Marcelllo
04-07-2010, 21:00
Jeżeli masz zamiar głosować w sondzie i/lub pisać posta, przeczytaj cały temat i posty wszystkich innych użytkowników, którzy tu wyrażą swoje zdanie.
A więc większość osób uskarża się na niezrównoważone profesje. Rozwiązaniem jest balans profesji. Nie tylko ulepszenie jednej lub pogorszenie drugiej ale balans wszystkich profesji.
1. Krótkie statystyki.
Profesja|Punkty życia na poziom|Punkty many na poziom
Knight|31|11
Sorc/Druid|13|29
Palladyn|21|21
Zmiany do wprowadzenia:
a) Bronie dla poszczególnych profesji.
Profesja|Pierwsza broń z criticalem|Druga broń z criticalem
Knight|Pharao Sword|Magic Axe
Sorc/Druid|Crystal Wand|Silver Wand
Palladyn|Ripper Lance|Flying Disk
Parametry Flying Disk:
Wygląd:http://i47.tinypic.com/2cz59fs.png
Zasięg: 6sqm
Atak: 5sqm (to jest SQM na którym stoi potwór oraz bezpośrednio od niego: południowy, północny, zachodni oraz wschodni SQM)
Siła minimalna ataku: 0.765*LVL*MLVL*DIST/1000
Siła maksymalna ataku: 0.85*LVL*MLVL*DIST/1000
Critical hit: 7%
Typ: Magiczny
Quest pozostawiam administracji bo nie chciało mi się wymyślać, ewentualnie mogę coś wymyślić, zrobić mapkę czy coś...
Obrażenia nie odbiegają zbytnio od teraźniejszych, przykładowo obliczenia dla rp z full eq (obliczenia nie są dokładne bo liczyłem po łebkach :D Ale różnica może wynosić max 1,5%):
LvL|MLvL|DIST|Min|Max
500|30|100|1350|1500
500|30|120|1620|1800
1000|40|100|3600|4000
1000|40|120|4320|4800
1500|42|100|5670|6300
1500|42|120|6804|7560
2000|45|100|8100|9000
2000|45|120|9720|10800Jak widać na powyższej tabeli, hity są mocniej uzależnione od poziomu magicznego i umiejętności walki dystansowej. Należy jeszcze doliczyć do obrażeń maksymalnych 7% critical hita co na 2000 poziomie wyniesie niecałe 1k, więc nie jest tak strasznie. Oczywiście są osoby z wyższym distem/poziomem magicznym, dzięki czemu będą więcej biły :)
Ale to tylko broń dla RP.
Teraz kolejne bronie:
Pharao sword - obniżyć critical hita do 10%.
Magic Axe - Ustalić critical hita na 11%
Crystal Wand - ustalić wzór nieco inny:
Minimalne obrażenia: 1.0*LVL*MLVL/100
Maksymalne obrażenia: 1.5*LVL*MLVL/100
Przeciętny 2k sorc/ed z full eq waliłby około: 3450-5175 + Critical hit ;)
Silver Wand - również wzór nieco inny ;)
Minimalne obrażenia: 1.2*LVL*MLVL/100
Maksymalne obrażenia: 1.6*LVL*MLVL/100
Hity nieco większe niż wyżej :)
Nieco większe obrażenia oraz pozostaje zasięg 9sqm co czyni nieco lepsze PvM i PvP :)
Critical hit w różdżkach niech pozostanie.
b) Czary/runy leczące :)
A więc należy nieco zmienić siłę UH, exura vita oraz exura sio.
Proponowane zmiany:
UH:
Minimalne: 5*LVL+50*MLVL
Maksymalne: 5,1*LVL+60*MLVL
Exura vita:
Minimalne: 8*LVL+19*MLVL
Maksymalne: 8*LVL+21*MLVL
Exura sio:
Minimalne: 8,5*LVL+40*MLVL
Maksymalne: 8,5*LVL+42*MLVL
Leczenie policzcie sobie sami bo za dużo przykładów musiałbym podać, ale jest ustalone tak, że exura sio ma największą siłę, następnie exura vita u MS, później exura vita u RP a na końcu UH u EK. Oczywiście profesje magiczne UHają więcej niż EK czy lekko lepiej niż EK leczący RP.
c)Czary ofensywne
Tutaj trzeba bardzo dopracować siłę:
Exori Max:
Minimalne: 3*LVL*MLVL
Maksymalne: 3,2*LVL*MLVL
Exevo gran mas vita vis:
Minimalne: 0.65*LVL*MLVL/10
Maksymalne: 0.75*LVL*MLVL/10
Exevo gran mas mort:
Minimalne: 0.55*LVL*MLVL/10
Maksymalne: 0.65*LVL*MLVL/10
Exori max erex:
Minimalne: 0,16*LVL*MLVL
Maksymalne: 0.18*LVL*MLVL
Słabszych czarów nie trzeba zbytnio dostosowywać bo są "w miarę".
Obrażenia również możecie sobie policzyć sami :)
I najważniejsze. Proponuję wprowadzić zmiany na test serwerze i ewentualnie lekkie poprawki oraz przedstawić ten balans graczom. Przykładowo zrobić konto publiczne o hasłach 1/1 na które każdy mógłby się zalogować i przetestować każdą profesję w PvP i PvM :) Przykładowo postacie miałyby 500, 1000, 1500 i 2000 poziomy :) Każdy poziom miałby każdą profesję i każdy by miał na start full eq i temple w okolicach aren PvP :)
A więc większość osób uskarża się na niezrównoważone profesje. Rozwiązaniem jest balans profesji. Nie tylko ulepszenie jednej lub pogorszenie drugiej ale balans wszystkich profesji.
1. Krótkie statystyki.
Profesja|Punkty życia na poziom|Punkty many na poziom
Knight|31|11
Sorc/Druid|13|29
Palladyn|21|21
Zmiany do wprowadzenia:
a) Bronie dla poszczególnych profesji.
Profesja|Pierwsza broń z criticalem|Druga broń z criticalem
Knight|Pharao Sword|Magic Axe
Sorc/Druid|Crystal Wand|Silver Wand
Palladyn|Ripper Lance|Flying Disk
Parametry Flying Disk:
Wygląd:http://i47.tinypic.com/2cz59fs.png
Zasięg: 6sqm
Atak: 5sqm (to jest SQM na którym stoi potwór oraz bezpośrednio od niego: południowy, północny, zachodni oraz wschodni SQM)
Siła minimalna ataku: 0.765*LVL*MLVL*DIST/1000
Siła maksymalna ataku: 0.85*LVL*MLVL*DIST/1000
Critical hit: 7%
Typ: Magiczny
Quest pozostawiam administracji bo nie chciało mi się wymyślać, ewentualnie mogę coś wymyślić, zrobić mapkę czy coś...
Obrażenia nie odbiegają zbytnio od teraźniejszych, przykładowo obliczenia dla rp z full eq (obliczenia nie są dokładne bo liczyłem po łebkach :D Ale różnica może wynosić max 1,5%):
LvL|MLvL|DIST|Min|Max
500|30|100|1350|1500
500|30|120|1620|1800
1000|40|100|3600|4000
1000|40|120|4320|4800
1500|42|100|5670|6300
1500|42|120|6804|7560
2000|45|100|8100|9000
2000|45|120|9720|10800Jak widać na powyższej tabeli, hity są mocniej uzależnione od poziomu magicznego i umiejętności walki dystansowej. Należy jeszcze doliczyć do obrażeń maksymalnych 7% critical hita co na 2000 poziomie wyniesie niecałe 1k, więc nie jest tak strasznie. Oczywiście są osoby z wyższym distem/poziomem magicznym, dzięki czemu będą więcej biły :)
Ale to tylko broń dla RP.
Teraz kolejne bronie:
Pharao sword - obniżyć critical hita do 10%.
Magic Axe - Ustalić critical hita na 11%
Crystal Wand - ustalić wzór nieco inny:
Minimalne obrażenia: 1.0*LVL*MLVL/100
Maksymalne obrażenia: 1.5*LVL*MLVL/100
Przeciętny 2k sorc/ed z full eq waliłby około: 3450-5175 + Critical hit ;)
Silver Wand - również wzór nieco inny ;)
Minimalne obrażenia: 1.2*LVL*MLVL/100
Maksymalne obrażenia: 1.6*LVL*MLVL/100
Hity nieco większe niż wyżej :)
Nieco większe obrażenia oraz pozostaje zasięg 9sqm co czyni nieco lepsze PvM i PvP :)
Critical hit w różdżkach niech pozostanie.
b) Czary/runy leczące :)
A więc należy nieco zmienić siłę UH, exura vita oraz exura sio.
Proponowane zmiany:
UH:
Minimalne: 5*LVL+50*MLVL
Maksymalne: 5,1*LVL+60*MLVL
Exura vita:
Minimalne: 8*LVL+19*MLVL
Maksymalne: 8*LVL+21*MLVL
Exura sio:
Minimalne: 8,5*LVL+40*MLVL
Maksymalne: 8,5*LVL+42*MLVL
Leczenie policzcie sobie sami bo za dużo przykładów musiałbym podać, ale jest ustalone tak, że exura sio ma największą siłę, następnie exura vita u MS, później exura vita u RP a na końcu UH u EK. Oczywiście profesje magiczne UHają więcej niż EK czy lekko lepiej niż EK leczący RP.
c)Czary ofensywne
Tutaj trzeba bardzo dopracować siłę:
Exori Max:
Minimalne: 3*LVL*MLVL
Maksymalne: 3,2*LVL*MLVL
Exevo gran mas vita vis:
Minimalne: 0.65*LVL*MLVL/10
Maksymalne: 0.75*LVL*MLVL/10
Exevo gran mas mort:
Minimalne: 0.55*LVL*MLVL/10
Maksymalne: 0.65*LVL*MLVL/10
Exori max erex:
Minimalne: 0,16*LVL*MLVL
Maksymalne: 0.18*LVL*MLVL
Słabszych czarów nie trzeba zbytnio dostosowywać bo są "w miarę".
Obrażenia również możecie sobie policzyć sami :)
I najważniejsze. Proponuję wprowadzić zmiany na test serwerze i ewentualnie lekkie poprawki oraz przedstawić ten balans graczom. Przykładowo zrobić konto publiczne o hasłach 1/1 na które każdy mógłby się zalogować i przetestować każdą profesję w PvP i PvM :) Przykładowo postacie miałyby 500, 1000, 1500 i 2000 poziomy :) Każdy poziom miałby każdą profesję i każdy by miał na start full eq i temple w okolicach aren PvP :)