ktorzy by bili z tych nowych czarów a wtedy te zwykłe czary straciłyby sens wtedy na pvp bo tak kazdy moglby spamić nimi bo wystarczy questa zrobić na profke.
Za 5, 4, 3, 2, 1, zostane opluty i z hejtowany XD
4-5 sec jest obecnie, zmniejszenie tego o 1 sec, nie powodowałoby spamu jak i porzucenia podstawowych czarów. :hahaha:
Skille? Jakie skille?
Na nie, sądzę, że temat już wyczerpany, nie ma sensu pisać zbędnych komentarzy.
Ze względu na archeologię użytkowników temat zamykam - z wiadomym skutkiem. Nie zostanie to wprowadzone.
vBulletin v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.