Knight Lukas
05-12-2010, 11:39
!!!UWAGA!!!
NA ZADANIA UMIESZCZONE W TYM TEMACIE NIE MOŻNA OTRZYMAĆ JUŻ PUNKTÓW!
Zadanie nr 1 [5 pkt]
No i pierwsze, bardzo łatwe zadanie:
'Poślę wiadomość tekstową pod numer telefonu HEX(2756EAEA)* w treści wpisując nazwę swojej postaci [5 punktów] lub poślę wiadomość mailową pod adres santano*********.pl o takiej samej treści, z tytułem "4d8a996b4b3c05ca9a16fe64dd179c09" [3 punkty]'
* - nie bójcie się, nie jest to żaden premium-numer, tylko zwykły numer telefonu obsługiwany przez erę.
I jeszcze jedna mała podpowiedź: Uważajcie, co piszecie. Pomyłka w nicku sprawi, że nie dostaniecie punktów.
Sposób:
W kalkulatorze Windows jest możliwość zmiany liczb z hexadecymalnych na dziesiętne wystarczyło zaznaczyć pozyję HEX wkleić znaki do kalkulatora i kliknąć na DEC.
Rozwiązanie:
Wystarczyło wysłać SMS na numer 660007658 w treści wpisując własny nick.
Zadanie nr 2 [5 pkt]
'"I"DZIE "D"O nas rok ?dwa tysiące dwunasty?. ?Koniec świata?! Wkradł się do nas, już tu jest. Szukaj ?ostatniej księgi?'
Sposób:
Należało znaleźć użytkownika forum o nicku Apokalipsa.
Rozwiązanie:
Ostatnia księga: Apokalipsa; 2012- "koniec świata" :)
Wystarczyło wysłać do niego wiadomość ze swoim nickiem z gry :)
Napisz JEDNĄ wiadomość na to konto, ze swoim nickiem z gry, a cyfry i powyższą treść zachowaj, mogą się jeszcze przydać:
Zadanie nr 3 i 4 [7 pkt]
Dziś macie do wykonania dwuczęściowe zadanie (można zdobyć 5 pkt za zadanie trzecie i dodatkowe 2 punkty za zadanie czwarte [powiązane z poprzednimi]). Wszystko będzie jasne po rozwiązaniu zagadki.
'Odpowiedzi szukaj w jednym z dwóch miejsc. W ponurych kolorach: szarość lub czerni. Szukaj tam, w dole, gdzie nikt nie zagląda.'
Sposób:
Otworzyć forum i nacisnąć CTRL+A i spojrzeć na sam dół :D Tam był ukryty napis:
'Wyślij do użytkownika o nazwie "Apokalipsa" prywatną wiadomość o tytule: "Bottom539" (5pkt) lub o tytule rozszyfrowanym w zadaniu 2 (5+2pkt). W treści wiadomości zamieść nazwę swojej postaci.'
Tekst do rozszyfrowania:
[0]NiekoniecświataazwykłeliteryznalazłeśalebędęXXszcz eryPodekscytowanyrozwiązaniembyćmożebardzodługimst araniemMyśliszzrobiłemLeczpowiemcośzłegoNicwtymzad aniuniebyłotrudnego[168]
[15][45][25][50][5][1][5][77][75][15]
Litery w nawiasach kwadratowych odpowiadały numerom liter z tekstu wystarczyło policzyć litery i podstawić zamiast liczb w nawiasach :)
Rozwiązanie:
Rozwiązanie zadania nr 3 polegało na wysłaniu wiadomości o tytule "Bottom539" lub tytule rozszyfrowanym z zad 2
Tytuł rozszyfrowany z poprzedniego zadania to: Astronomia
Zadanie nr 5 [5 pkt]
'http://i56.tinypic.com/2eg9nuq.jpg'
Sposób:
Wklepać do worda cały alfabet (małe i wielkie litery) zmieniać czcionkę aż znaki będą takie jak na zdjęciu :) Następnie ustawić znaki w odpowiednich sekwencjach i zmienić czcionke na taką która można odczytać.
X można było wyliczyć za pomocą Microsoft Office Excel lub Open Office Calc wystarczyło dobrze napisać wzór:
=(PIERWIASTEK(7)-7)^2+SILNIA(81^(1/4))+7*PIERWIASTEK(28)
Rozwiązanie:
Z tego rozszyfrowanego tekstu wyszło:
Wyślij list na serwerze 7.6 na postać Berlex w treści podaj swój nick oraz wartość x
Wartość x wynosi 62
Zadanie nr 6 [7 pkt]
Texttobinary(0110100001110100011101000111000000111 01000101111001011110111010001101001011011100111100 10111000001101001011000110010111001100011011011110
11011010010111101110010001011110110101001101000001 101010011011101110111001101010010111100110111)
Sposób:
Informatycy nie powinni mieć z tym problemów. a jak nie to wykazać się lekkim sprytem i zapytać wujka google.
Każde 8 cyfr 0 i 1 koduje jeden znak(litere) np. 01101000 to 'h'. Rozszyfrowane:
http://tinypic.com/r/jh57w5/7
Tutaj znajdowała się dalsza część zadania:
BASE64(QkFTRTY0KFRqUlFhU1JvSUVvelJIeGNmRUVnUWtGVFJ UWTBLR1F5YkdoYVJ6bDBZak5PYWtsSVFubGxiVlkyU1VWa2FGc ElWWFJTTWtaclpGRTlQU2t1SUZkcFlXUnZiVzl6WXlCdFlTQml
lV01nZDNsemJHRnVZU0J3YjJRZ2JuVnRaWElnVFVRMUtDYzNNM k14T0dNMU9XRXpPV0l4T0RNNE1qQTRNV1ZqTURCaVlqUTFObVE wTXljcE9pQWlUME5VS0RFM01UQTJNekkxTXlraUxnPT0pIFRFW FRUT0JJTkFSWSgwMTAxMDExMTAwMTAwMDAwMDExMTAxMDAwMTE
xMDAxMDAxMTAwMTAxMDExMTAwMTEwMTEwMDAxMTAxMTAxMDAxM DAxMDAwMDAwMTExMDExMTAxMTAxMDAxMDExMDAwMDEwMTEwMDE wMDAxMTAxMTExMDExMDExMDEwMTEwMTExMTAxMTEwMDExMDExM DAwMTEwMTEwMTAwMTAwMTAwMDAwMDExMTAwMDAwMTEwMTExMTA
xMTEwMTExMDExMDEwMDEwMTEwMTExMDAxMTAxMDAxMDExMDAxM DEwMTEwMTExMDAwMTAwMDAwMDExMTAwMTEwMTEwMTAwMTAxMTA wMTAxMDAxMDAwMDAwMTExMTAxMDAxMTAxMTEwMDExMDAwMDEwM TEwMTEwMDAxMTAwMTAxMDExMTEwMTAwMTEwMDAxMTAwMTAwMDA
wMDExMDExMTAwMTEwMTAwMTAxMTAwMDExMDExMDEwMTEpDQp1d WVuY29kZShiZWdpbiA2NDQgd2VidXRpbHNfcGwNCk01Jz1POkY 1SignIU88VzFBOFZEQD5CIUc8R0RAO1cpQT5CIVA6NjVSPVctW jgyIUM+NjlSODIhND1WXUoNCjI5Nj1PKCZZVTs2NVI9MiFLO1Z
ZVDgyWEANCmANCmVuZCkNClJPVDEzKCdDZW1seHlucTogRm5hZ 25hYiAtIDAnKS4=)
Tutaj tak samo jak wcześniej wujek z pewnością wystarczy :) Co dało nam:
BASE64(TjRQaSRoIEozRHxcfEEgQkFTRTY0KGQybGhaRzl0YjN OaklIQnllbVY2SUVkaFpIVXRSMkZrZFE9PSkuIFdpYWRvbW9zY yBtYSBieWMgd3lzbGFuYSBwb2QgbnVtZXIgTUQ1KCc3M2MxOGM 1OWEzOWIxODM4MjA4MWVjMDBiYjQ1NmQ0MycpOiAiT
0NUKDE3MTA2MzI1MykiLg==)
TEXTTOBINARY(0101011100100000011101000111001001100 10101110011011000110110100100100000011101110110100 10110000101100100011011110110110101101111011100110 11000110110100100100000011100000110111101110111011 0100101
10111001101001011001010110111000100000011100110110 10010110010100100000011110100110111001100001011011 00011001010111101001100011001000000110111001101001 0110001101101011)
uuencode(begin 644 webutils_pl
M5'=O:F5J('!O<W1A8VD@>B!G<GD@;W)A>B!P:65R=W-Z82!C>69R82!4=V]J
296=O(&YU;65R=2!K;VYT82X@
`
end)
ROT13('Cemlxynq: Fnagnab - 0').
Rozszyfrowując dalej:
BASE64(TjRQaSRoIEozRHxcfEEgQkFTRTY0KGQybGhaRzl0YjN OaklIQnllbVY2SUVkaFpIVXRSMkZrZFE9PSkuIFdpYWRvbW9zY yBtYSBieWMgd3lzbGFuYSBwb2QgbnVtZXIgTUQ1KCc3M2MxOGM 1OWEzOWIxODM4MjA4MWVjMDBiYjQ1NmQ0MycpOiAiT
0NUKDE3MTA2MzI1MykiLg==)
W tym znajdowało się jeszcze to:
N4Pi$h J3D|\|A BASE64(d2lhZG9tb3NjIHByemV6IEdhZHUtR2FkdQ==). Wiadomosc ma byc wyslana pod numer MD5('73c18c59a39b18382081ec00bb456d43'): "OCT(171063253)".
BASE64(d2lhZG9tb3NjIHByemV6IEdhZHUtR2FkdQ==)
wiadomosc przez Gadu-Gadu
MD5('73c18c59a39b18382081ec00bb456d43')
gg
OCT(171063253)
31745707
Dalej:
TEXTTOBINARY(0101011100100000011101000111001001100 10101110011011000110110100100100000011101110110100 10110000101100100011011110110110101101111011100110 110001101101001001000000111000001101111011
10111011010010110111001101001011001010110111000100 00001110011011010010110010100100000011110100110111 00110000101101100011001010111101001100011001000000 1101110011010010110001101101011)
W tresci wiadomosci powinien sie znalezc nick
uuencode(begin 644 webutils_pl
M5'=O:F5J('!O<W1A8VD@>B!G<GD@;W)A>B!P:65R=W-Z82!C>69R82!4=V]J
296=O(&YU;65R=2!K;VYT82X@
`
end)
Twojej postaci z gry oraz pierwsza cyfra Twojego numeru konta.
ROT13('Cemlxynq: Fnagnab - 0').
Przyklad: Santano - 0
Rozwiązanie:
Prawda, że proste?
Napisz Jedną wiadomość przez Gadu-Gadu. Wiadomość ma być wysłana pod numer gg: 31745707. Wtreści powinien się znaleźć nick Twojej postaci oraz pierwsza cyfra Twojego numeru konta.
Przykład: Santano - 0
Uff
Zadanie nr 7 [5 pkt]
?ayb7oćtarmzy9cyzrte0pyutnk9wjyiśl4na9pćoast2Soann at7ltis6pcoądja9w2joeg9tirceś6sjwó1nkic?
Sposób:
Cyfry oznaczały spacje a litery między nimi należało ustawić tak aby stanowiły sensowne słowo.
Rozwiązanie:
Aby otrzymać cztery punkty wyślij na postać Santano list podając w jego treści swój nick.
NA ZADANIA UMIESZCZONE W TYM TEMACIE NIE MOŻNA OTRZYMAĆ JUŻ PUNKTÓW!
Zadanie nr 1 [5 pkt]
No i pierwsze, bardzo łatwe zadanie:
'Poślę wiadomość tekstową pod numer telefonu HEX(2756EAEA)* w treści wpisując nazwę swojej postaci [5 punktów] lub poślę wiadomość mailową pod adres santano*********.pl o takiej samej treści, z tytułem "4d8a996b4b3c05ca9a16fe64dd179c09" [3 punkty]'
* - nie bójcie się, nie jest to żaden premium-numer, tylko zwykły numer telefonu obsługiwany przez erę.
I jeszcze jedna mała podpowiedź: Uważajcie, co piszecie. Pomyłka w nicku sprawi, że nie dostaniecie punktów.
Sposób:
W kalkulatorze Windows jest możliwość zmiany liczb z hexadecymalnych na dziesiętne wystarczyło zaznaczyć pozyję HEX wkleić znaki do kalkulatora i kliknąć na DEC.
Rozwiązanie:
Wystarczyło wysłać SMS na numer 660007658 w treści wpisując własny nick.
Zadanie nr 2 [5 pkt]
'"I"DZIE "D"O nas rok ?dwa tysiące dwunasty?. ?Koniec świata?! Wkradł się do nas, już tu jest. Szukaj ?ostatniej księgi?'
Sposób:
Należało znaleźć użytkownika forum o nicku Apokalipsa.
Rozwiązanie:
Ostatnia księga: Apokalipsa; 2012- "koniec świata" :)
Wystarczyło wysłać do niego wiadomość ze swoim nickiem z gry :)
Napisz JEDNĄ wiadomość na to konto, ze swoim nickiem z gry, a cyfry i powyższą treść zachowaj, mogą się jeszcze przydać:
Zadanie nr 3 i 4 [7 pkt]
Dziś macie do wykonania dwuczęściowe zadanie (można zdobyć 5 pkt za zadanie trzecie i dodatkowe 2 punkty za zadanie czwarte [powiązane z poprzednimi]). Wszystko będzie jasne po rozwiązaniu zagadki.
'Odpowiedzi szukaj w jednym z dwóch miejsc. W ponurych kolorach: szarość lub czerni. Szukaj tam, w dole, gdzie nikt nie zagląda.'
Sposób:
Otworzyć forum i nacisnąć CTRL+A i spojrzeć na sam dół :D Tam był ukryty napis:
'Wyślij do użytkownika o nazwie "Apokalipsa" prywatną wiadomość o tytule: "Bottom539" (5pkt) lub o tytule rozszyfrowanym w zadaniu 2 (5+2pkt). W treści wiadomości zamieść nazwę swojej postaci.'
Tekst do rozszyfrowania:
[0]NiekoniecświataazwykłeliteryznalazłeśalebędęXXszcz eryPodekscytowanyrozwiązaniembyćmożebardzodługimst araniemMyśliszzrobiłemLeczpowiemcośzłegoNicwtymzad aniuniebyłotrudnego[168]
[15][45][25][50][5][1][5][77][75][15]
Litery w nawiasach kwadratowych odpowiadały numerom liter z tekstu wystarczyło policzyć litery i podstawić zamiast liczb w nawiasach :)
Rozwiązanie:
Rozwiązanie zadania nr 3 polegało na wysłaniu wiadomości o tytule "Bottom539" lub tytule rozszyfrowanym z zad 2
Tytuł rozszyfrowany z poprzedniego zadania to: Astronomia
Zadanie nr 5 [5 pkt]
'http://i56.tinypic.com/2eg9nuq.jpg'
Sposób:
Wklepać do worda cały alfabet (małe i wielkie litery) zmieniać czcionkę aż znaki będą takie jak na zdjęciu :) Następnie ustawić znaki w odpowiednich sekwencjach i zmienić czcionke na taką która można odczytać.
X można było wyliczyć za pomocą Microsoft Office Excel lub Open Office Calc wystarczyło dobrze napisać wzór:
=(PIERWIASTEK(7)-7)^2+SILNIA(81^(1/4))+7*PIERWIASTEK(28)
Rozwiązanie:
Z tego rozszyfrowanego tekstu wyszło:
Wyślij list na serwerze 7.6 na postać Berlex w treści podaj swój nick oraz wartość x
Wartość x wynosi 62
Zadanie nr 6 [7 pkt]
Texttobinary(0110100001110100011101000111000000111 01000101111001011110111010001101001011011100111100 10111000001101001011000110010111001100011011011110
11011010010111101110010001011110110101001101000001 101010011011101110111001101010010111100110111)
Sposób:
Informatycy nie powinni mieć z tym problemów. a jak nie to wykazać się lekkim sprytem i zapytać wujka google.
Każde 8 cyfr 0 i 1 koduje jeden znak(litere) np. 01101000 to 'h'. Rozszyfrowane:
http://tinypic.com/r/jh57w5/7
Tutaj znajdowała się dalsza część zadania:
BASE64(QkFTRTY0KFRqUlFhU1JvSUVvelJIeGNmRUVnUWtGVFJ UWTBLR1F5YkdoYVJ6bDBZak5PYWtsSVFubGxiVlkyU1VWa2FGc ElWWFJTTWtaclpGRTlQU2t1SUZkcFlXUnZiVzl6WXlCdFlTQml
lV01nZDNsemJHRnVZU0J3YjJRZ2JuVnRaWElnVFVRMUtDYzNNM k14T0dNMU9XRXpPV0l4T0RNNE1qQTRNV1ZqTURCaVlqUTFObVE wTXljcE9pQWlUME5VS0RFM01UQTJNekkxTXlraUxnPT0pIFRFW FRUT0JJTkFSWSgwMTAxMDExMTAwMTAwMDAwMDExMTAxMDAwMTE
xMDAxMDAxMTAwMTAxMDExMTAwMTEwMTEwMDAxMTAxMTAxMDAxM DAxMDAwMDAwMTExMDExMTAxMTAxMDAxMDExMDAwMDEwMTEwMDE wMDAxMTAxMTExMDExMDExMDEwMTEwMTExMTAxMTEwMDExMDExM DAwMTEwMTEwMTAwMTAwMTAwMDAwMDExMTAwMDAwMTEwMTExMTA
xMTEwMTExMDExMDEwMDEwMTEwMTExMDAxMTAxMDAxMDExMDAxM DEwMTEwMTExMDAwMTAwMDAwMDExMTAwMTEwMTEwMTAwMTAxMTA wMTAxMDAxMDAwMDAwMTExMTAxMDAxMTAxMTEwMDExMDAwMDEwM TEwMTEwMDAxMTAwMTAxMDExMTEwMTAwMTEwMDAxMTAwMTAwMDA
wMDExMDExMTAwMTEwMTAwMTAxMTAwMDExMDExMDEwMTEpDQp1d WVuY29kZShiZWdpbiA2NDQgd2VidXRpbHNfcGwNCk01Jz1POkY 1SignIU88VzFBOFZEQD5CIUc8R0RAO1cpQT5CIVA6NjVSPVctW jgyIUM+NjlSODIhND1WXUoNCjI5Nj1PKCZZVTs2NVI9MiFLO1Z
ZVDgyWEANCmANCmVuZCkNClJPVDEzKCdDZW1seHlucTogRm5hZ 25hYiAtIDAnKS4=)
Tutaj tak samo jak wcześniej wujek z pewnością wystarczy :) Co dało nam:
BASE64(TjRQaSRoIEozRHxcfEEgQkFTRTY0KGQybGhaRzl0YjN OaklIQnllbVY2SUVkaFpIVXRSMkZrZFE9PSkuIFdpYWRvbW9zY yBtYSBieWMgd3lzbGFuYSBwb2QgbnVtZXIgTUQ1KCc3M2MxOGM 1OWEzOWIxODM4MjA4MWVjMDBiYjQ1NmQ0MycpOiAiT
0NUKDE3MTA2MzI1MykiLg==)
TEXTTOBINARY(0101011100100000011101000111001001100 10101110011011000110110100100100000011101110110100 10110000101100100011011110110110101101111011100110 11000110110100100100000011100000110111101110111011 0100101
10111001101001011001010110111000100000011100110110 10010110010100100000011110100110111001100001011011 00011001010111101001100011001000000110111001101001 0110001101101011)
uuencode(begin 644 webutils_pl
M5'=O:F5J('!O<W1A8VD@>B!G<GD@;W)A>B!P:65R=W-Z82!C>69R82!4=V]J
296=O(&YU;65R=2!K;VYT82X@
`
end)
ROT13('Cemlxynq: Fnagnab - 0').
Rozszyfrowując dalej:
BASE64(TjRQaSRoIEozRHxcfEEgQkFTRTY0KGQybGhaRzl0YjN OaklIQnllbVY2SUVkaFpIVXRSMkZrZFE9PSkuIFdpYWRvbW9zY yBtYSBieWMgd3lzbGFuYSBwb2QgbnVtZXIgTUQ1KCc3M2MxOGM 1OWEzOWIxODM4MjA4MWVjMDBiYjQ1NmQ0MycpOiAiT
0NUKDE3MTA2MzI1MykiLg==)
W tym znajdowało się jeszcze to:
N4Pi$h J3D|\|A BASE64(d2lhZG9tb3NjIHByemV6IEdhZHUtR2FkdQ==). Wiadomosc ma byc wyslana pod numer MD5('73c18c59a39b18382081ec00bb456d43'): "OCT(171063253)".
BASE64(d2lhZG9tb3NjIHByemV6IEdhZHUtR2FkdQ==)
wiadomosc przez Gadu-Gadu
MD5('73c18c59a39b18382081ec00bb456d43')
gg
OCT(171063253)
31745707
Dalej:
TEXTTOBINARY(0101011100100000011101000111001001100 10101110011011000110110100100100000011101110110100 10110000101100100011011110110110101101111011100110 110001101101001001000000111000001101111011
10111011010010110111001101001011001010110111000100 00001110011011010010110010100100000011110100110111 00110000101101100011001010111101001100011001000000 1101110011010010110001101101011)
W tresci wiadomosci powinien sie znalezc nick
uuencode(begin 644 webutils_pl
M5'=O:F5J('!O<W1A8VD@>B!G<GD@;W)A>B!P:65R=W-Z82!C>69R82!4=V]J
296=O(&YU;65R=2!K;VYT82X@
`
end)
Twojej postaci z gry oraz pierwsza cyfra Twojego numeru konta.
ROT13('Cemlxynq: Fnagnab - 0').
Przyklad: Santano - 0
Rozwiązanie:
Prawda, że proste?
Napisz Jedną wiadomość przez Gadu-Gadu. Wiadomość ma być wysłana pod numer gg: 31745707. Wtreści powinien się znaleźć nick Twojej postaci oraz pierwsza cyfra Twojego numeru konta.
Przykład: Santano - 0
Uff
Zadanie nr 7 [5 pkt]
?ayb7oćtarmzy9cyzrte0pyutnk9wjyiśl4na9pćoast2Soann at7ltis6pcoądja9w2joeg9tirceś6sjwó1nkic?
Sposób:
Cyfry oznaczały spacje a litery między nimi należało ustawić tak aby stanowiły sensowne słowo.
Rozwiązanie:
Aby otrzymać cztery punkty wyślij na postać Santano list podając w jego treści swój nick.