Zaloguj się

View Full Version : FPS - co to?



Myst
30-04-2010, 22:19
Witam gram już od dawna w cs'a, ale na steam nie dawno i już od dłuższego czasu zastanawiam się do czego są te fps'y. Jak je włączyć na steamie (w grze) i jakie są najlepsze.

Kosmo
30-04-2010, 22:21
fps to klatki na sekunde im masz wiecej tym ci gra lepiej chodzi max w cs to 100

właczyt to komenda net_grapth 3 i tam ci pokazuje ile masz fps'ow
ich nie trzeba wlaczac one sa ^^

ofc reput mile widziany

Myst
30-04-2010, 22:27
A co zrobić, aby mieć tyle fps'ów? Od czego zależy ich ilość?

@Dzięki all za wyjaśnienie, można zamknąć.

G_R_U_L_I_X
30-04-2010, 22:28
Dodam, ze fps zależą od łącza i twojej karty graficznej, czym więcej fps tym lepiej. Ja mam 60 i wszystko płynnie mi chodzi.

Crayon
30-04-2010, 22:28
Tutaj chodzi o płynność wyświetlania klatek obrazu w ciągu jednej sekundy. Przy 15fpsach w filmach albo grach wydaje się, że ścina - zbyt mało klatek jest odświeżanych w ciągu jednej sekundy. Ten efekt znika przy około 70-80.

Ich ilość zależy głównie od łącza internetowego, ale również od wydajności sprzętu. Tak jak powiedział Grulix - również karta graficzna ma tutaj troszkę do gadania, ale nie tylko ona. Również procesor i reszta podzespołów. Czasami wystarczy przeczyścić komputer od środka, a fpsy lecą w górę, bo maszyna ma chłodzenie.

A jak je włączyć, to Ci Kosmo wytłumaczył. Ale jakbyś chciał przeczytać o tym więcej - klik (http://hlds.pl/Netgraph)

SedaN*
30-04-2010, 22:49
FPS - Z angielskiego oznacza to "Frames Per Second" - "Liczba Klatek animacji na Sekundę". Tłumacząc z języka polskiego na polski, jest to liczba klatek (pełnoekranowych obrazów), którą nasz komputer da radę wyświetlić podczas jednej sekundy. Im więcej FPS'ów tym szybciej obraz renderowany (generowany) przez kartę graficzną jest wyświetlany na monitorze. Czyli im więcej fps tym szybciej działa gra. Im lepszy sprzęt tym więcej FPS.

Miałem kiedyś słabszego kompa (być może teraz też będę miał) i długo się z tym męczyłem. Teraz przynajmniej mam dosyć dużą wiedzę na ten temat.

Dwie komendy do pokazywania fps: cl_showfps 1 i net_graph (polecam net_graph 3)

Co wpływa na ilość fps?

1. Tryby wyświetlania grafiki (Polecam OpenGL)
2. Synchronizacja pionowa - WAŻNE! (tutaj masz link z poradnikiem jak i gdzie to ustawić, KLIK (http://www.board.counter-strike.pl/viewtopic.php?t=72815)
3. Rozdzielczość (im mniejsza tym więcej fps)
4. Modele - gdybyś naprawdę miał mało fps to w ostatecznym wypadku musiałbyś wgrać model na high fps tzn, wszystkie modele (bronie, ciała) miałbyś kwadratowe. Grafika znacznie by ucierpiała, ale fps'y na pewno trochę by się podniosły.
5. Komendy - odpowiednie komendy na pewno podniosą sporo fps. Jak coś to pisz, to Ci podrzuce.
6. Oczywiście regularne czyszczenie kompa na pewno ma także duży wpływ.
7. Ustawienia w karcie graficznej. Na pewno jest tam jakaś opcja, aby większy nacisk kłaść na wydajność niż na grafikę.

Jest tego jeszcze dużo więcej..

Do ustawiania ilości fps służy komenda fps_max xxx (xxx - ilość fps). Jednak pamiętaj, że im więcej fps tym większe obciążenie procesora, a co za tym idzie - mniejsza wydajność. Także jeżeli masz słabszego kompa to polecam Ci ustawić sobie fps_max 60.

Mam nadzieję, że pomogłem : ).

Ovner
05-05-2010, 14:43
Krajon, od kiedy to FPSy w twoim kliencie gry zaleza od lacza internetowego? Wychodzi na to, ze w single playerze gra powinna stac?
Od lacza moze zalezec tylko i wylacznie komunikacja twojego komputera z serwerem, czyli to jak Ciebie widza inni gracze oraz jak Ty widzisz ich modele.
Im mniejszy interp, tym dokladniej widzisz modele innych graczy - powyzej ok. 50 pingu ich modele zaczynaja zauwazalnie klatkowac (interp 0.01)
W csie polecam ustawienie fpsow na 100 (max do uzyskania bez developera), mechanika gry jest wtedy w pelni plynna.

Kain
06-05-2010, 08:55
FPS włączasz wpisując w konsole net_graph 0 czy 1 lub 3 nie pamiętam.
Żależą one chyba od komputera. Gdy masz ich więcej masz mniej lagów itp. chyba. Ja powiększyłem se fps, wyłączyłem z panelu sterowania nvidi coś tam pionowe 3d czy jakoś tak ;>.

SedaN*
06-05-2010, 09:35
#2x up
Po co nabijacie posty? to wszystko już zostało powiedziane przeze mnie i przez resztę.

#Topic
Temat do zamknięcia.

Vivek
06-05-2010, 19:58
Ktorys napisal, ze 100 to max ale to nie prawda : )
fps_max 999, fps_modem 999, developer 1 i mi wyciaga 150 majac chujowa karte grafiki. : )

Lord Frinks
07-05-2010, 18:02
FPS - Zostalo wyjaśnione więc napisze tutaj własno recznie jak zwiększyć Fps'y.

Zwiększanie Fps By Frinksiu
gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.
gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.
gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.
gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.
gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.
gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.
gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels.
gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.
gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.
gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.
gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza.
gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony.
gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.
gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania.
max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.
max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.
gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps.
max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc 'dymkow' pojawiajacych się po uderzeniach kul.
max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.
fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.
fps_max 100 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.
mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.
hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.
loadas8bit 1 Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).
bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.
r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.
r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.
r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jesli nie ma takiej potrzeby.
cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').
cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa.
cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla.
cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy.
cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy.
cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp
cl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe.
cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.
r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.
r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach.
r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.
r_decals 1 - maksymalna ilość detali.
precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.
violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi.
violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu.
voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.
fastsprites 2 - Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.
d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.
hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.
mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur.
cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.

Komendy wpisujemy do configa.cfg (znajduje sie w counter_polish\config.cfg lub cstrike\config.cfg) Po wpisaniu komend zmieniamy plikk na "tylko do odczytu" bo często confingi nie lubia sie zapisywać
PS: komenda > liczba w " " cudzysłowach!!!! bo inaczej nie beda dzialac
np.cl_download_ingame "0"- niechcialo mi sie ich wpisywac ale sa wymagane
Dodam jeszcze modele zmniejszajace jakosc detali. Bardzo zwiekszaja Fps'y
1) Pobierz High fps player models oraz high fps weapon models.
2) Wypakuj kolejno obydwa archiwa do katalogu cstrike lub cstrike_polish zależnie od twojej wersji językowej.
http://cs-guide.net/high-fps-models/<MOdels
http://cs-guide.net/high-fps-weapon-models/Weapon
Prosze o repucika ;)