PDA

View Full Version : Balans profesji.



Marcelllo
04-07-2010, 21:00
Jeżeli masz zamiar głosować w sondzie i/lub pisać posta, przeczytaj cały temat i posty wszystkich innych użytkowników, którzy tu wyrażą swoje zdanie.


A więc większość osób uskarża się na niezrównoważone profesje. Rozwiązaniem jest balans profesji. Nie tylko ulepszenie jednej lub pogorszenie drugiej ale balans wszystkich profesji.

1. Krótkie statystyki.
Profesja|Punkty życia na poziom|Punkty many na poziom
Knight|31|11
Sorc/Druid|13|29
Palladyn|21|21
Zmiany do wprowadzenia:
a) Bronie dla poszczególnych profesji.
Profesja|Pierwsza broń z criticalem|Druga broń z criticalem
Knight|Pharao Sword|Magic Axe
Sorc/Druid|Crystal Wand|Silver Wand
Palladyn|Ripper Lance|Flying Disk

Parametry Flying Disk:
Wygląd:http://i47.tinypic.com/2cz59fs.png
Zasięg: 6sqm
Atak: 5sqm (to jest SQM na którym stoi potwór oraz bezpośrednio od niego: południowy, północny, zachodni oraz wschodni SQM)
Siła minimalna ataku: 0.765*LVL*MLVL*DIST/1000
Siła maksymalna ataku: 0.85*LVL*MLVL*DIST/1000
Critical hit: 7%
Typ: Magiczny

Quest pozostawiam administracji bo nie chciało mi się wymyślać, ewentualnie mogę coś wymyślić, zrobić mapkę czy coś...

Obrażenia nie odbiegają zbytnio od teraźniejszych, przykładowo obliczenia dla rp z full eq (obliczenia nie są dokładne bo liczyłem po łebkach :D Ale różnica może wynosić max 1,5%):

LvL|MLvL|DIST|Min|Max
500|30|100|1350|1500
500|30|120|1620|1800
1000|40|100|3600|4000
1000|40|120|4320|4800
1500|42|100|5670|6300
1500|42|120|6804|7560
2000|45|100|8100|9000
2000|45|120|9720|10800Jak widać na powyższej tabeli, hity są mocniej uzależnione od poziomu magicznego i umiejętności walki dystansowej. Należy jeszcze doliczyć do obrażeń maksymalnych 7% critical hita co na 2000 poziomie wyniesie niecałe 1k, więc nie jest tak strasznie. Oczywiście są osoby z wyższym distem/poziomem magicznym, dzięki czemu będą więcej biły :)

Ale to tylko broń dla RP.

Teraz kolejne bronie:
Pharao sword - obniżyć critical hita do 10%.
Magic Axe - Ustalić critical hita na 11%

Crystal Wand - ustalić wzór nieco inny:
Minimalne obrażenia: 1.0*LVL*MLVL/100
Maksymalne obrażenia: 1.5*LVL*MLVL/100

Przeciętny 2k sorc/ed z full eq waliłby około: 3450-5175 + Critical hit ;)

Silver Wand - również wzór nieco inny ;)
Minimalne obrażenia: 1.2*LVL*MLVL/100
Maksymalne obrażenia: 1.6*LVL*MLVL/100

Hity nieco większe niż wyżej :)

Nieco większe obrażenia oraz pozostaje zasięg 9sqm co czyni nieco lepsze PvM i PvP :)

Critical hit w różdżkach niech pozostanie.


b) Czary/runy leczące :)
A więc należy nieco zmienić siłę UH, exura vita oraz exura sio.

Proponowane zmiany:
UH:
Minimalne: 5*LVL+50*MLVL
Maksymalne: 5,1*LVL+60*MLVL

Exura vita:
Minimalne: 8*LVL+19*MLVL
Maksymalne: 8*LVL+21*MLVL

Exura sio:
Minimalne: 8,5*LVL+40*MLVL
Maksymalne: 8,5*LVL+42*MLVL

Leczenie policzcie sobie sami bo za dużo przykładów musiałbym podać, ale jest ustalone tak, że exura sio ma największą siłę, następnie exura vita u MS, później exura vita u RP a na końcu UH u EK. Oczywiście profesje magiczne UHają więcej niż EK czy lekko lepiej niż EK leczący RP.
c)Czary ofensywne
Tutaj trzeba bardzo dopracować siłę:

Exori Max:
Minimalne: 3*LVL*MLVL
Maksymalne: 3,2*LVL*MLVL

Exevo gran mas vita vis:
Minimalne: 0.65*LVL*MLVL/10
Maksymalne: 0.75*LVL*MLVL/10

Exevo gran mas mort:
Minimalne: 0.55*LVL*MLVL/10
Maksymalne: 0.65*LVL*MLVL/10

Exori max erex:
Minimalne: 0,16*LVL*MLVL
Maksymalne: 0.18*LVL*MLVL

Słabszych czarów nie trzeba zbytnio dostosowywać bo są "w miarę".
Obrażenia również możecie sobie policzyć sami :)


I najważniejsze. Proponuję wprowadzić zmiany na test serwerze i ewentualnie lekkie poprawki oraz przedstawić ten balans graczom. Przykładowo zrobić konto publiczne o hasłach 1/1 na które każdy mógłby się zalogować i przetestować każdą profesję w PvP i PvM :) Przykładowo postacie miałyby 500, 1000, 1500 i 2000 poziomy :) Każdy poziom miałby każdą profesję i każdy by miał na start full eq i temple w okolicach aren PvP :)

Xelix
04-07-2010, 21:05
Jestem na TAK. Bardzo fajnie opisana propozycja. Oby weszła w życie !

Vernereq
04-07-2010, 21:07
Tak, moze wreszcie nikt by nie plakal, "A BO ERPE TO MA TERAS NAJGOŻEJ!!!!!1111111"

Devixx
04-07-2010, 21:10
Brawo marcellku , napracowałeś się i dobrze obmyśliłeś :) Szkoda tylko, że sprzedałeś chara jakiemuś niedojebowi :C! Jestem na tak.

Rzulf
04-07-2010, 21:12
Propozycja jest przemyślana, rozpisana i dobrze opisana, więc wszystko czytelnie i w porządku.

Co do samych proponowanych zmian, to nie gram teraz na 7.6. Ale myślę, że było by fajnie, gdyby wprowadzono to, co zaproponowałeś w swoim poście.

Axelo .
04-07-2010, 21:19
Jedna z lepszych propozycji w tym dziale.
Oby to była propozycja która zmieni apo na lepsze
Jestem na tak. :)

Azielu$
04-07-2010, 21:19
Po co kombinować, jeśli najprostszym rozwiązaniem na balans profesji jest usunięcie komend i przywrócenie dawnego stanu rzeczy? Takie jest moje zdanie i tego będę się 'czymać'. ^^

ARMEDIS
04-07-2010, 21:25
Nie będę brał udziału w ankiecie, proponuje pierw wprowadzić te postacie 1/1 a później się pomyśli, sama teoria tylko w 30% może nam ukazać taki balans best pasów 1/1 lub best test serwera niema o czym gadać.

Midq
04-07-2010, 22:27
jak dla mnie spoko, bedzie wyrownanie :)
300 post

Domcio666
04-07-2010, 22:51
bardzo fajan propozycja :) by mogli to wprowadzic moze wtedy sorc by dawal rade ek i wgl

Megereess Onwed
04-07-2010, 22:55
Dobra propozycja administracja wg mnie powinna ja wziasc pod uwage !

Keszuwa
04-07-2010, 22:58
No marcelku postarałes się jak zawsze zresztą, mam nadzieje ze to wejdzie w zycie.

~Nastero~
05-07-2010, 01:49
Propozycja świetna,zarazem dopracowana... Jak prawie każda z twoich propozycji! Masz do tego smykałkę ;) Ale jak to wprowadzą to i tak będzie płacz. Znowu coś będzie nie tak! Ale i tak jestem za wprowadzeniem tej propozycji :p Może ta propozycja ruszy administracje aby w końcu coś zrobili z profesjami.

denekstbest_
05-07-2010, 02:39
Mogłeś podać ile jeszcze mniej więcej wychodzi z tych obliczeń. Nie chciało mi się wszystkiego liczyć, ale sądzę, że balans naprawiło by usunięcie hotów, lub polepszenie vity msa ;o

KaZeK
05-07-2010, 09:41
Jedyna dobra propozycja od tygodnia jak nie więcej ;d

Wszystko ładnie opisałeś, każdy się połapie.
Jestem za, palladyn powinien mieć także broń z criticalem z której zadaje stałe hity.. (od 1k do ~), oraz bardzo dobrze opisany balans profesji :)

Marcelllo
05-07-2010, 10:01
Propozycja świetna,zarazem dopracowana... Jak prawie każda z twoich propozycji! Masz do tego smykałkę ;) Ale jak to wprowadzą to i tak będzie płacz. Znowu coś będzie nie tak! Ale i tak jestem za wprowadzeniem tej propozycji :p Może ta propozycja ruszy administracje aby w końcu coś zrobili z profesjami.

Jeżeli będzie wszystko na test servie dopracowane, to dlaczego ma być płacz? Właśnie na test serwerze moglibyśmy popróbować wszystkich konfiguracji, czarów i ogólnie i wtedy można stworzyć jeden z najlepszych balansów ;)


fajna propozycja ale zamiast 120 dist 130 zrob:D:D:D niech sie pomecza z wbijaniem:)

To tylko przykłady :) Im większy dist to tym większe obrażenia :) 1 poziom dystansu uzależnia hity o ~1%.

Azbestowy
05-07-2010, 13:44
Jeżeli masz zamiar głosować w sondzie i/lub pisać posta, przeczytaj cały temat i posty wszystkich innych użytkowników,



Nie chce mi się

Bardzo fajny pomysł, który mógłby uzdrowić całą sytuację na 7.6 Jednak tak wcale nie będzie bo nikt z ekipy tego nie przeczyta. A nawet jak przeczyta to nie da do zrozumienia, że tu był (nie napisze posta/ nie odpowie)

TyruS aka Tyr'ek XD
05-07-2010, 13:46
Marcello na gm'a :/ XD

Nie no, swietna propozycja, jedna z lepszych, wszystko zrozumiale napisane nawet dla "zielonych". Ofc. jestem na tak.

UraBura
05-07-2010, 14:08
Dobry pomysł, jestem na TAK. Ale te bronie...... Chcesz aby MS/Ed jeszcze mniej bili z Silver wanda? Bolt jest i tak przesadzony..... Więc ta twoja broń jest nie potrzebna.........

abn ibn
05-07-2010, 14:48
Dobrze policzyłem że 1 k ed uhałby się 5.5 k a 2 k ek 11 k hp ? Niezwykle zabawne.



Exori Max:
Minimalne: 3*LVL*MLVL (1 k lvl) - 3*1000*13 = 39000 (duże hity)
Maksymalne: 3,2*LVL*MLVL

Knight Lukas
05-07-2010, 16:05
Kategorycznie nie.. Ty wgl liczyłeś to co podałeś we wzorach? Chyba nie...

UH:
Minimalne: 5*LVL+50*MLVL
Maksymalne: 5,1*LVL+60*MLVL
2k ek z 14mlvl
uhy 10k-11k nie wyuhasz się nawet od 2k ms/ed co dopiero jak cie 2 będzie ganiać
------------------------------------------------------------------------------------

Exori Max:
Minimalne: 3*LVL*MLVL
Maksymalne: 3,2*LVL*MLVL
Hity 2k ek z 14mlv = 84k-89k heh każdy pada na hita :D
---------------------------------------------------------------------------------------

Exura vita:
Minimalne: 8*LVL+19*MLVL
Maksymalne: 8*LVL+21*MLVL

Yyy? 2k rp 45mlvl vituje sie 17k hah... a darkrose vita za 20k...
---------------------------------------------------------------------------------------
reszta może, chyba bo nie chciało mi się liczyć all


Dobry pomysł, jestem na TAK.
Na pewno chcesz aby ek miał cie na hita?!

Gratuluje 25 osobom które dały TAK chcecie aby ek bil po 84k?? czytajcie tematy i sprawdzajcie czy propozycja ma sens a nie ktoś coś napisze i zaraz TAAAAAAAAAAAAK

Marcelllo
05-07-2010, 17:47
Dobry pomysł, jestem na TAK. Ale te bronie...... Chcesz aby MS/Ed jeszcze mniej bili z Silver wanda? Bolt jest i tak przesadzony..... Więc ta twoja broń jest nie potrzebna.........

Dolicz do tego co podałem 15-18% magii (ew. jeszcze 15% gold ringa) i critical hita :) Możliwe, że nieco źle policzyłem ile teraz zadaje s wand, jeżeli tak, to poprawi się :) Broń potrzebna Xd


Dobrze policzyłem że 1 k ed uhałby się 5.5 k a 2 k ek 11 k hp ? Niezwykle zabawne.

1 k EK uhałby się 5.5-5.7k bez EQ, dolicz 15-18% magii (full eq), 15% magii przy użyciu gold ringa i masz więcej :)


Exori Max:
Minimalne: 3*LVL*MLVL (1 k lvl) - 3*1000*13 = 39000 (duże hity)
Maksymalne: 3,2*LVL*MLVL

Zapomniałem dodać
/10 :) Ek powinien mniej bić niż rp, ms, ed. Będzie bił nieco mniej niż teraz...




Kategorycznie nie.. Ty wgl liczyłeś to co podałeś we wzorach? Chyba nie...

2k ek z 14mlvl
uhy 10k-11k nie wyuhasz się nawet od 2k ms/ed co dopiero jak cie 2 będzie ganiać
------------------------------------------------------------------------------------


Widzę, że chyba nie wiesz ile teraz się leczy 2k ek? -.- Zobacz ile się leczy, dodaj full eq i dopiero pogadamy...



Hity 2k ek z 14mlv = 84k-89k heh każdy pada na hita :D
---------------------------------------------------------------------------------------


Drobna pomyłka - jak napisałem wyżej podziel przez 10 :d



Yyy? 2k rp 45mlvl vituje sie 17k hah... a darkrose vita za 20k...
---------------------------------------------------------------------------------------


A myślisz, że ile teraz dark się vita? ;d Można jeszcze all dopracować... Mówię, test server i wszystko dokończyć na cacy :d



reszta może, chyba bo nie chciało mi się liczyć all


Na pewno chcesz aby ek miał cie na hita?!

Gratuluje 25 osobom które dały TAK chcecie aby ek bil po 84k?? czytajcie tematy i sprawdzajcie czy propozycja ma sens a nie ktoś coś napisze i zaraz TAAAAAAAAAAAAK

Drobna pomyłka i już płaczesz? ;) Zaraz zacznę się czepiać Twoich ogonków i będę podkreślał na czerwono każdy błąd w cytacie Twoich postów. Chyba tego nie chcesz...

Deads
05-07-2010, 17:51
bardzo dobry pomysł , może to by poprawiło balans każdej profesji
oby ten temat nie poszedł na marne jak inne...

Uam Pivo
05-07-2010, 17:56
oby ten temat nie poszedł na marne jak

Twoje pvp.
Twoje IQ.

#topic.
Oczywiście ,że na tak.
Jedna z bardziej przemyślanych propozycji.
Myślę ,że poprawiło by to balans.

Knight Lukas
05-07-2010, 19:21
Widzę, że chyba nie wiesz ile teraz się leczy 2k ek? -.- Zobacz ile się leczy, dodaj full eq i dopiero pogadamy...
hmm może :D teraz 2k ek bez eq uha się 10-12k więc jest dobrze

Drobna pomyłka - jak napisałem wyżej podziel przez 10 :d
8,4k bez eq to też przesada za to w drugą stronę :D taki ek wtedy nikogo nie zbije ;/

A myślisz, że ile teraz dark się vita? ;d Można jeszcze all dopracować... Mówię, test server i wszystko dokończyć na cacy :d
Vita rp jest dobra więc bym jej nie zmieniał.

Jedyna zmiana jaka jest potrzebna to zmiana wpływu mlvl na siłę vity ms'a

Ero Senin
05-07-2010, 19:43
Bardzo dobra propozycja tylko trzeba jeszcze dokładnie to policzyć wszystko : P

Jestem na TAK

Mystery.
05-07-2010, 19:49
Jak to KaZiK powiedział jest to pierwsza dobra propozycja od tygodnia jak nie lepiej. Wszystko ładnie opisałeś i wogóle, Jestem na TAK ! :D

abn ibn
05-07-2010, 20:17
Czyli idąc przez Twoje /10 2 k ek będzie bić po 8 k w potwory ?

Full eq nie zmienia aż tak znacząco siły uhania się.

Nie łatwiej zrobić to procentowo ? Startowe uhanie się eka 20 % hp + m lvl czyli z 14 m lvlem uhamy się 34~% hp.
To samo zrobić u paladyna. Startowe 20 % hp plus m lvl co da do 60 + % hp leczenia.


ps. Nikt z was nie policzył nic tylko zauważyliście jakieś skomplikowane linijki które wam nic nie mówią wiec wszyscy byliście nie tak.
Cały poziom tej społeczności.

Marcelllo
05-07-2010, 20:17
Vita rp jest dobra więc bym jej nie zmieniał.

Jedyna zmiana jaka jest potrzebna to zmiana wpływu mlvl na siłę vity ms'a
Tak, tylko że vita jest jedna... Jeżeli zmienisz dla ms to zmienisz też i rp :) Trzeba się jeszcze lepiej przyjrzeć na test servie jeżeli by taki powstał :)

#up - gdybym napisał %towo to jeszcze bardziej skomplikowane linijki by wyszły i nikt by nie zrozumiał :D
I nie obrażaj wszystkich, bo niektórzy czytali i liczyli niektóre linijki :) A to, że nie dostrzegli błędu to nie oznacza, że od razu chwalili :) Może nie liczyli akurat tych linijek? ;)

Stoner
05-07-2010, 20:25
No idiota, kazał mi czytać cały temat i jeszcze posty innych użytkowników...
No dobra nie dostaniesz za to w łeb.

#Temat:
Stary, masz łeb jak sklep, zastanawiam się nad jednym:
Dlaczego nie dali Ci jeszcze Gm'a, przecież Ty + Santano byście
tak zbajerowali ten serwer, że głowa mała. ;)
Jestem jak najbardziej na tak !

Knight Lukas
05-07-2010, 21:56
Tak, tylko że vita jest jedna... Jeżeli zmienisz dla ms to zmienisz też i rp Trzeba się jeszcze lepiej przyjrzeć na test servie jeżeli by taki powstał
Wiem dlatego mam swoją teorie na ten temat jak będę mieć czas to napisze ją w propozycjach ;)


ps. Nikt z was nie policzył nic tylko zauważyliście jakieś skomplikowane linijki które wam nic nie mówią wiec wszyscy byliście nie tak.
Cały poziom tej społeczności.
Racja ;D

adrianeq :)
06-07-2010, 04:21
Znowu Knight by siedział w kącie ;] Zdecydowane Nie.

Adasik
06-07-2010, 10:32
Po co kombinować, jeśli najprostszym rozwiązaniem na balans profesji jest usunięcie komend i przywrócenie dawnego stanu rzeczy? Takie jest moje zdanie i tego będę się 'czymać'. ^^

100% Signed

Ale propozycja sama w sobie jest przemyślana i po dopracowaniu jej na test serwerze mogłaby pojawić się na APO.

Leonidas Waleczny xD
06-07-2010, 22:38
Propozycja przemyślana i sądzę, ,że powinna wejść w życie :) Przynajmniej ms/ed miałby jakieś szanse :P

ViVuSeK
07-07-2010, 10:51
Według mnie zawsze musisz się napracować nad tematem :D.
Oczywiście zgadzam się na poszczególne warunki ,które nam zasugerowałeś i jestem za wprowadzeniem ich.
Na pewno ulepszy to dotychczasowy niedokładny balans a także pomysł z wprowadzeniem czegoś dla Palladyna.

` Cinasek
10-07-2010, 15:47
No przynajmniej jakaś dobra propozycja :)
Jestem na TAK!

Pijany Alkoholik
15-07-2010, 10:10
Jestem na tak !
Warto wziąść ten pomysł pod uwage !