PDA

View Full Version : Zmiany w systemie licytacji domków



Rinson
29-02-2024, 10:58
Witam.
Z racji tego, że kcc na serwerze jest dość sporo a patrząc na fakt, że niektóre domki sprzedają się na licytacji za 1 cc lub podobną wartość(co jest śmiechem na sali według mnie) wpadłem na pomysł aby coś z tym zrobić i podnieść wartość domków na licytacji. Przedstawiam poniżej kilka wariantów, proszę o zagłosowanie tylko na jeden. Możecie również wyrazić swoje zdanie co do każdego wariantu.

Opcja pierwsza:
Ustalamy cenę X cc za 1sqm. Jaka to będzie cena? Nad tym można się zastanowić w przypadku gdy ten wariant wygra. Swoje sugestie co do ceny możecie oczywiście przedstawić.
Prosty przykład: ustalamy cenę 1sc za 1sqm, więc domek 10sqm cenę wywoławczą będzie miał 1kcc, a domek 100 sqm 10kcc.
Można się jeszcze zastanowić ewentualnie nad tym, czy zastosować takie same wartości ROOK/MAIN czy inne,

Opcja druga:
Każdy domek miałby określoną cenę wywoławczą, która będzie stała. Wpływ na cenę wywoławczą miałyby np. czy domek jest blisko centrum miasta, czy posiada jakieś dodatki, jego wielkość.

Opcja trzecia:
Zwiększenie kwoty o którą minimalnie można przebić cenę licytacji. O ile? To do ustalenia, obecnie jest to 1cc.

Jeśli ktoś ma inne pomysły, chętnie poczytam.
Pozdrawiam.

Tyrion

Druga opcja brzmi rozsądnie, a najlepiej w połączeniu z trzecią opcją.
Tak też może być, nie wykluczam. Można połączyć opcję trzecią z dowolną inną.

Tyrion
29-02-2024, 11:18
Druga opcja brzmi rozsądnie, a najlepiej w połączeniu z trzecią opcją.

Week
29-02-2024, 11:43
Wybieram opcję 2 i połączyć ją z 3.
To chyba najlepsze opcje z tutaj wypisanych :)

Haga
29-02-2024, 11:45
Dla mnie osobiście najlepszą opcją będzie opcja pierwsza, stałe wysokie ceny i pozbędziemy się kaski.

Legenda Sasha
29-02-2024, 13:35
Jak już zrobić cenę za sqm domku to proponuje: Main - 20sc, Rook - 5sc. Oczywiście też trzeba byłoby poprawić system licytacji domków, który jest na stronie. ;)
Odnośnie innych opcji to połączenie drugiej z trzecią brzmi interesująco. Tak czy siak trzeba podnieść ceny jeszcze za manasy, runy, trainer czy też podróże statkiem. :< Rinson, działaj.


Co masz na myśli pisząc, że trzeba poprawić system licytacji na stronie? Wiadomo, że wprowadzając np. cenę od sqm'a bądź minimalną wywoławczą to w systemie to też z automatu dodać trzeba. Bo nie wiem czy dobrze rozumiem, że o to chodzi?


Tak, to to.. ;)

Rinson
29-02-2024, 14:02
Jak już zrobić cenę za sqm domku to proponuje: Main - 20sc, Rook - 5sc. Oczywiście też trzeba byłoby poprawić system licytacji domków, który jest na stronie. ;)
Odnośnie innych opcji to połączenie drugiej z trzecią brzmi interesująco. Tak czy siak trzeba podnieść ceny jeszcze za manasy, runy, trainer czy też podróże statkiem. :< Rinson, działaj.
Co masz na myśli pisząc, że trzeba poprawić system licytacji na stronie? Wiadomo, że wprowadzając np. cenę od sqm'a bądź minimalną wywoławczą to w systemie to też z automatu dodać trzeba. Bo nie wiem czy dobrze rozumiem, że o to chodzi?

Reszta to na inny temat :)

MichaS
29-02-2024, 15:19
Zaznaczyłem opcję 2, ale tak jak wyżej napisali jestem za tym aby połączyć 2 i 3.

Baranek1
29-02-2024, 15:57
Zaznaczyłem inna, bo najlepiej to by wyglądało, aby połączyć opcje 2/3. Super propozycja!

Matj
29-02-2024, 17:49
Opcja 2 z 3 .

Pagon
29-02-2024, 17:58
Opcja druga połączona z trzecią, jednak przy opcji trzeciej byłoby trzeba dodać, że wartość o jaką przebijałoby się dany domek w licytacji byłaby uwarunkowana tym samym co posiada opcja druga czyt. bliskość do centrum miasta, dodatki, wielkość. Na przykład domek w City pod temple przebijałoby się minimum o 10uc a takie ścierwo na Ankaros 15SQM przy cenie wywoławczej dajmy na to 5sc przebijałoby się o 10cc. Wtedy przy każdej licytacji gdzieś w nawiasie powinno być ujęte, że dany domek można przebijać o xx cc/sc/uc.

Azielu$
29-02-2024, 21:58
Opcja 2 i 3.

Co do zwiększenia wysokości ceny wywoławczej to głównie dla domków na facc oraz lepszych "posiadłości" na paccu np. domki z trainerami/dp czy o powierzchni większej niż 50sqm. Małe domki niech zostaną licytowane od 1cc, teraz i tak stoją puste.

Angelusion
01-03-2024, 17:31
Ja bym był za pewnym miksem tych opcji.
Cena wywoławcza domku wynosiła by:

Bazowa cena domku = bazowa cena za sqm x ilość sqm + bazowa cena za dp x ilość dp + bazowa cena za trainer x ilość trainerów + bazowa cena za ilość trainer shooterów x ilość trainer shoterów

Plus system przebić, który wyniósł by np. 10% ceny bazowej.
Ceny za sqm, dp, trainery i tsy wedle uznania - ekipa wie ile mniej więcej pieniędzy jest na serwerze. Dlatego w przykładzie posłużę się całkowicie losowymi cenami za poszczególne segmenty domku.

Przykład:

Przyjmijmy poniższe ceny
1 sqm = 1sc
1 dp = 100sc
1 trainer = 200sc
1 trainer schooter 500sc

Na sprzedaż mamy domek o wielkości 100sqm z 2dp, 3 trainerami i 2 tsami co daje cenę bazową:

Bazowa cena domku = 1sc x 100 + 100sc x 2 + 200sc x 3 + 500 x 2 = 1900sc
Pierwsza osoba oferuje 1900sc, każda kolejna można przebijać o 190sc czyli:

Bid n1. 1900sc
Bid n2. 2090sc
Bid n3. 2280sc
Bid n4. 2470sc
Bid n5. 2660sc
Bid n6. 2850sc
...

Licytacja trwa do godziny xx:xx. Jeśli przez 5 minut po godzinie xx:xx nie pojawi się kolejny Bid domek jest sprzedany, jeśli się pojawi licytacja przedłuża się o kolejne 5 minut.

System wyceny przyjąłem z kombinacji propozycji, system trwania licytacji to po prostu sprawdzony system jaki działa w elektronicznych licytacjach komorniczych - oczywiście wymagało by to drobnego oskryptowania, jednak nic strasznego i chyba dość przejrzyste.
Tym sposobem nie wygrywała by osoba, która swoją ofertę poda najbliżej końcowego czasu, a wydłużanie o 5 minut po czasie licytacji spowodowało by, że w przypadku rarytasów licytacja trwała by faktycznie do uzyskania najwyższej oferty rynkowej.
Czy to doprowadzi do długo trwających godzinnych licytacji ? Nie wiem.
Wiem, że ilość minut oraz % przebitki powinien być adekwatny i dostosowany do całościowej liczby zasobów pieniężnych na serwerze by taki system działał sprawnie - a to liczba, która jest dla mnie niewiadomą więc ciężko mi dopasować odpowiednie ceny bazowe, przebicia procentowe oraz czas przedłużenia licytacji. Co nie zmienia faktu, że znając tę wartość bardzo łatwo dopasować te zmienne.

Co istotne taki system wyeliminował by konieczność wyceniania względem "nieobiektywnych/niepoliczalnych" cech posesji takich jak położenia domku, prestiżu miejsca i innych - to by wyznaczyli już sami zainteresowani poprzez przedłużanie licytacji.

//Up
Rinson temat wisi już dosyć długo - pojawiło się sporo głosów, trochę postów i kilka dodatkowych uwag - może warto podsumować temat i zamknąć z deklaracją jakieś decyzji ?

mielon Baranek1 Meliodas1 Kakuzu Legenda Sasha Pagon

Nie do końca macie racje. Week bardzo dobrze to przedstawił. Waluty z dnia na dzień coraz więcej na serwerze przybywa. Możliwość robienia wszelkich nowych udogodnień w postaci rozbudów domków o kolejne udogodnienia jedynie zwiększy ilość udogodnień, a całkowita ilość pieniądza w grze wciąż będzie rosła.
Podniesienie cen podstawowych, takich jak ceny za pojedynczy sqm czy za blessy ( np. zlikwidowanie możliwości wymiany brożki na 100 blessów i dalsze podwyższanie ceny dla postaci z wysokim lvl ) to jedyny sposób na ciągłe i systemowe regulowanie ilości waluty w grze. Przy ograniczonej liczbie zasobów ich wartość będzie jedynie rosła. Przy zwiększaniu jednocześnie ilości zasobów w grze oraz ciągłym zwiększaniu ilości waluty w grze tak naprawdę nic się nie zmieni w cenach bezwzględnych.

Pagon
Ja jak najbardziej rozumiem Twoje argumenty jednak dostrzegam w tym rozwiązaniu poważną wadę. Jest to działanie punktowe, które nie rozwiąże systemowo problemu. Tak jak Week wspomniał - bolączką nie jest brak dobudówek, brak pojedynczego NPC lub brak jakiegoś małego elementu, a całość "gospodarki" na serwerze. Wystarczy spojrzeć na ceny dziś, rok temu, dwa lata temu i tak cofać się przez całą dekadę. Ostatnie 10 lat wprowadzania zmian: nowe Questy, NPC skupujące przedmioty, które z czasem straciły swoją eksluzywność i z wyjątkowych stały się pospolite, ogromny zarobek na wysokich lvl przy proporcjonalnie małym wydatku na zdobycie tego Expa i loota spowodowały, że mamy całkowicie zabetonowane ceny 95% przedmiotów. I o ile z samym systemem, rozsądnie pomyślanym "dobudówek" nie miałbym problemów to uważam, że miałby on znikomy wpływ na wyżej opisaną sytuacje i po krótkim boomie bylibyśmy znów w punkcie wyjścia szukając kolejnych udogodnień, które by punktowo ściągnęły na krótką chwilę UCki z serwera i tak w koło Macieja...
Rozważmy jeden przykład - co to oznacza "zaporowe ceny" ? I jak to wycenić ? Przykładowo- ile kosztuje wyrażone w UC zrobienie dostępu do trainerów Ahmedowych ( UC na przedmioty + wycena poświęconego czasu ) ? I teraz, jeśli wogóle wyznaczenie tej ceny było by realnie możliwe to ile powinno kosztować taki udogodnienie w domku względem tej ceny ? Jej 2 krotność ? Wydaje się mało biorąc pod uwagę czas jaki trzeba poświęcić an zrobienie Questa. 5 krotność ? 10 krotność ? Czy to nie za dużo ? Tutaj wszystko rozbija się o kwestie całkowitego balansu. A ten balans można było by najprościej rozpocząć od zmiany cenowej domków. Potem dalej kombinować. Ale wpierw dostosowywać ceny/loot do realiów tak by ściągać UCki z rynku, a potem gdy to zadziała wprowadzać dodatkowe, płatne udogodnienia - tak to widzę.

Domcio Old
02-03-2024, 13:49
Wybralem opcje 2, lecz w polaczeniu z 3. Kasy na servie mnostwo, wiec i niech cena wywolawcza domku bedzie wieksza, a nie, ze cena wywolawcza jest warta tyle co loot z lucky rata. :D

Lirtes
03-03-2024, 22:52
Wybrałem opcję drugą i dodałbym miesięczny czynsz za domek.

Schwaab
04-03-2024, 02:34
Ja bym był za pewnym miksem tych opcji.
Cena wywoławcza domku wynosiła by:

Bazowa cena domku = bazowa cena za sqm x ilość sqm + bazowa cena za dp x ilość dp + bazowa cena za trainer x ilość trainerów + bazowa cena za ilość trainer shooterów x ilość trainer shoterów

Plus system przebić, który wyniósł by np. 10% ceny bazowej.
Ceny za sqm, dp, trainery i tsy wedle uznania - ekipa wie ile mniej więcej pieniędzy jest na serwerze. Dlatego w przykładzie posłużę się całkowicie losowymi cenami za poszczególne segmenty domku.

Przykład:

Przyjmijmy poniższe ceny
1 sqm = 1sc
1 dp = 100sc
1 trainer = 200sc
1 trainer schooter 500sc

Na sprzedaż mamy domek o wielkości 100sqm z 2dp, 3 trainerami i 2 tsami co daje cenę bazową:

Bazowa cena domku = 1sc x 100 + 100sc x 2 + 200sc x 3 + 500 x 2 = 1900sc
Pierwsza osoba oferuje 1900sc, każda kolejna można przebijać o 190sc czyli:

Bid n1. 1900sc
Bid n2. 2090sc
Bid n3. 2280sc
Bid n4. 2470sc
Bid n5. 2660sc
Bid n6. 2850sc
...

Licytacja trwa do godziny xx:xx. Jeśli przez 5 minut po godzinie xx:xx nie pojawi się kolejny Bid domek jest sprzedany, jeśli się pojawi licytacja przedłuża się o kolejne 5 minut.

System wyceny przyjąłem z kombinacji propozycji, system trwania licytacji to po prostu sprawdzony system jaki działa w elektronicznych licytacjach komorniczych - oczywiście wymagało by to drobnego oskryptowania, jednak nic strasznego i chyba dość przejrzyste.
Tym sposobem nie wygrywała by osoba, która swoją ofertę poda najbliżej końcowego czasu, a wydłużanie o 5 minut po czasie licytacji spowodowało by, że w przypadku rarytasów licytacja trwała by faktycznie do uzyskania najwyższej oferty rynkowej.
Czy to doprowadzi do długo trwających godzinnych licytacji ? Nie wiem.
Wiem, że ilość minut oraz % przebitki powinien być adekwatny i dostosowany do całościowej liczby zasobów pieniężnych na serwerze by taki system działał sprawnie - a to liczba, która jest dla mnie niewiadomą więc ciężko mi dopasować odpowiednie ceny bazowe, przebicia procentowe oraz czas przedłużenia licytacji. Co nie zmienia faktu, że znając tę wartość bardzo łatwo dopasować te zmienne.

Co istotne taki system wyeliminował by konieczność wyceniania względem "nieobiektywnych/niepoliczalnych" cech posesji takich jak położenia domku, prestiżu miejsca i innych - to by wyznaczyli już sami zainteresowani poprzez przedłużanie licytacji.

Dałbym mu Administratora (chociaż Tutora) za ten referat zanim gość zostanie Prezydentem. Jestem za tą opcją.

mielon
08-03-2024, 20:30
Chcecie sie pozbyc kasy na serwie zrobcie jak kiedys rozbodowe domkow trainery i tym podobne

Baranek1
09-03-2024, 00:06
Chcecie sie pozbyc kasy na serwie zrobcie jak kiedys rozbodowe domkow trainery i tym podobne

Wystarczy uruchomic loterie apo np. o shaman seta.

Meliodas1
09-03-2024, 07:54
dokładnie rozbudowa domków i loteria już dawno powinny być ... i kasa sama zniknie

Kakuzu
10-03-2024, 07:09
Panowie wyżej dobrze mówią, rozbudowa trainerów, dp w domkach i loteria i po porblemie, nie wiem na co jeszcze czekacie

Week
10-03-2024, 09:27
Panowie wyżej dobrze mówią, rozbudowa trainerów, dp w domkach i loteria i po porblemie, nie wiem na co jeszcze czekacie

Może na to, że pisali już dawno, że na rozbudowę domków nie ma miejsca. Zresztą, loteria potrwa dajmy na to tydzień, a kasa na serwerze z dnia na dzień przybywa, więc jedną czy dwoma loteriami kasy z serwera się nie pozbędą. Trzeba wymyślić coś, co będzie się pozbywać kasy cały czas, a nie tylko jak będzie loteria.

Legenda Sasha
10-03-2024, 10:07
Może na to, że pisali już dawno, że na rozbudowę domków nie ma miejsca. Zresztą, loteria potrwa dajmy na to tydzień, a kasa na serwerze z dnia na dzień przybywa, więc jedną czy dwoma loteriami kasy z serwera się nie pozbędą. Trzeba wymyślić coś, co będzie się pozbywać kasy cały czas, a nie tylko jak będzie loteria.

Co Ty za głupoty wypisujesz. Miejsca zawsze jest i będzie na dowolne dobudówki, a jeżeli w domku (obok, nad, pod) nie ma miejsca to można zrobić teleport, który prowadziłby do danej dobudówki. :v
Co do loterii to już dawno powinna być, pomysłów jest cała masa, aby pozbyć się pieniędzy z serwera tylko kto to wprowadzi? :v

Pagon
10-03-2024, 14:13
Co Ty za głupoty wypisujesz. Miejsca zawsze jest i będzie na dowolne dobudówki, a jeżeli w domku (obok, nad, pod) nie ma miejsca to można zrobić teleport, który prowadziłby do danej dobudówki. :v[...]

Dokładnie. Zawsze można dać teleport który przenosiłby do kupionego ogródka z trainerami czy depo. Dziwi mnie to, że dobudówki są wstrzymane bo sam osobiście wydałbym niemałą fortunę na co nieco ;D

Angelusion Week
Wasze analizy odnośnie tego, że ilość UC i tak by się nie zmieniła są ok jednak nie wiem dlaczego nie bierzecie pod uwagę, że ceny ustalałaby administracja i za takie 100uc przysłowiowe "gówno" dałoby się kupić. Dać ceny mocno zaporowe aby kupienie dajmy na to 8x TS gdzie byłoby to najdroższym udogodnieniem liczyłoby się w tysiącach UC. Można na to odpowiedzieć, że po co wtedy to robić jak nikt tego kupować nie będzie. Może zainteresowanie byłoby małe ze względu na ceny ale sama podstawa możliwości dokupienia czegokolwiek "żryć nie woła" więc mogłoby to wisieć. Plusem byłoby też to, że osoba która zajmowałaby się dobudówkami nie miałaby spamu co chwile, że ktoś coś chce.

Kakuzu
11-03-2024, 22:17
Może na to, że pisali już dawno, że na rozbudowę domków nie ma miejsca. Zresztą, loteria potrwa dajmy na to tydzień, a kasa na serwerze z dnia na dzień przybywa, więc jedną czy dwoma loteriami kasy z serwera się nie pozbędą. Trzeba wymyślić coś, co będzie się pozbywać kasy cały czas, a nie tylko jak będzie loteria.

ale w własnych domkach jak ma się miejsce to czemu nie dałoby sie rozbudować trainerów ??? nie mówimy tu o rozbudowie domków na większe tylko o dodatkowych trainerach, dp

Week
12-03-2024, 10:31
ale w własnych domkach jak ma się miejsce to czemu nie dałoby sie rozbudować trainerów ??? nie mówimy tu o rozbudowie domków na większe tylko o dodatkowych trainerach, dp

Może dlatego, że to nie zmniejszy iłości UC na serwerze?
Co z tego, że wydasz teraz dajmy na to 100uc, jak na aktualnych mobach zarobisz to w 3 dni i taka rozbudowa prawie nic Cię nie kosztuje :)
Ta sama odpowiedź tyczy się posta tego trolla z temple i Pagona.
Niech pierw zrobią porządek w loocie z mobów/bossów, żeby w dzień nie można było zarabiać na dobu i wtedy powrót dobudówek miałby jakikolwiek sens.
Pagon

Nawet jeśli ceny byłyby w tysiącach UC, to nie ma sensu bez zmian loota w mobach, uwierz :D
Takie tysiące UC na mainie to pewnie też chwila, skoro na rooku ludzie są w stanie loocić kolosalne ilości UC.
Takie ceny mogłyby być jeśli zaszłyby wcześniej zmiany w loocie, bo miesiąc później znowu kogoś będzie stać na takie bajery, a to nie o to w tym chodzi chyba.

Kakuzu
15-03-2024, 23:38
tak w miesiac czasu z loota zgarniesz na rooku 100 uc a na main 1000-2000 :) jak tak umiesz to masz monopol na uc na apo :D