Wolly
16-01-2010, 12:45
Po dwóch wywiadach przeprowadzanych prze zemnie, przyszedł czas na wywiad z głównym administratorem: Mortiisem. Oczywiście trochę musiałem się na trudzić, ale się udało. :) Pytanie były głównie o grę, o życie prywatne nie pytałem, bo nie jest to istotne, a po drugie jest już taki wywiad.
Mortiis
Wolly
Wolly: Co sprawiło, że powstał serwer APO?
Mortiis: Zbieg okoliczności, nie było konkretnego zamiaru stworzenia APO, to miał być serwer dla kilku osób.
Wolly: Serwer był dla osób prywatnych, czy może był zamiar puszczenia go w sieć?[/i]
Mortiis: Najpierw dla znajomych, ale spodobało mi się pisanie skryptów, a Tygrys tworzył mapy, więc postanowiliśmy, że dopracujemy trochę serwer i udostępnimy wszystkim, pierwsze prace trwały 1,5 miesiąca zanim udostępniliśmy po raz pierwszy serwer w sieci.
Wolly: Jak wyglądały pierwsze prace, nad czym skupialiście się najbardziej?
Mortiis: To było 5 lat temu wiec nie pamiętam dokładnie jak to wyglądało, poprawialiśmy wszystko co się dało, o ile pamiętam to najpierw była to wersja 7.4 serwera, bardzo niedopracowana, nic tam prawie nie działało!
Po trzech miesiącach po pierwszym odpaleniu, zrobiliśmy reset postaci i uruchomiliśmy serwer z lepszymi ustawieniami. Poczałkowo przez 3 miesiące serwer miał np. exp x10.
Wolly: Czy myślałeś wtedy, że serwer będzie tak popularny?
Mortiis: Nie, nigdy tak nie myślałem, ale zawsze chciałem żeby był jak najlepszy (najlepiej działający). W tamtych czasach to był najbardziej stabilny polski silnik. Obecnie z wersji 7.6 i polskich serwerów 7.6 prawdopodobnie też jest jednym z najlepiej działających.
Wolly: Z przebiegu lat, co przede wszystkim wzbudziło w Tobie niechęć do serwera?
Mortiis: Ludzie którzy nie potrafią docenić twojej pracy.
Wolly: To wszystko, a boty?
Mortiis: To też pod to podchodzi, najpierw jest płacz o 'boty', później banujesz to jest płacz że zbanowałeś, nie zbanujesz to jest płacz ze Mortiis nic nie robi.
Wolly: Ludzie jeśli czegoś nie widzą, to myślą, że tego nie ma, tak już to jest.
Mortiis: To też prawda, a od jakiegoś czasu postanowiłem bardziej zająć się sprawami technicznymi niż siedzeniem w grze i prowadzeniem rozmów z ludźmi, wiec zdecydowanie mniej mnie widać w grze.
Wolly: Tworzysz skrypty, uczyłeś się sam, czy może ktoś Ci pomaga/pomagał?
Mortiis: Wszystkiego uczyłem się sam, skrypty również sam pisałem, co ciekawe wiele OTS potrafiło wykorzystać moje pomysły i również napisali skrypty działające w podobny sposób jak moje, a znajdzie się kilka takich kodów. Dodam jeszcze, że już miałem doświadczenie w programowaniu, dużo wcześniej niż powstał serwer. Wiec to nie było tak ze zabierałem się za robienie OTS nie mając pojęcia o programowaniu - tak jak to wiele adminów innych serwerów robi.
Wolly: Wiele osób zastanawia się nad tym, jak wybierani są Tutorzy/Gm'owie na serwerze, jak się to odbywa?
Mortiis: Jeżeli darzymy kogoś wystarczającym zaufaniem, pomaga nam w wielu sprawach, to może zostać tutorem, jednak nie lubimy nachalności, jeżeli ktoś 'spamuje' i nas meczy o to, że chce pomóc, a np. na dobrą sprawę nic pożytecznego nie potrafi i nie robi. Raczej chodzi o osoby które same potrafią pomyśleć nad tym co przydałoby się zrobić i to zrobią, niż osoby które będą pisały 'GM' pomogę wam ale powiedzcie co mam robić, a jak o coś zapytamy to nic nie potrafi. :)
Wolly: Na forum nie jesteś zbyt często, w grze również godzinami nie przesiadujesz, dlaczego?
Mortiis: Ponieważ kolejny błąd jaki popełniam, to czytanie i załatwianie spraw które przychodzą na maila, nie mam po prostu czasu na to żeby siedzieć w grze albo na forum.
Wolly: Były pogłoski, że niektóre rzeczy wykonujesz dla pieniędzy, czy to prawda?
Mortiis: Nie, nigdy od nikogo nie przyjąłem żadnych pieniędzy, za coś co miałbym dla niego zrobić.
Wolly: Pieniądze są tylko i wyłącznie przyjmowane za pacc'a?
Mortiis: Dokładnie tak.
Wolly: Ostatnio został zmieniony regulamin, co spowodowało taką zmianę, czy jest lepiej?
Mortiis: Mieliśmy już dość upominania i dawania banów za 'cave boty', ponadto jak mamy upominać kogoś kogo nie ma przy komputerze? :D Myślę że jest lepiej, jednak 'cave boty' jeszcze są używane, wieczorami łapiemy zazwyczaj 1-2 osoby.
Wolly: Powstają propozycję, aby administracja otworzyła kolejny serwer 7.6, jak się do tego odniesiesz?
Mortiis: Według mnie jest to trochę głupie posuniecie, ponieważ:
Będzie bardzo dużo pracy, aby przystosować stronę do obsługi drugiego serwera 7.6.
Większość zapewne przeszłaby z 7.6 na nowy serwer.
Wtedy na jednym i drugim grałoby mało osób, a z tego co wiem fajnie jest jak gra więcej osób, ponieważ jest ciekawiej. Stworzenie kolejnego serwera spowodowałoby obniżenie ilości osób na APO 7.6, kolejne plotki o upadku serwera itp. :)
Wolly: Negujesz te pogłoski na temat upadku?
Mortiis: Te pogłoski słyszałem już 2 lata temu i jakoś się nie sprawdziły do tej pory, ponadto już kiedyś o tym mówiłem ze robiliśmy zawsze wszystko tak, aby zabezpieczyć działanie serwerów, dlatego właśnie są one opłacone pół roku w przód, wiec nawet gdyby nagle nikt nie wysłał sms'a serwery i tak będą działać jeszcze przez pół roku.
Wolly: Macie jakiś plan, żeby przyciągnąć większą liczbę graczy?
Mortiis: Staramy się, ale nie jest to takie proste, myślę że najlepszą reklama są zadowoleni klienci którzy mogą zaprosić kogoś znajomego do gry. Tak się właśnie rozwinęło APO było bardzo dobre i stabilne, ludzie sami przyszli.
Wolly: Czemu mówisz: 'było'?
Mortiis: Było w porównaniu do innych serwerów, obecnie w porównaniu do najnowszych silników OTS, APO pod względem technicznego wykonania jest gorsze, chociaż prawdę mówiąc nasze APO zużywa mniej zasobów np. procesora, niż silniki 8.42 które posiadamy, wiec jakaś wydajność jest, ale ogólnie techniczne wykonanie silnika jest troszkę przestarzałe. Po prostu wiem jak to jest zrobione i nie mogę napisać ze APO to najlepszy silnik na świecie, mówię tutaj o samym programie silnika.
Wolly: Tak już jest, wersje się zmieniają, to i technika również. :)
Mortiis: Dokładnie o to chodzi, a Armia nadal pozostała w wersji 7.6.
Wolly: Wiele ludzi ma problemy ze zgubionym rekovery-key'em, czy będzie jakiś system na odzyskiwanie zgubionego r-key'a?
Mortiis: Myślę nad nim, na obecną chwilę jeżeli ktoś posiada stały adres IP to wystarczy logować się przez ponad miesiąc codziennie tylko z tego jednego adresu IP, wtedy możemy zresetować RK.
Wolly: Konkurencja jest wielka, uważasz, że APO dalej może mierzyć się z najlepszymi serwerami?
Mortiis: Tutaj trzeba to rozdzielić na wersje serwerów. 7.6 może się mierzyć z innymi serwerami tego protokołu .8.42 i ROX też mogłyby się mierzyć, ale brakuje nam odpowiednich ludzi, aby szybko i sprawie udoskonalić te serwery i dopracować, jednak staramy się cały czas to osiągnąć. Ogólnie chyba jako jedyni z polskich serwerów posiadamy swój własny sprzęt zainstalowany w profesjonalnej serwerowni, chyba tez jako jedyni jesteśmy legalnie działająca firma, w związku z czym możemy negocjować lepsze warunki współpracy z innymi firmami
Wolly: Na razie chyba lepszego serwera 7.6 nie ma.
Mortiis: Nie wiem, czy nie ma, ponieważ nie obserwuje innych serwerów, gracze sami mogą zdecydować. :)
Wolly: Osobiście patrzę po listach serwerów, nie chodzi o liczbę graczy, ale o stabilność i wydajność, gdzie APO przeważa. :)
Mortiis: A znasz jakiś serwer który istnieje dłużej niż APO?
Wolly: Widzę, ze zamieniamy się rolami. :) Dłużej z protokołu 7.6 nie znam, kiedyś był 'Xamash' - który rywalizował z APO, ale już nie ma tego serwera.
Mortiis: Xamash powstał sporo po APO
Wolly: Tak tylko, chyba był to jedyny do tej pory serwer, który w jakiś sposób chciał rywalizować. :)
Mortiis: Jest jeszcze mazurek.
Wolly: Może temat tego serwera przemilczmy. :)
Mortiis:Tak będzie lepiej. :)
Wolly: Pomysły na programy/skrypty wymyślasz sam, czy konsultujesz się z kimś?
Mortiis: Często wymyślam sam, wiadomo ze np. na 8.42 powstało kasyno, wiadomo też że takie pomysły można było znaleźć gdzieś na necie, jednak wszystko zostało napisane w innowacyjny sposób. Maszyny są ąe tak powiem inteligentne, nie opierają się tylko i wyłącznie na zwykłym 'rand'. Wiedzą jak losować aby ktoś nie wygrał zbyt dużo. :D Gdyby cała maszyna opierała się na zwykłej funkcji losującej to ciężko byłoby przewidzieć częstotliwość wygranej podobnie z rosyjską ruletką, która również sam wymyśliłem, jak to ma wyglądać i jak działać. Oczywiście czasem konsultuje się z ekipa, co o tym myślą.
Wolly: Boty to jednak najbardziej psujące 'asortymenty' na OTS'ie, myślisz, że można je w 100% wyeliminować?
Mortiis: Prawie w 100% wyeliminowane mogłyby zostać przez program który kiedyś napisałem, jednak opierał się on na pewnych komponentach które nie działały prawidłowo, straciłem cierpliwość do tego programu i na obecna chwile zostawiłem to w spokoju.
Wolly: Mówisz o 'APO Connect', czy ten projekt powróci?
Mortiis: Tak o tym mówiłem, ponieważ sama zasada działania była bardzo dobra, nie będę się rozpisywał co było nie tak i z jakiego powodu, projekt może powrócić, gdy znajdę na niego czas, ponieważ jak już mówiłem problem który się pojawił nie jest banalny i wymaga poświecenia większej ilości czasu.
Wolly: GM/Tutorzy do gry logują się za pomocą jakiś 'bezpiecznych' programów?
Mortiis: Tak i maja program do wykrywania botów.
Wolly: Co do tego programu, to jest możliwość, że się myli?
Mortiis: Program się nie myli, ale człowiek może się pomylić.
Wolly: Pracujecie nad jakimś uptade, jeśli tak to kiedy możemy się go spodziewać?
Mortiis: Tak pracujemy, na questem na magic axe, npc są gotowi (zasługa Santano), brakuje jeszcze skryptów i chyba czegoś na mapie... później testy i gotowe. Być może w ciągu najbliższych 7 dni uda nam się doprowadzić do końca prac. Ciężko powiedzieć, ponieważ nie wiem dokładnie na jakim etapie jesteśmy.
Wolly: Użytkownicy skarżą się, że rzadko sprawdzasz pocztę, jak często to robisz?
Mortiis: Staram się sprawdzać codziennie, ale nie zawsze to wychodzi, szczególnie, gdy są np. święta, a później jest dużo maili na które trzeba odpisać. W tej chwili mam tylko maile które doszły dzisiaj po 1 w nocy, więc nie wiem na co się skarżą.
Wolly: Kto Twoim zdaniem najlepiej odnajduję się na pozycji moderatora, a kto na pozycji GameMastera?
Mortiis: Nie zastanawiałem się nad tym, każdy pracuje tak jak potrafi. Nie ma raczej o co się przyczepiać, chociaż w przypadku moderatorów to nie obserwuje raczej ich pracy.
Wolly: Czy to prawda, że jest brany pod uwagę tak zwany: 'reset postaci'?
Mortiis: Nie, myślę to nie ma najmniejszego sensu, dlaczego mielibyśmy kasować coś, na co ktoś pracował tyle czasu?
Wolly: To koniec wywiadu, jakiś przekaz dla graczy?
Mortiis: Żeby nie używali botów, byli bardziej przyjacielscy dla innych to będzie się wszystkim przyjemniej grało.
I tak właśnie, zakończył się ten wywiad. Zostałem pouczony, przez Mortiis'a, bo nie mógł odpisać na e-maile. :( Za wolno pytania zadaję, muszę jeszcze popracować. :)
Pozdrawiam,
Wolly.
Mortiis
Wolly
Wolly: Co sprawiło, że powstał serwer APO?
Mortiis: Zbieg okoliczności, nie było konkretnego zamiaru stworzenia APO, to miał być serwer dla kilku osób.
Wolly: Serwer był dla osób prywatnych, czy może był zamiar puszczenia go w sieć?[/i]
Mortiis: Najpierw dla znajomych, ale spodobało mi się pisanie skryptów, a Tygrys tworzył mapy, więc postanowiliśmy, że dopracujemy trochę serwer i udostępnimy wszystkim, pierwsze prace trwały 1,5 miesiąca zanim udostępniliśmy po raz pierwszy serwer w sieci.
Wolly: Jak wyglądały pierwsze prace, nad czym skupialiście się najbardziej?
Mortiis: To było 5 lat temu wiec nie pamiętam dokładnie jak to wyglądało, poprawialiśmy wszystko co się dało, o ile pamiętam to najpierw była to wersja 7.4 serwera, bardzo niedopracowana, nic tam prawie nie działało!
Po trzech miesiącach po pierwszym odpaleniu, zrobiliśmy reset postaci i uruchomiliśmy serwer z lepszymi ustawieniami. Poczałkowo przez 3 miesiące serwer miał np. exp x10.
Wolly: Czy myślałeś wtedy, że serwer będzie tak popularny?
Mortiis: Nie, nigdy tak nie myślałem, ale zawsze chciałem żeby był jak najlepszy (najlepiej działający). W tamtych czasach to był najbardziej stabilny polski silnik. Obecnie z wersji 7.6 i polskich serwerów 7.6 prawdopodobnie też jest jednym z najlepiej działających.
Wolly: Z przebiegu lat, co przede wszystkim wzbudziło w Tobie niechęć do serwera?
Mortiis: Ludzie którzy nie potrafią docenić twojej pracy.
Wolly: To wszystko, a boty?
Mortiis: To też pod to podchodzi, najpierw jest płacz o 'boty', później banujesz to jest płacz że zbanowałeś, nie zbanujesz to jest płacz ze Mortiis nic nie robi.
Wolly: Ludzie jeśli czegoś nie widzą, to myślą, że tego nie ma, tak już to jest.
Mortiis: To też prawda, a od jakiegoś czasu postanowiłem bardziej zająć się sprawami technicznymi niż siedzeniem w grze i prowadzeniem rozmów z ludźmi, wiec zdecydowanie mniej mnie widać w grze.
Wolly: Tworzysz skrypty, uczyłeś się sam, czy może ktoś Ci pomaga/pomagał?
Mortiis: Wszystkiego uczyłem się sam, skrypty również sam pisałem, co ciekawe wiele OTS potrafiło wykorzystać moje pomysły i również napisali skrypty działające w podobny sposób jak moje, a znajdzie się kilka takich kodów. Dodam jeszcze, że już miałem doświadczenie w programowaniu, dużo wcześniej niż powstał serwer. Wiec to nie było tak ze zabierałem się za robienie OTS nie mając pojęcia o programowaniu - tak jak to wiele adminów innych serwerów robi.
Wolly: Wiele osób zastanawia się nad tym, jak wybierani są Tutorzy/Gm'owie na serwerze, jak się to odbywa?
Mortiis: Jeżeli darzymy kogoś wystarczającym zaufaniem, pomaga nam w wielu sprawach, to może zostać tutorem, jednak nie lubimy nachalności, jeżeli ktoś 'spamuje' i nas meczy o to, że chce pomóc, a np. na dobrą sprawę nic pożytecznego nie potrafi i nie robi. Raczej chodzi o osoby które same potrafią pomyśleć nad tym co przydałoby się zrobić i to zrobią, niż osoby które będą pisały 'GM' pomogę wam ale powiedzcie co mam robić, a jak o coś zapytamy to nic nie potrafi. :)
Wolly: Na forum nie jesteś zbyt często, w grze również godzinami nie przesiadujesz, dlaczego?
Mortiis: Ponieważ kolejny błąd jaki popełniam, to czytanie i załatwianie spraw które przychodzą na maila, nie mam po prostu czasu na to żeby siedzieć w grze albo na forum.
Wolly: Były pogłoski, że niektóre rzeczy wykonujesz dla pieniędzy, czy to prawda?
Mortiis: Nie, nigdy od nikogo nie przyjąłem żadnych pieniędzy, za coś co miałbym dla niego zrobić.
Wolly: Pieniądze są tylko i wyłącznie przyjmowane za pacc'a?
Mortiis: Dokładnie tak.
Wolly: Ostatnio został zmieniony regulamin, co spowodowało taką zmianę, czy jest lepiej?
Mortiis: Mieliśmy już dość upominania i dawania banów za 'cave boty', ponadto jak mamy upominać kogoś kogo nie ma przy komputerze? :D Myślę że jest lepiej, jednak 'cave boty' jeszcze są używane, wieczorami łapiemy zazwyczaj 1-2 osoby.
Wolly: Powstają propozycję, aby administracja otworzyła kolejny serwer 7.6, jak się do tego odniesiesz?
Mortiis: Według mnie jest to trochę głupie posuniecie, ponieważ:
Będzie bardzo dużo pracy, aby przystosować stronę do obsługi drugiego serwera 7.6.
Większość zapewne przeszłaby z 7.6 na nowy serwer.
Wtedy na jednym i drugim grałoby mało osób, a z tego co wiem fajnie jest jak gra więcej osób, ponieważ jest ciekawiej. Stworzenie kolejnego serwera spowodowałoby obniżenie ilości osób na APO 7.6, kolejne plotki o upadku serwera itp. :)
Wolly: Negujesz te pogłoski na temat upadku?
Mortiis: Te pogłoski słyszałem już 2 lata temu i jakoś się nie sprawdziły do tej pory, ponadto już kiedyś o tym mówiłem ze robiliśmy zawsze wszystko tak, aby zabezpieczyć działanie serwerów, dlatego właśnie są one opłacone pół roku w przód, wiec nawet gdyby nagle nikt nie wysłał sms'a serwery i tak będą działać jeszcze przez pół roku.
Wolly: Macie jakiś plan, żeby przyciągnąć większą liczbę graczy?
Mortiis: Staramy się, ale nie jest to takie proste, myślę że najlepszą reklama są zadowoleni klienci którzy mogą zaprosić kogoś znajomego do gry. Tak się właśnie rozwinęło APO było bardzo dobre i stabilne, ludzie sami przyszli.
Wolly: Czemu mówisz: 'było'?
Mortiis: Było w porównaniu do innych serwerów, obecnie w porównaniu do najnowszych silników OTS, APO pod względem technicznego wykonania jest gorsze, chociaż prawdę mówiąc nasze APO zużywa mniej zasobów np. procesora, niż silniki 8.42 które posiadamy, wiec jakaś wydajność jest, ale ogólnie techniczne wykonanie silnika jest troszkę przestarzałe. Po prostu wiem jak to jest zrobione i nie mogę napisać ze APO to najlepszy silnik na świecie, mówię tutaj o samym programie silnika.
Wolly: Tak już jest, wersje się zmieniają, to i technika również. :)
Mortiis: Dokładnie o to chodzi, a Armia nadal pozostała w wersji 7.6.
Wolly: Wiele ludzi ma problemy ze zgubionym rekovery-key'em, czy będzie jakiś system na odzyskiwanie zgubionego r-key'a?
Mortiis: Myślę nad nim, na obecną chwilę jeżeli ktoś posiada stały adres IP to wystarczy logować się przez ponad miesiąc codziennie tylko z tego jednego adresu IP, wtedy możemy zresetować RK.
Wolly: Konkurencja jest wielka, uważasz, że APO dalej może mierzyć się z najlepszymi serwerami?
Mortiis: Tutaj trzeba to rozdzielić na wersje serwerów. 7.6 może się mierzyć z innymi serwerami tego protokołu .8.42 i ROX też mogłyby się mierzyć, ale brakuje nam odpowiednich ludzi, aby szybko i sprawie udoskonalić te serwery i dopracować, jednak staramy się cały czas to osiągnąć. Ogólnie chyba jako jedyni z polskich serwerów posiadamy swój własny sprzęt zainstalowany w profesjonalnej serwerowni, chyba tez jako jedyni jesteśmy legalnie działająca firma, w związku z czym możemy negocjować lepsze warunki współpracy z innymi firmami
Wolly: Na razie chyba lepszego serwera 7.6 nie ma.
Mortiis: Nie wiem, czy nie ma, ponieważ nie obserwuje innych serwerów, gracze sami mogą zdecydować. :)
Wolly: Osobiście patrzę po listach serwerów, nie chodzi o liczbę graczy, ale o stabilność i wydajność, gdzie APO przeważa. :)
Mortiis: A znasz jakiś serwer który istnieje dłużej niż APO?
Wolly: Widzę, ze zamieniamy się rolami. :) Dłużej z protokołu 7.6 nie znam, kiedyś był 'Xamash' - który rywalizował z APO, ale już nie ma tego serwera.
Mortiis: Xamash powstał sporo po APO
Wolly: Tak tylko, chyba był to jedyny do tej pory serwer, który w jakiś sposób chciał rywalizować. :)
Mortiis: Jest jeszcze mazurek.
Wolly: Może temat tego serwera przemilczmy. :)
Mortiis:Tak będzie lepiej. :)
Wolly: Pomysły na programy/skrypty wymyślasz sam, czy konsultujesz się z kimś?
Mortiis: Często wymyślam sam, wiadomo ze np. na 8.42 powstało kasyno, wiadomo też że takie pomysły można było znaleźć gdzieś na necie, jednak wszystko zostało napisane w innowacyjny sposób. Maszyny są ąe tak powiem inteligentne, nie opierają się tylko i wyłącznie na zwykłym 'rand'. Wiedzą jak losować aby ktoś nie wygrał zbyt dużo. :D Gdyby cała maszyna opierała się na zwykłej funkcji losującej to ciężko byłoby przewidzieć częstotliwość wygranej podobnie z rosyjską ruletką, która również sam wymyśliłem, jak to ma wyglądać i jak działać. Oczywiście czasem konsultuje się z ekipa, co o tym myślą.
Wolly: Boty to jednak najbardziej psujące 'asortymenty' na OTS'ie, myślisz, że można je w 100% wyeliminować?
Mortiis: Prawie w 100% wyeliminowane mogłyby zostać przez program który kiedyś napisałem, jednak opierał się on na pewnych komponentach które nie działały prawidłowo, straciłem cierpliwość do tego programu i na obecna chwile zostawiłem to w spokoju.
Wolly: Mówisz o 'APO Connect', czy ten projekt powróci?
Mortiis: Tak o tym mówiłem, ponieważ sama zasada działania była bardzo dobra, nie będę się rozpisywał co było nie tak i z jakiego powodu, projekt może powrócić, gdy znajdę na niego czas, ponieważ jak już mówiłem problem który się pojawił nie jest banalny i wymaga poświecenia większej ilości czasu.
Wolly: GM/Tutorzy do gry logują się za pomocą jakiś 'bezpiecznych' programów?
Mortiis: Tak i maja program do wykrywania botów.
Wolly: Co do tego programu, to jest możliwość, że się myli?
Mortiis: Program się nie myli, ale człowiek może się pomylić.
Wolly: Pracujecie nad jakimś uptade, jeśli tak to kiedy możemy się go spodziewać?
Mortiis: Tak pracujemy, na questem na magic axe, npc są gotowi (zasługa Santano), brakuje jeszcze skryptów i chyba czegoś na mapie... później testy i gotowe. Być może w ciągu najbliższych 7 dni uda nam się doprowadzić do końca prac. Ciężko powiedzieć, ponieważ nie wiem dokładnie na jakim etapie jesteśmy.
Wolly: Użytkownicy skarżą się, że rzadko sprawdzasz pocztę, jak często to robisz?
Mortiis: Staram się sprawdzać codziennie, ale nie zawsze to wychodzi, szczególnie, gdy są np. święta, a później jest dużo maili na które trzeba odpisać. W tej chwili mam tylko maile które doszły dzisiaj po 1 w nocy, więc nie wiem na co się skarżą.
Wolly: Kto Twoim zdaniem najlepiej odnajduję się na pozycji moderatora, a kto na pozycji GameMastera?
Mortiis: Nie zastanawiałem się nad tym, każdy pracuje tak jak potrafi. Nie ma raczej o co się przyczepiać, chociaż w przypadku moderatorów to nie obserwuje raczej ich pracy.
Wolly: Czy to prawda, że jest brany pod uwagę tak zwany: 'reset postaci'?
Mortiis: Nie, myślę to nie ma najmniejszego sensu, dlaczego mielibyśmy kasować coś, na co ktoś pracował tyle czasu?
Wolly: To koniec wywiadu, jakiś przekaz dla graczy?
Mortiis: Żeby nie używali botów, byli bardziej przyjacielscy dla innych to będzie się wszystkim przyjemniej grało.
I tak właśnie, zakończył się ten wywiad. Zostałem pouczony, przez Mortiis'a, bo nie mógł odpisać na e-maile. :( Za wolno pytania zadaję, muszę jeszcze popracować. :)
Pozdrawiam,
Wolly.