Zaloguj się

View Full Version : Czary profesji



NoTricks
27-10-2017, 11:24
Bry,
jak wiadomo czary profesji (gladius, sagitta, letum, incendium) są "najlepszymi" czarami zadającymi %-owe obrażenia zależne od hp. Doprowadza to do takiej sytuacji, że słabsze potwory trzeba potraktować takim "najlepszym" czarem 3x.
https://i.imgur.com/4fGn4zz.png

Moja propozycja jest taka, aby wprowadzić w tym całym liczniku %-owym obrażeń dodatek w postaci minimalnej możliwej wartości uderzenia, która mogłoby być o jakieś znowu kilka % większa, niż maksymalne dmg zadawane z maxa, vita visa itp. Wówczas poza normalnymi obrażeniami we wszystkie potwory, również w pvp w każdym przypadku będzie się opłacało czasami kliknąć hotkey'a z tym spellem (oczywiście nie mam tu na myśli jakiejś kolosalnej różnicy, ale żeby była widoczna).

Korzystając z okazji, chciałbym poddać pod dyskusję temat dodania 'jakiegoś w miarę normalnego' quest'u, którego nagrodą będzie zmniejszenie cooldown'u o np. 1s na te czary (obecnie to chyba 4-5sekund).

Przemilczę fakt, że omawiane czary profesji na boss'ach mogą być używane tylko przez blokera i URP-ki, gdyż wejście postaci magicznych w zasięg tych czarów grozi k**wicą boss'a.

#edit1


Z tym cooldown'em to ładnie dowaliłeś. Nie po to powstały te czary, żeby można było nimi spamować co sekundę.
... zmniejszenie cooldown'u o np. 1s na te czary (obecnie to chyba 4-5sekund).
Z pewnością 3-sekundowy cd spowodowałby rezygnację z pozostałych czarów. No ale rozumiem, że w przypadku magicznych postaci ten czar ma być stosowany wyłącznie do expa i bicia eków - spoko, dotarło :)

Squid
27-10-2017, 11:48
No jeszcze może niech zawsze wali obrażenia maksymalne? No bez jaj. Do tego pozwala to na zjechanie komuś trochę hp z pewnością, że się go przypadkiem nie zabije.
Ograniczenie co kilka sekund było zrobione specjalnie, bo zwykłe czary wyszłyby z użycia.

Jestem na nie, bo jest to zbędne. Wystarczy, że walniesz jedno "exevo gran mas vita vis" i leżą wszystkie.

Nie rozumiem, czemu wszystko musi być po łatwiźnie? :sciana:

Sokol from West
27-10-2017, 11:55
Nie rozumiem, czemu wszystko musi być po łatwiźnie? :sciana:

Jeszcze tego nie zauważyłeś? :D Przecież tutaj tak cały czas jest, wszystko ma być "łatwe", najlepiej wszystko pod nos jeszcze podstawić :D


Jeśli chodzi o cooldown - ładnie dowaliłeś, bo nie po to powstały te czary, żeby można było nimi spamować co sekundę. Jeśli chodzi o to, że magiczne nie mogą bić boss'ów, to w czym jest problem? Przecież zawsze tak było, że EK oraz RP bili, a reszta leczyła, więc jest dobrze jak jest :) Dodam, że nie raz widziałem, jak i magiczne sobie radziły z biciem "boss'ów".

Jak dla mnie zbędna propozycja, bo jest dobrze to zrobione. Jestem na nie.



... zmniejszenie cooldown'u o np. 1s na te czary (obecnie to chyba 4-5sekund).
Z pewnością 3-sekundowy cd spowodowałby rezygnację z pozostałych czarów. No ale rozumiem, że w przypadku magicznych postaci ten czar ma być stosowany wyłącznie do expa i bicia eków - spoko, dotarło :)

Nie spowodowałby, daruj sobie tą "ironię". Apendor i Squid juz Ci wyjaśnili temat.



Czytanie ze zrozumieniem, bardzo ważna umiejętność.


Przeczytaj jeszcze kilkanaście razy moją wypowiedź, może w końcu zrozumiesz co napisałem. Czytanie ze zrozumieniem u Ciebie najwidoczniej jednak "kuleje" :/

Showtek
27-10-2017, 12:08
Może niech zrobią jeszcze quest na GM'a? Wtedy nie bedziesz miał exhausta i będziesz mógł spamować do woli.
Bez przesady żeby wszystko biło maxymalnie gdzie tu logika jak sam napisałeś
Bry,
jak wiadomo czary profesji (gladius, sagitta, letum, incendium) są "najlepszymi" czarami zadającymi %-owe obrażenia zależne od hp. Doprowadza to do takiej sytuacji, że słabsze potwory trzeba potraktować takim "najlepszym" czarem 3x
Chyba wszystko jasne.
NIE!

Apendor
27-10-2017, 13:48
Przemilczę fakt, że omawiane czary profesji na boss'ach mogą być używane tylko przez blokera i URP-ki, gdyż wejście postaci magicznych w zasięg tych czarów grozi k**wicą boss'a.
W czasie tych pięciu sekund cooldownu na exevo incendium uderzysz pięć razy z exevo gran mas vita vis zadając większe obrażenia, niż ktokolwiek jako magiczna profesja.

---

Nie rozumiem istoty Twojego problemu i tego czym się kierowałeś zakładając ten temat - zaczynasz od argumentu, że potwory, które masz na hita z fista na full defie nie padają od strzała z incendium. Skup się na tym jakie obrażenia zadajesz z niego w potwory, na których expisz i w pvp z knightem/paladynem. Kwestię cooldownu wyjaśnił Ci Squid.

Hokage
27-10-2017, 16:24
W minosa co ma duzo więcej hp od cracka bije tyle samo z sagitt a niby bije %towo do hp potwora? Z sagitty bije tylko 10k więcej w potwory jak z erexa i to jest trochę za mało + trzeba zrobić większa przerwę pomiędzy erexem a sagitta niż dwoma erexami

Colinovsky
27-10-2017, 17:46
W minosa co ma duzo więcej hp od cracka bije tyle samo z sagitt a niby bije %towo do hp potwora? Z sagitty bije tylko 10k więcej w potwory jak z erexa i to jest trochę za mało + trzeba zrobić większa przerwę pomiędzy erexem a sagitta niż dwoma erexami

Nie bijesz więcej w minosa, bo jest ustalona jakaś wartość maksymalna. To akurat dobre, bo gdyby nie to, to takie potwory by padały w ciągu paru sekund (kwestia tego, żeby 10 osób walnęło takim czarem i pewnie potwór by padł).

Co do tego, że trzeba robić specjalnie przerwy między hitami żeby uderzać, to akurat racja, tutaj powinno to zostać jakoś poprawione, bo niestety jak "nie trafimy" z exhaustem, to będziemy musieli odczekać jeszcze raz te kilka sekund. W pvp często wygląda to tak, że osoby, które próbują używać nowych czarów wychodzą na tym gorzej niż gdyby ich nie używały.

Co do questu na zmniejszenie cooldownu z 5s do 4s, to jestem na tak. Akurat ta jedna sekunda by nikogo nie skrzywdziła, a zawsze to jakaś ciekawsza nagroda niż nowy armor dodający o 1% więcej odporności na magie. :rolleyes:

Z kolei część propozycji o hicie minimalnym jest trochę bez sensu. Nie ma takiej potrzeby. Akurat to jest fajne, że coś uderza procentowo, nie ma potrzeby ograniczania tej wartości z dołu, ważne, że jest ograniczenie z góry i to wystarczy w zupełności.


(ale mogliby wprowadzic czar ktory dzialalby z hotkeya i atakowal tylko 1 zaznaczony cel wtedy moglbys go uzywac na bosach i innych profesjach)

Było proponowane dawno temu i administracja nie wprowadziła do teraz, a szkoda, bo to by było akurat bardzo fajne. Coś na zasadzie exury sio, tylko oczywiście zadające obrażenia. Fajna sprawa, w Tibii 7.6 tego jeszcze nie widziałem.

Malff
27-10-2017, 18:18
Po dłuższym przemyśleniu tej propozycji, jestem za wprowadzeniem quest'u, którego nagrodą byłoby zmniejszenie cooldownu o sekundę. A co do wartości minimalnej, to niech zostanie tak jak jest.

A tak poza tym to:



Jeśli chodzi o cooldown - ładnie dowaliłeś, bo nie po to powstały te czary, żeby można było nimi spamować co sekundę. Jeśli chodzi o to, że magiczne nie mogą bić boss'ów, to w czym jest problem? Przecież zawsze tak było, że EK oraz RP bili, a reszta leczyła, więc jest dobrze jak jest :) Dodam, że nie raz widziałem, jak i magiczne sobie radziły z biciem "boss'ów".

Jak dla mnie zbędna propozycja, bo jest dobrze to zrobione. Jestem na nie.



Nie spowodowałby, daruj sobie tą "ironię". Apendor i Squid juz Ci wyjaśnili temat.
Czytanie ze zrozumieniem, bardzo ważna umiejętność.




Może niech zrobią jeszcze quest na GM'a? Wtedy nie bedziesz miał exhausta i będziesz mógł spamować do woli.
Bez przesady żeby wszystko biło maxymalnie gdzie tu logika jak sam napisałeś

Powiedz mi gdzie w tej propozycji jest napisane, żeby skill bił cały czas maksymalnie oraz żeby nie miał exhausteda? Spina bez sensu... Tak jak i koledze wyżej tak i tu czytanie ze zrozumieniem :) Chyba, że pisząc propozycje trzeba wyróżniać najważniejsze rzeczy w niej zawarte bo jak widać nie wszyscy kumają o co chodzi.:glupek2:




W minosa co ma duzo więcej hp od cracka bije tyle samo z sagitt a niby bije %towo do hp potwora? Z sagitty bije tylko 10k więcej w potwory jak z erexa i to jest trochę za mało + trzeba zrobić większa przerwę pomiędzy erexem a sagitta niż dwoma erexami
Tak jak napisał Colinovsky, czar ten ma ustawioną wartość maksymalną, która działa powyżej iluś tam hp... Jak dla mnie w tej kwestii jest wszystko okej.

Anmus
27-10-2017, 18:44
Wprowadzając czary, które zadają obrażenia procentowe głównie chodziło o balans danej profesji. Nowe czary z QoTN powinny być głównie używane w walce z innymi graczami, a nie potworami, tym bardziej takimi słabymi.

Jeżeli chodzi o cooldown - dobry pomysł zarzucił Malff. Widziałbym coś takiego, lecz tylko w nowych czarach: exevo sagitta, exevo gladius, exevo letum, exevo incendium.

Boonek*
30-10-2017, 19:37
Zarowno czar ed jak i msa jest wg mnie okej. Zarowno dystans jak i czas oczekiwania na czar zdaja sie byc dobrze przemyslane (+ to byl update santano) Niestety, ale tym razem jestem na nie.


(ale mogliby wprowadzic czar ktory dzialalby z hotkeya i atakowal tylko 1 zaznaczony cel wtedy moglbys go uzywac na bosach i innych profesjach)

Ero Senin
30-10-2017, 22:32
No jeszcze może niech zawsze wali obrażenia maksymalne? No bez jaj. Do tego pozwala to na zjechanie komuś trochę hp z pewnością, że się go przypadkiem nie zabije.
Ograniczenie co kilka sekund było zrobione specjalnie, bo zwykłe czary wyszłyby z użycia.

Jestem na nie, bo jest to zbędne. Wystarczy, że walniesz jedno "exevo gran mas vita vis" i leżą wszystkie.

Nie rozumiem, czemu wszystko musi być po łatwiźnie? :sciana:

To jest odpowiedź w stylu: "Nie, bo nie. Mi się tak podoba i już"

Śmieszą mnie też odpowiedzi szydercze typu:

Może niech zrobią jeszcze quest na GM'a? Wtedy nie bedziesz miał exhausta i będziesz mógł spamować do woli.


Ludziska, przecież wartość minimalna jest bardzo rozsądną propozycją i wcale nie sprawi, że granie staje się 500 razy łatwiejsze niż wcześniej. Jeżeli tak zależy Wam na trudności to przestańcie używać jakichkolwiek nowych czarów i bijcie mobki nadal ze zwykłego gran mas visa, lub sd.

Lekkie USPRAWNIENIE, a wy robicie tutaj gównoburze jakby proponował właśnie sprzedawania GM za sms.
Oczywiście decyduje większość i nie ma tutaj dwóch zdań. Ja sam nie widzę sensu w tym, żeby owe czary nawet najsłabszych potworów nie mogły zabić na strzała ; D

@opcja2
Ta propozycja ze zmniejszeniem exh o sekunde też nie jest jakimś tragicznym pomysłem i powinna być tutaj konstruktywnie przedyskutowana bez szyderstw w stosunku do twórcy tematu, bo w przyszłości może to zrazić jakiegoś użytkownika do wstawiania tutaj swoich pomysłów, które mogą kiedyś wnieść coś do serwera.

@temat
Temat odnosi się głównie do obrażeń minimalnych, więc jestem na tak, bo nie wymaga to praktycznie wcale pracy, a jest tak jakimś usprawnieniem/ulepszeniem.

Thief
06-01-2018, 02:51
Tak jak ktos juz napisał zanim minie te 4-5sec to walniesz 2x u palka z erexa a te skille są moim zdaniem tylko do pvp a nie używane do expa.. XD
Może najlepiej zeby wszystko by padało na hita i tyle.
Juz widze ludzi ktorzy by bili z tych nowych czarów a wtedy te zwykłe czary straciłyby sens wtedy na pvp bo tak kazdy moglby spamić nimi bo wystarczy questa zrobić na profke.
Za 5, 4, 3, 2, 1, zostane opluty i z hejtowany XD

Szalom
06-01-2018, 03:18
Tak jak ktos juz napisał zanim minie te 4-5sec to walniesz 2x u palka z erexa a te skille są moim zdaniem tylko do pvp a nie używane do expa.. XD
Może najlepiej zeby wszystko by padało na hita i tyle.
Juz widze ludzi ktorzy by bili z tych nowych czarów a wtedy te zwykłe czary straciłyby sens wtedy na pvp bo tak kazdy moglby spamić nimi bo wystarczy questa zrobić na profke.
Za 5, 4, 3, 2, 1, zostane opluty i z hejtowany XD

4-5 sec jest obecnie, zmniejszenie tego o 1 sec, nie powodowałoby spamu jak i porzucenia podstawowych czarów. :hahaha:
Skille? Jakie skille?

Hakka
06-01-2018, 11:13
Na nie, sądzę, że temat już wyczerpany, nie ma sensu pisać zbędnych komentarzy.

Squid
06-01-2018, 11:22
Ze względu na archeologię użytkowników temat zamykam - z wiadomym skutkiem. Nie zostanie to wprowadzone.