PDA

View Full Version : Gitara <pytania>

Soja
06-07-2008, 23:13
Witam.

Mam zamiar zacząć nauke gry na giatarze.I mam też do Was gitarzystów (o ile wsród Nas są tacy) kilka pytań.

-Gram na harmonijce dopiero co zaczołem na niej nauke gry.Czy moge równolegle uczyć sie na obu instrumentach?Czy jednak warto najpierw 'wyszlifować' harmonijke, a dopiero potem gitara.

-Tak naparwde dąże do granie na giatarze eletrycznej.Czasami przelatują mi przez ucho różne melodie i słysze że czasami jest wysoki ton i niski, troszke stłumiony itp.Czy moge to uzyskać na jednej giatrze elektrycznej czy będe musiał kupować kolejne np. w harmonijce diatoniczej są tonacje nie wiem jak tutaj.

Pytania dla zawasnowanych mogą być banalne, ale w teori gry jestem ciemno zielony. :P

Splaxor
06-07-2008, 23:57
1. Możesz uczyć się gry na harmonijce i równie dobrze na elektryku. Nie będzie to kolidować.

2. Tak samo jak są różne harmonijki tak samo są różne gitary. Gitary mają możliwość regulacji tonacji, ponieważ posiadają potencjonometry, które odpowiadają za głośność i barwę brzmienia (Tone, Volume). Potencjonometry to takie pokrętła. Jest też przełącznik przetworników (to taka mała wajcha), który odpowiada za przetworniki. Bardzo ważnym elementem jest wzmacniacz potocznie nazywanym piecem, który ma także możliwość zmiany tonacji i głośności. Na początek wystarczy Ci 10-cio Wat'owy do użytku domowego. Kosztują około 120-150 złotych. Bardzo fajne są z Ibanez'a. Tanie i jedna z najlepszych marek.

@WaFeLL MaAJoOo0oRrRaA

Jeżeli on dąży do gry na gitarze elektrycznej to zakładam, że takową posiada. Jak masz coś pisać to z sensem, dziękuję.

WaFeLL MaAJoOo0oRrRaA
07-07-2008, 00:17
Ja ci proponuje zaczac nauke na gitarze Klasycznej.
Moze to i wieś na niej grać, ale jest najleprza na początek.

Wujek Margoth
07-07-2008, 01:05
@up

Srutututu ;o!

@topic

1. Możesz uczyć się równolegle :) Ale ja jednak bym wybrał gitarę :>