Zaloguj się

View Full Version : APO - remedium na wszystkie k?opoty



EsSaY
18-08-2011, 16:56
Witam,
Słowem wstępu - nie wracam na forum, apo, cokolwiek. Po prostu nie miałem co robić i może napiszę coś miłego.

I. Wstęp
Bez reform - bez szans, powolna degrengolada zeżre serwer od środka (co notabene widać po aktualnym stanie serwera). Z poważnymi reformami - czemu nie? To co ma APO to marka - wspomnienie świetności, którą onegdaj posiadało. Jednak jest pełno błędów, które zostały kiedyś popełnione i których obecnie nie da się poprawić.

II. Problemy, które męczą APO to:
1. Inflacja
2. Za dużo XXXX lvli
3. Rozcieńczenie terytorialne
4. Brak upustu dla przedmiotów
5. Dysonans między klasami
6. Allegro
7. Nooby


1. Inflacja
Inflacja to zjawisko, którego bezpośrednim wynikiem jest wzrost cen. Spowodowane jest to szybkim wzrostem podaży pieniądza (dla tych mniej światłych - gdy ciągle pojawiają się nowe pieniądze w związku z czym zwiększa się ich ogólna ilość na serwerze). Wadą systemu APO było to, że po huncie każdy wynosił 'na czysto' po kilka KCC.
Niby nic złego w tym nie widać, a jednak - zarabiając pieniądze w rzeczywistości i 'wyciągając' powiedzmy 1000zł 'na czysto' zabieramy te pieniądze innej osobie w zamian za czas, który poświęciliśmy na pracę - i widoczne jest tu zjawisko wymiany - ja daję czas, druga osoba pieniądze, które były już w obiegu. W przypadku EXPienia, nie widzimy tego zjawiska wymiany - ja poświęcam czas i WYTWARZAM pieniądze, wyciągając je z ciał potworów (czy to pod postacią CC, czy DSL to nie ma znaczenia) - czyli do obiegu trafiają nowe pieniądze, świeżo wygenerowane przez system. Ta czynność powtarzana przez setki graczy, połączona z ułatwionym dostępem do generowania pieniędzy (nowe expowiska; potwory, które rzucają lepsze itemki etc.) wytwarza kosmiczną inflację.
Jaki to ma wpływ na mikrogospodarkę APO? Amerykański ekonomista M. Rothbard świetnie opisał tę czynność w swojej książce. Parafrazując jego słowa:

Jeśli pewnej nocy przyleci do nas wszystkich wróżka i podwoi ilość pieniędzy wszystkich, to co zyskamy? Chwilową euforię z uświadomienia sobie faktu, że jesteśmy DWA RAZY bogatsi, ale po chwili namysłu stwierdzimy, że tak na prawdę nic się nie zmieniło. Dlaczego? Ty masz dwa razy więcej pieniędzy, sklepikarz ma dwa razy więcej pieniędzy, fryzjer ma dwa razy więcej pieniędzy, KAŻDY ma dwa razy więcej pieniędzy. Czy to coś nam daje? Zupełnie nic - w odpowiedzi na tę magiczną sztuczkę, wszyscy (o zdrowym rozsądku) podwyższą ceny dwukrotnie. Więc przy wzroście ilości pieniędzy, nikt nic nie zyskuje.
Dowody na APO: -Ceny domków w city rosną, (bo ich ilość jest praktycznie niezmienna, a ilość pieniędzy rośnie - więc relatywnie trzeba poświęcić na to większą część całości pieniędzy)
-Spadają ceny KCC na allegro (ja kiedyś sprzedawałem 1KCC za 10zł, a teraz?)

[mądra_uwaga_jakiegoś_krytyka]Ale przecież przedmioty tanieją![/mądra_uwaga_jakiegoś_krytyka] Tak, ale ich ilość też wzrasta - jest coraz więcej 200 lvli, które robią quest na softy, coraz więcej potworów, które rzucają Winged Helmet. Co więcej, podaż itemków wartościowych rośnie szybciej niż podaż pieniądza, w związku z czym deprecjacja rzeczy następuje szybciej niż deprecjacja pieniądza.


2. Za dużo XXXX leveli
Gdy nowi gracze widzą, że serwer to exp x5, a na serwerze panuje hegemonia osób, które mają ponad 2500 poziom. Jakie są prospekty dla osoby, która zaczyna grać, a ludzie biegają już z poziomem, na którego wyrobienie trzeba pracować tysiące godzin? Żadne – więc zaczyna grać gdzie indziej.

3. Rozcieńczenie terytorialne
Każde miasto poza City jest praktycznie puste. Dlaczego? Brak w nich szczególnych cech. Potrzebne są miasta, w których obiekty są unikalne: np. handlarze, rzeczy potrzebne do wyrobu (powiedzmy kowadło na którym można coś sobie wykuć do jakiegoś pospolitego questa), zakłady, areny pvp na pieniądze etc. Bo jak narazie widać jedynie pustkę poza City i kongregację ludzi w nim.


4. Brak upustu dla przedmiotów
Pamiętacie jak softy kosztowały 2,5kcc? A jak winged helmet sprzedawali za 6kcc? Prawdopodobnie nie, ale ja tak. Jest to wada tego o czym mówiłem wcześniej: więcej osób wbija lvl na zrobienie questa, więcej osób lootuje te rzeczy - system po prostu generuje ich więcej niż poprzednio. A wraz ze wzrostem podaży, notujemy wzrost wartości pieniądza. Dlaczego domy w centrum City kosztują coraz więcej? Bo są unikalne, domów w centrum nie będzie więcej, w związku z czym ich wartość może jedynie rosnąć.


5. Dysonans klas
Po prostu: słaby balans klas. Balans na APO polega na tym, że w kwietniu sorc jest dobry, potem w maju przychodzi kolej na druida, potem na knighta i czasami palla. Nigdy klasy nie były równe, zawsze jedna się wybijała i APO doświadczało 'baby boom' tych klas, które są akutalnie zbyt mocne.


6. Allegro
Nie wiem dlaczego ludzie widzą tu problem. Osoba zaczyna grać, serwer jej się podoba. Gra przez tydzień 8 godzin dziennie. Uzbierała łącznie fortunę wartości 2kcc. Z ciekawości wchodzi na allegro i co się tam okazuje? Że 2kcc, na których zdobycie poświęciła 60 godzin swojego życia, na allegro kosztuje około 40 groszy. Po co mam marnować czas, skoro mogę wyciągnąć z portfela 20 złotych i zdobyć bogactwo, które sam kumulowałbym przez miesiące? Prawda jest taka, że wysokie lvle mogą tworzyć sobie niesamowite ilości pieniędzy w krótkim czasie, a małe lvle mają z tym problem.


7. Nooby
No cóż, dekadencja APO łączy się z wykruszaniem 'lepszego' elementu graczy i w grze zostaje tylko ten gorszy element...


Wszystkie opisane wyżej problemy są do rozwiązania. Niestety nie bez rewolucji.

EsSaY
18-08-2011, 16:58
III. REMEDIUM

Jeśli APO miałoby się odnowić, wykorzystałbym istniejącą markę - wspomnienie dawnej chwały - do przywrócenia świetności. Niestety, nie obyłoby się bez czyszczenia obecnego systemu, tak aby z popiołów starego APO mógł powstać, nowy odrodzony cud.


1. Przygotowanie
Aby APO powróciło do poprzedniego stanu, trzeba zlikwidować obecne problemy.
W tym punkcie omówię dwa wcześniej przytoczone problemy, tj.

a) Rocieńczenie terytorialne
Mapa musi zostać przerobiona w ten sposób, aby każde miejsce było atrakcyjne po wprowadzeniu kolejnego update'u. Tak, aby wszędzie można było znaleźć coś dla siebie... i nie mówię tu tylko o expowiskach, ale także o miastach czy terenach między miastami. Wszędzie musi być coś unikalnego, co jest przydatne.
Np. w jednym mieście byłaby kuźnia, w której można przetopić itemki takie jak DSL, golden helmet na esencje (potrzebne do profesji - punkt III.3.D), w jednym mieście byłaby arena pvp, która przypominałaby koloseum - w niej mogłyby być zawody pvp na których możnaby robić zakłady, jedna mogłaby być porośnięta krzakami wymaganymi przez zielarzy.
Nie ma co pastwić się nad szczegółami, bo i tak mam za dużo pomysłów (wymyślone w trakcie pisania posta), aby je spisać. :p

b) Dysonans klasowy
Zostawiłbym cztery klasy tak jak teraz, ale musiałyby być zbalansowane. Do tego, każda klasa powinna dostać dwie możliwości wyboru i skupienia się na tym co ważne. Np.
Druid - mógłby wybrać drogę żywiołów i niszczenia swoich przeciwników magią, a także mógłby wybrać drogę leczenia i stać się najlepszą osobą do wspomagania przyjaciół.
a) Druid żywiołów - skupia się na czarach mrozu i błyskawic. Podobny do maga elementalisty. Potrafi wyrządzic niesamowite kłopoty dużym grupom przeciwników. Potrafi zostawiać na swojej drodze różne elemental fieldy (np. taka błyskawica albo ogień na jednej kratce, co znacie z Tibii), które przysparzają sporo kłopotu nieuważnym przeciwnikom. ;)
b) Druid leczący - specializuje się w leczeniu, magii natury/trucizny i oszczędzaniu many. Potrafi leczyć przez dłuższy okres czasu i leczy lepiej od druida żywiołów. Potrafi wytwarzać drzewa, które zastawiają drogę przeciwnikom (jest taki czar w tibii), jego celem w walce jest unikanie przeciwnika i walka mająca na celu powolne wykończenie zasobów przeciwnika.

Podklasy będzie można zmieniać, lecz będzie to wymagało pewnego nakładu pieniężnego. (kontynuacja w punkcie III.3.)

Moje pomysły (utworzone ad hoc) na podklasy to:
Sorcerer
a) Mag elementalista - skupienie na magii piorunów i ognia. Posiada najpotężniejszy czar obszarowy (który jest słabszy od czaru na najlepszego jedną osobę - pomyślcie logicznie to chyba oczywiste, że mag, który skupi całą swoją moc na jednej kratce wyrządzi tam więcej obrażeń, niż mag który rozproszy swoją magię na obszarze 50x większym). Specializuje się w niszczeniu dużych grup potworów, ale dobrze walczy także z jednym przeciwnikiem.
b) Mag cienia (coś a'la nekromanta/demonolog) - skupienie na magii śmierci, trucizn i ognia. Posiada czary, które osłabiają przeciwnika; które potrafią mu wyrządzać szkodę przez jakiś okres czasu; potrafi przywołać demonicznych/martwych sługusów na krótki okres czasu.

Knight
a) berserker
b) bloker

Paladyn
a) sharpshooter (skupia się na strzałach itd, czary mają mniejsze znaczenie)
b) holy avenger (skupia się na czarach ofensywnych ognia i światła, strzałami atakuje tylko dodatkowo)

2. Czystki
Całkowite usunięcie wszystkich postaci i wszystkiego, co znajduje się na serwerze. Tak, aby gracze, którzy aktualnie są na serwerze nie stracili czasu poświęconego na zdobywanie bogactwa, zostałby wprowadzony system TOKENÓW.
Token otrzymuje się za posiadany level, nieruchomości oraz pieniądze posiadane na obecnym serwerze. Dokładny przelicznik może zostać ustalony później, teraz nie ma to znaczenia.
Za tokeny będzie można kupić nieruchomości w pierwszym miesiącu istnienia serwera, potem tokeny znikają.


Po co to wszystko?
Ten pomysł ma dwa teoretyczne znaczenia:
1) Aby gracze, którzy dużo osiągneli nie stracili wszystkiego i nie byli brutalnie ściągani do ekwiwalentu postaci pierwszolevelowej.
2) Aby był jakiś porządek w kupowaniu nieruchomości. Zwykle na nowych serwerach jest tak, że gracze kupują domki po 100gp, a gdy serwer się rozwinie sprzedają je za grubą kasę. Domki w City, które później będą miały dużą wartość mogą zostać kupione jedynie przez graczy, którzy coś osiągneli na poprzednim serwerze.

Tym samym mamy nowy, odświeżony serwer ze zbalansowanymi klasami, na którym każdy może się wybić, a starzy gracze mają najlepsze nieruchomości na prosperującym serwerze.


3. Prewencja

Celem tego działu jest opisanie tego, jak zapobiegnąć temu, co się wylęgło na obecnym APO.

Trzy z siedmiu wcześniejszych problemów opisałem wcześneij zostało nam:

1. Inflacja
4. Brak upustu dla przedmiotów
6. Allegro
7. Nooby

Allegro nie jest problemem w związku z tym co napisałem wczesniej, więc zostaje nam:

1. Inflacja
4. Brak upustu dla przedmiotów
7. Nooby

Zajmijmy się najpierw inflacją i brakiem upustu dla przedmiotów.

1. Inflacja
W związku z tym, że pieniądze ciągle się tworzą i tracą swoją wartość, trzeba zwiększyć na POPYT na nie. W przeciwieństwie do pieniędzy w rzeczywistości (pieniądz fiduracyjny), pieniądze na APO są także towarem. Aby zapobiec szalejącej inflacji, należy zwiększyć ilość usług u NPC, które pochłaniają ten pospolity surowiec. Jest to jedyna droga na zapobiegnięcie inflacji - jak wiadomo, pieniądze trafiające do NPC wypadają z obiegu i tym samym zmniejszają podaż pieniądza, przeciwdziałając inflacji.
Jakie są na to sposoby?
A. Usunięcie SL'a i wprowadzenie blessów. Bless, który można kupić w świątyni zapobiega stracie doświadczenia i posiadanych rzeczy, tym samym sprawiając, że slot na amulet jest wolny.
Kolejnym etapem byłoby wprowadzenie systemu, który zmienia koszt blessa wraz ze wzrostem lvla. Sytuacją patologiczną jest to, że 2800 lvl płaci za SL tyle samo co 200 lvl.

B. Więcej płatnych expowisk (nie jest to dobry pomysł, biorąc pod uwagę, że psuje klimat RPG)

C. Używanie pieniędzy jako środka potrzebnego do przejścia jakiejś misji w queście.

D. Używanie pieniędzy jako surowca do PROFESJI.
PROFESJA jest to zdolność wytwarzania jakichś dóbr. Każdy gracz mógłby mieć tylko jedną profesję.
Moje przykłady profesji wymyślone ad hoc to np:

a) Pierścieniarz (wiem, wiem, nie ma tego w słowniku) - wytwarza różne pierścienie, które dają specjalne moce. Czas działania pierścienia to ok. godziny, dwóch (tak, żeby nie trzeba było ich zmieniać co chwilę - w związku z tym byłyby droższe do wytworzenia niż te obecnie). Wiąże się to z usunięciem pierścieni w sklepach i nadaniem zajebistych właściwości pierścieniom o obecnych grafikach. Tworzenie pierścienia będzie wymagało różnych itemków (zarówno te addonowe, pochodne innych profesji i te które wypadają z potworów np. dsl) i dodatkowo pieniędzy.
Przykłady pierścieni (nie wiem na ile pozwalają skrypty, ale takie pierścienie to raczej nie problem; a jeśli takie są zbyt trudne, to można podkoxić obecne):
-Ring of Life - zwiększa ilość życia o 10%,
-Ring of Radiancy - zmniejsza otrzymane obrażenia od śmierci o 10%,
-Ring of Valiance - zmniejsza otrzymane obrażenia fizyczne o 10%,

b) Amuletnik (wiem, wiem) - robi amulety. W przeciwieństwie do pierścieni, które mają charakter defensywny, amulety są bardziej ofensywne. Wytwarzanie podobne do pierścieni.
Przykłady:
-Amulet of Dragonbreath - zwiększa zadawane obrażenia od ognia o 10%,
-Amulet of Abyss - zwiększa zadawane obrażenia od śmierci o 10%,
-Amulet of Recklessness - zwiększa zadawane obrażenia fizyczne o 10%.

c) Alchemik - wytwarza różne napoje, które dają buffy podobnie jak pierścienie i amulety. Tylko jeden napój może być aktywny.
Przykłady:
-Phial of Nimbleness - zwiększa prędkość o 100 lvl,
-Phial of Serenity - zmniejsza użycie many o 10%,

d) Zielarz - może zbierać roślinki położone na mapie, których używa się w innych profesjach. Takie 'dzikie' roślinki zanosi się do NPCa, który obrabia je za pieniądze, by były gotowe do dodania do itemków z profesji.

e) jest jeszcze kilka rzeczy, które można zrobić - po prostu trzeba zabrać pracę kilku npc i dać ją ludziom. Mogłaby być osoba, która robi meble i inne gówna tego typu; mogłaby być osoba, która tworzy itemy, które zmieniają podklasę etc.

Jak widać, wszystkie z profesji byłyby przydatne i dostarczałyby graczom zarówno zabawy jak i pieniędzy, tym samym czyszcząc serwer z nadmiernej ilości pieniędzy i itemków. :)


4. Nadmiar itemków
Analogicznie jak w wypadku inflacji - itemki przerabia się na esencje, które wykorzystuje się w questach. W wypadku takich itemków jak Soft boots (dajmy na to, że wykonuje się go na 200 lvl) i nie wypadają z potworów - będzie potrzebnych powiedzmy 10 par na quest na zbroję na 500 lvlu. Tak więc 10 graczy na 200lvlu musi sprzedać swoje buty graczowi na 500lvlu, aby ten mógł dostać zajebistą zbroję (tym samym tworzymy korzystny dla serwera Schemat Ponziego). Jeśli cena jakiegoś itemu gwałtownie spada - w następnym updacie wystarczy dodać quest, który zwiększa POPYT na dany item, tym samym zmniejszając jego podaż i podnosząc cenę.

7. Nadmiar noobów
Jeśli serwer będzie miał dużo ciekawych rozwiązań, będzie na nowszym protokole, będzie miał fajny, rpgowy klimat - liczba normalnych graczy się zwiększy, tym samym wypychając noobów na margines.
Wszystkie te rzeczy opisałem w dziale 'remedium'. ;)

IV. Zakończenie
Oto efekt mojego leniwego popołudnia. Wszystkie pomysły były tworzone w trakcie pisania, a mimo to nie wymagają szczególnych poprawek. Ten mały traktacik który napisałem może posłużyć jako lekarstwo dla serwera, na którym spędziłem dosyć dużo czasu. Jeśli ktoś z administracji zainteresuje się przywróceniem temu serwerowi miana 'THE BEST', wystarczy PW i to wymyślę remedium na wszystkie nękające Was problemy.

Pozdrawiam

Zarexoholik?
18-08-2011, 17:08
Nic nowego nie napisałeś. Spisałeś wszystkie treści tego działu w jednym temacie. Oczywiście się nie zgadzam, bo moim zdaniem APO jest super, świetne i niczego tu nie brakuje! RAJ!RAJ!RAJ!RAJ!RAJ!RAJ!RAJ!

Dastro
18-08-2011, 17:11
Też myślę, że nic takiego nie brakuje, wystarczy to, że ekipa doda coś ciekawego i małego, nie musi być tego wiele. :>

EsSaY
18-08-2011, 17:13
Też myślę, że nic takiego nie brakuje, wystarczy to, że ekipa doda coś ciekawego i małego, nie musi być tego wiele. :>

Niczego tu nie brakuje. Ekhem, może poza... ludźmi?

APO 7.6
153/800

Kiedyś było po 700 ludzi + 300 w kolejkach. ;)

Artis
18-08-2011, 17:15
Nie przejdzie to, wątpię w to. Więc nie ma tu o czym gadać.

Powodzenia.

Azielu$
18-08-2011, 17:18
Nie czytałem wszystkiego, ale i tak wiem, że ta propozycja mi się nie spodoba. Dlaczego? Sorry, ale co mi po domku i eq, skoro będę miał 1 lvl i brak chęci do ponownego expienia od nowa? Ogólnie byłaby to fajna sprawa, gdyby APO było od początku typowym serwem RPG.
To nie przez noobów ten serwer się stacza. Dzieje się tak od czasu kiedy wprowadzili hoty. Gra stała się zbyt prosta. Rozumiem, że chcieliście wyeliminować boty, ale takim posunięciem poprawiliście tylko ich działanie. ;s Ludzie, którzy bocili, nadal to robią, a teraz nie dość, że boterów jest więcej to trudniej ich wykryć. W dodatku balans się spierdolił. Jak sobie coś jeszcze przypomnę to później dopiszę. xdd

Romus
18-08-2011, 17:49
Moim zdaniem wystarczylby reset postaci i wyjebanie hotow : )

@Aziel
Jak Ci sie nie bedzie chcialo expic od nowa skoro zamiast grac xixe robisz jakies noob charki : )

Simi
18-08-2011, 17:57
Brakuje mi czasów, kiedy expiło się na EXP na demonach, demon lordach itp.

Odechciewa się grać (przynajmniej mi) gdy jest tyle debili, którzy sobie nie potrafią znaleźć respa, KSują itp. itd. Kasy w pizdu jest, byle kto teraz może mieć seta z górnej półki ...

Rozwiązanie ? Zamknąć 8.42 i otworzyć nowy serwer 7.6, lub dać 7.6 z expem np. x3/4 i bez tych wszystkich Master 'Fukushima' Atomów.

Imo gdyby dali max 1000lvl, a potem coś w stylu 'rebirth', że może wybrać ceche klasy którą grał i grać od 15lvl'a z jakimś boosterem (wbił 1000lvl sorcem, resuje mu lvl i zaczyna od nowa knightem z jakimś boostem np. mp +10% przy wbitym lvlu) o0

Xelix
18-08-2011, 17:59
Piszesz, że kiedyś było 700 osób + 300 w kolejkach, twoje propozycje doprowadziły by do upadku APO. Dlaczego? Już Ci to wyjaśniam, protokół 7.6 jest to bardzo stara wersja Tibii, która zmierza wielkimi krokami ku upadku, tu nie chodzi o jakieś hoty czy inne sprawy, ponieważ zostały one wprowadzone na RL Tibii, a jak wiemy global nie upada. Po prostu ten protokół niedługo upadnie, lecz administracja jak widzicie próbuje uniknąć tego, reklamując serwer gdziekolwiek jest to możliwe.

John Cena
18-08-2011, 18:26
Napisałeś że reset charów,ludzie wydali troche pieniędzy na pacc,eq itp więc reset charów raczej nie przejdzie. jestem na nie

Dastro
18-08-2011, 18:35
Niczego tu nie brakuje. Ekhem, może poza... ludźmi?

APO 7.6
153/800

Kiedyś było po 700 ludzi + 300 w kolejkach. ;)

To było dawno i tego nie zmienisz swoim postem, wraz z nowszym klientem 7.6 coraz gorszy i tyle ode mnie.

unk
18-08-2011, 18:52
Moim zdaniem wystarczylby reset postaci i wyjebanie hotow : )

@Aziel
Jak Ci sie nie bedzie chcialo expic od nowa skoro zamiast grac xixe robisz jakies noob charki : )


100% AGREE!

Dodałbym jeszcze usunięcie niepotrzebnych questow na jakies kaptury nie kaptury chuje muje dzikie wenrze, nie wiem jak teraz jest bo nie gralem z 3-4 lata na apo 7.6, kiedys jak ktos mial pandemke klapy i mistic turban na klacie to byl kocurem. Gdyby zresetowano postacie sam zaczalbym grac, nawet ostatnio przypomnialy mi sie stare czasy, hehe. Pare osob z ktorymi gadalem na owy temat mają te same zdanie. Co do tych 150 osob reset postaci dla nich bedzie bardziej korzystny niz tak jak teraz, prawda jest taka ze 90% zrobi nowe postacie nawet te 2k lvle bo jak wiadomo uzaleznienie od APO jest niewąskie kiedys sam tego doswiadczalem mimo hakow, czegokolwiek nigdy sie nie poddawalem, ehh, bo to jest po prostu APO, niestety przez wprowadzenie hotkeyow zaniechałem grania albo czegos nie wiem (nie jestem pewny bo było to dosyc dawno temu), bo nie bawi mnie gra w 8+ tylko 7.6.


@topic
ladnie sie rozpisałeś, nie przeczytalem wszystkiego bo tak czy tak albo nie wejdzie (lub wejdzie), tudziez nic to nie da, uwierz jedynie reset postaci jest idealnym doktorem!


PS. bogaty język =D propsy za chęci


@edit
nie spojrzalem na poprzednie posty

Brakuje mi czasów, kiedy expiło się na EXP na demonach, demon lordach itp.

Odechciewa się grać (przynajmniej mi) gdy jest tyle debili, którzy sobie nie potrafią znaleźć respa, KSują itp. itd. Kasy w pizdu jest, byle kto teraz może mieć seta z górnej półki ...

Rozwiązanie ? Zamknąć 8.42 i otworzyć nowy serwer 7.6, lub dać 7.6 z expem np. x3/4 i bez tych wszystkich Master 'Fukushima' Atomów.

Imo gdyby dali max 1000lvl, a potem coś w stylu 'rebirth', że może wybrać ceche klasy którą grał i grać od 15lvl'a z jakimś boosterem (wbił 1000lvl sorcem, resuje mu lvl i zaczyna od nowa knightem z jakimś boostem np. mp +10% przy wbitym lvlu) o0

PODZIELAM TWOJE ZDANIE CZŁOWIEKU :D chociaz ostatnia dygresja troche wieje Mu online'm =D 5!

Orson_Pall
18-08-2011, 20:45
hmm, uroczo sie rozpisałeś, i naprawde fajnei sie to czyta- ale nei chce grać na idealnym serverze, ktory Tobie sie marzy- chce grac na Mortiisowej wersji APO.

Diabolix
18-08-2011, 20:48
Jedyne, co tutaj opisałeś poprawie, to problemy, przez które na APO gra mniej ludzi. Zgadzam się ze wszystkimi punktami w 1 poście.

Co do "remedium". Rozbijanie klas na podklasy jest śmieszne. Wybacz, kolega, ale za dużo nagrałeś się w gry podobne do WoWa. Tutaj to nie przejdzie. Tibia, z założenia, ma być rozgrywką prostą i dawać dużo rozrywki.
Te rozbijanie klas mija się z celem. Po co mamy dodawać jakieś czary dla podklas, skoro, docelowo, Tibia miała ich mieć 4, tak jak w oryginalnej wersji? Tyle starczy i nigdy nikomu to nie przeszkadzało.

Starasz się APO przerobić na marną podróbę WoW'a, Guild Wars'a czy innego cholerstwa. Te pomysły, jak sam wspomniałeś, wymyśliłeś w czasie pisania i są one, w ogóle, nieprzemyślane. Po co mamy robić podróbę jakiejś innej gry i to tak marną.
Szczerze powiem, że gdybym miał do wyboru taki serwer, jaki opisałeś a, np. WoW'a, choćby na prywatnych serwerach, wybrałbym WoW'a (jak 99% z was). Fakt, że potrzebny jest dużo lepszy sprzęt, ale po co mam tracić czas na nierozbudowaną, bez przeszłości, grę? WoW, Guild Wars ma swoje legendy (w sensie przeszłość, a nie graczy), więc nie będę bawił się w podróby.

Ryśku xD
18-08-2011, 22:41
Opisałeś wszystko konkretnie , ale nie przywrócą tego co było wcześniej na tym serwerze... ;/

Huskar
19-08-2011, 00:07
Moim zdaniem wystarczylby reset postaci i wyjebanie hotow : )

@Aziel
Jak Ci sie nie bedzie chcialo expic od nowa skoro zamiast grac xixe robisz jakies noob charki : )

Reset postaci nie wchodzi moim zdaniem w gre bo ludzie męczyli się od lat żeby coś tu osiągnąć i co teraz wszystko pojdzie w pizdu? :O Nie róbmy traviana z APO :p

Co do hotów się z tobą zgodze - powinni je wywalić bo przez nie odeszło bardzo dużo dobrych graczy - to była całkowicie nie przemyślana decyzja.

Kilonek666
19-08-2011, 10:53
Powinni zrobić restart i tyle. Zarex się nie cieszy na to bo ma za dużo postaci ;( Graj dalej na tym gównie.

Asill
19-08-2011, 12:40
Mogą zresetować, ale czy oddadzą czas spędzony na grze??:confused:
Raczej wątpie:mad: Niektórzy mają 2k+lv ,a grają od 1lv np Hiderax:p
Niestety to że ty płaczesz bo mają za duże lv, ponieważ samemu ci się nie chce expić to nie znaczy że można oszukać ludzi, którzy będą czuli się zrażeni że ich oszukano:( Więc nie

Helixes
19-08-2011, 12:46
Przykro mi, że protokół 7.6 się robi coraz gorszy, ale powstały różnorodne klienty i są nadal robione i w ten sposób ludzie przenoszą się na inny protokół, chociaż i tak ludzie mając protokół 7.6 reklamuje gdzie się da, tylko po to, żeby zdobyć większą ilość graczy, bo jak będzie zbyt mała w końcu upadnie ten protokół i tyle będzie z wielkim APO. :eek:

Lethornek
19-08-2011, 13:01
Nie podoba mi się Twoja propozycja, na APO jest dobrze i jak dla mnie nic nie trzeba zmieniać.

adisek
19-08-2011, 13:17
APO jest dobre,a do kasowania harów to koleś ogarnij się nie po to wszyscy wbijali lvl i sie męczyli żeby to popsuć,gdyby były skasowane to i tak więcej osób by nie było tylko wiekszosc osob by odszedło,a to Twoja sprawa że nie mozesz zaczac grac i bic lvl.

Hiragana!
19-08-2011, 13:33
Stare czasy już nigdy nie powrócą, przeczytałem wszystkie twoje pomysły i jestem "za" oprócz dzielenia profesji na druid leczący itp :)

TuK!
19-08-2011, 13:36
Nic mi się w tym nie podoba.
Dla mnie wystarczy reset charów :]
Wiadomo, jak levele na OTS są małe każdy może coś osiągnąć bo każdy się o ten level ściga, ale było wiadome, że ktoś w końcu wbije ten 3k level i jak sobie pekują takie 1k levele to biegnie sobie taki edzio i każdego na 2 morty xd to już sie grać odechciewa.
#top
Reset postaci i tyle. :)

Bonus
19-08-2011, 16:51
Noobów nigdy nie będzie brakować. Moim zdaniem, na serwerze zdecydowanie brakuje graczy, byli by oni byłby lepszy klimat. Jak wy sobie wyobrażacie reset postaci na stan dzisiejszy serwera ? Ludzie poświęcający x czasu na wbicie lvla, mówię o pierwszych ownerach postaci mieliby teraz je stracić ? Pomyślcie czasem.

Norion
19-08-2011, 22:53
Z pewnościa to co napisałeś jest problemem APO, ale nie zgadadzm się z niektórymi rozwiązaniami, które zpropoznowałeś. Wydaje mi sie, że na "rocienczenie terytorialne" nie znjajdzie się dobrego i skutecznego rozwiazania boi nawet jeśli Motriis zrobiłby to co napisałeś to i tak gracze beda tam przychodzic tylko okazjonalnie a glowne miasto i tak zostanie najbardziej zaludnione.
Co do podklas profesji... jestem pewien że to nie przejdzie i mimo wszystko zawsze pozostanie ktoś pokrzywdzony. Nie zgadzam się rowniez z propozycja opisaną w punkcie "czystki".
Jedyną według mnie dobrą propozycją jest usunięcie softow, wingedow itp. z potworow, ale czy to napewno zapobiegnie inflacji? Kasy jest tyle na serwerze, że zawyżenie ceny kcc na Allego do chcociażby 4 zł jest raczej małoprawdopodobne. (uzylem tutaj porowniania do allegro bo jest on dobrym wyznacznikiem poziomu inflacji na serwerze) :)
Jednak mimo to widac ze twoje rozwiazania sa przemyslane. :)

l o g e s t
19-08-2011, 23:23
Widać, że chcesz dobrze, ale myślę że to nie wypali, teraz na klientach 7.6 już mało kto chce grać. I nawet gdyby to wprowadzono liczba graczy o wiele by się nie zwiększyła.

1st R. Boonek
19-08-2011, 23:25
Kiedyś było po 700 ludzi + 300 w kolejkach. ;)

Nigdy nie bylo 700 zalogowanych :[ bo w starych czasach bylo duzo mniej slotow (powtarzam po raz 100) ...

wg mnie na apo jest dobrze jak jest... ale jesli juz cos zmieniac, to dodac nowy serwer taki sam jak ten, ale bez hotow i z mniejszym lootem


btw. wiekszosci twoich metinowych czy chuj wie skad to wziales propozycji nawet nie da sie wykonac a jesli juz to trwaloby to naprawde bardzo, bardzo dlugo

Xzaz!t
20-08-2011, 10:59
Nigdy nie bylo 700 zalogowanych :[
Z tego co pamiętam było 500 albo 600.

@Topic
Apo nigdy nie będzie takie jak kiedyś, nigdy już nie wróci stary zajebisty klimat. Każdy z dnia na dzień odchodzi bo nie widzi sensu grania tutaj.
Jak dla mnie mogli by usunąć w pizdu to całe APO ;).
Ale wtedy w wiadomościach słuchalibyśmy "Dziecko o nicku Zarexoholik,Deads Shooter popełnili samobójstwo z powodu braku swojego virtualnego życia".

Romus
20-08-2011, 11:06
Mogą zresetować, ale czy oddadzą czas spędzony na grze??:confused:
Raczej wątpie:mad: Niektórzy mają 2k+lv ,a grają od 1lv np Hiderax:p
Niestety to że ty płaczesz bo mają za duże lv, ponieważ samemu ci się nie chce expić to nie znaczy że można oszukać ludzi, którzy będą czuli się zrażeni że ich oszukano:( Więc nie

Tylko ze np ja wbilem 1550lvl bez zadnych jebanych hotow, wardow, dracul, dark lordow itd. A hiderax mial o polowe latwiejsza gre. Mi tam nie szkoda tego co mam.

Stary_Gracz
20-08-2011, 12:44
Zarejestrowałem się tutaj specjalnie, aby napisać tego posta. Nie gram na apo już dobre paręnaście miesięcy. Czy wy naprawdę jesteście przekonani, że Mortiis będzie cały czas prowadził serwer? Kiedy 4 lata temu w jednym momencie grało po 500 osób to opłacało się siedzieć przy tym serwerze po kilkanaście godzin dziennie (z pacców wtedy było z 4000zł miesięcznie). Jak zauważyliście Mortiis coraz mniej czasu poświęca na serwer, bo mu się to nie opłaca. Nie wiem czy gdzieś pracuje normalnie, czy jedynym źródłem utrzymania to serwer tibijski, ale na dzień dzisiejszy to nie jest opłacalne. On ma wiedzę i doświadczenie. Jako programista na pewno zarobiłby 5x tyle.

Przecież grać powinno się dla przyjemności. Nie uważacie, że granie w tibie i w inną grę np. GTA to jest to samo? w GTA skończysz grać po kilkunastu godzinach i wtedy Ci nie jest szkoda straconych godzin na grę? W CS'a też dużo ludzi gra, nic z tego nie mają a nie szkoda im straconych godzin. Z tibią powinno być tak samo!

Powinniście podziękować EsSaY'emu, że daje wam możliwość ponownej rywalizacji w tej grze, a nie bezsensownego napierdalania zdobywania poziomów. On musiał poświęcić czas, aby to wszystko napisać.

W krórymś dniu usiądziecie przed kompem i zrozumiecie, że straciliście kilkaset a nawet kilkatysięcy godzin na grę (albo będziecie tak jak Zarex, studenciak, który gra w tibię), która i tak przestanie istnieć. Mortiis w którymś dniu wystawi cały serwer na sprzedaż i zajmię się swoim życiem.

Niektórzy z was mają naprawdę imponujący czas online. Zastanówcie się, co moglibyście zrobić, gdybyście mieli jeden wolny miesiąc w całym roku. Ponad 100 osób w ciągu roku była online w grze ponad 30dni!

Goatee
21-08-2011, 00:35
Zarejestrowałem się tutaj specjalnie, aby napisać tego posta. Nie gram na apo już dobre paręnaście miesięcy. Czy wy naprawdę jesteście przekonani, że Mortiis będzie cały czas prowadził serwer? Kiedy 4 lata temu w jednym momencie grało po 500 osób to opłacało się siedzieć przy tym serwerze po kilkanaście godzin dziennie (z pacców wtedy było z 4000zł miesięcznie). Jak zauważyliście Mortiis coraz mniej czasu poświęca na serwer, bo mu się to nie opłaca. Nie wiem czy gdzieś pracuje normalnie, czy jedynym źródłem utrzymania to serwer tibijski, ale na dzień dzisiejszy to nie jest opłacalne. On ma wiedzę i doświadczenie. Jako programista na pewno zarobiłby 5x tyle.

Z początku, gdy Mortiis był młodszy, ten serwer był tylko formą dorobienia się. Teraz, gdy studiuje nie zbyt dużo czasu ma na ten serwer.


Przecież grać powinno się dla przyjemności. Nie uważacie, że granie w tibie i w inną grę np. GTA to jest to samo? w GTA skończysz grać po kilkunastu godzinach i wtedy Ci nie jest szkoda straconych godzin na grę? W CS'a też dużo ludzi gra, nic z tego nie mają a nie szkoda im straconych godzin. Z tibią powinno być tak samo!

Właśnie większość gra dla przyjemności (nie licząc zarexa). Co za różnica, czy ja będę siedział przed kompem czy oglądał głupie seriale w telewizji?


Powinniście podziękować EsSaY'emu, że daje wam możliwość ponownej rywalizacji w tej grze, a nie bezsensownego napierdalania zdobywania poziomów. On musiał poświęcić czas, aby to wszystko napisać.

Nikt mu nie kazał tego pisać więc za co mamy mu dziękować? Za to, że skasują nasze postacie? Będę tylko stówkę lżejszy ;[


W krórymś dniu usiądziecie przed kompem i zrozumiecie, że straciliście kilkaset a nawet kilkatysięcy godzin na grę (albo będziecie tak jak Zarex, studenciak, który gra w tibię), która i tak przestanie istnieć. Mortiis w którymś dniu wystawi cały serwer na sprzedaż i zajmię się swoim życiem.

Sorry misiu, ale wątpię, że będę płakać jeśli skasują cały serer ;/ Pomyśl sam, (ah sorry. Ty nie myślisz odkąd się urodziłeś) Jeśli wystawi serwer na sprzedaż, co to kogo obchodzi? On spłodził te dzieło i ma pełne do tego prawo.


Niektórzy z was mają naprawdę imponujący czas online. Zastanówcie się, co moglibyście zrobić, gdybyście mieli jeden wolny miesiąc w całym roku. Ponad 100 osób w ciągu roku była online w grze ponad 30dni!

Co Cię obchodzi kto ile siedzi przed kompem? Może nie ma lepszych zajęć? Do mnie też byś się przypierdolił, jeśli przez miesiąc dzień w dzień padał deszcz? Co miałem innego do roboty niż gra na kompie? Gdyby nie intergaming chuja byście wiedzieli ile kto jest online...

Adasik
21-08-2011, 00:52
Rozpisałeś się, ale nie bardzo interesuje mnie twoja wypowiedź... Skoro nie wracasz na forum, na serwer to miło, że dajesz coś od siebie, ale nawet stosując się do twojej wypowiedzi nie sądzę, aby APO wróciło do czasów swej świetności. Jest trochę racji w tym co napisałeś, ale nawet nowy gracz jest w stanie osiągnąć tutaj wszystko lecz bierzmy pod uwagę, że to nie nasza wina, że poznał ten serwer dzisiaj, a nie 5 lat temu... :o
Co do podklas profesji to twój pomysł nie podoba mi się całkowicie. To nie Tibia 8.0 żeby wprowadzać żywioły i to nie WoW/Lineage/Metin ani żadne inne syfy żeby mieć podklasy.

Midq
25-08-2011, 09:41
a wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest otworzenie drugiego, identycznego serwera, na ktorym kazdym bedzie mial rowne szanse. wałkowane od 5 lat ale najlepsze, bo nikt na tym nie straci, a serwer zyska pewnie wielu starych graczy

Arab
25-08-2011, 13:50
I na co to komu?
jakieś serwery itp.

Przecież Ci co mają h lvle nie przejdą Ci z takiego serwa na nowego :D

Mr Fsza
01-09-2011, 14:34
Propozycja mi się nie podoba bezsensu .
Cała tibia się sypie już przez 4 lata na żadnej stronce nie widziałem reklamy z tibi .
Jedynie tylko tu co jest Apo zareklamowane .
Wersja 7,6 jest stara ale dalej dużo osób w nią gra lecz coraz mniej .
Apo coraz więcej ma reklam i to jest +

nigdy nie było 700 osób haha~ ? było chyba raz 800 co był exp 10 .
i to było zaraz po tym jak zwiększył się limit z 600 na 800.

Veteran
01-09-2011, 15:03
Nie sądzę, że osoby wrócą na klient 7.6 przecież już mają swój dany serwer wybrany i się, im podoba, a przede wszystkim na 8.+ zaczyna się coraz więcej graczy robić co powoduje, że 7.6 robi się coraz gorsze, chociaż i tak według mnie to najlepszy protokół jaki może być i będę na, nim grać czy Wam się podoba czy nie, a nawet, gdyby upadł to już koniec z Tibią, ponieważ będzie strata Czasu, możliwe, iż kiedyś podjąłbym się na realu, ale cóż nie będę już tego komentować, co prawda z niektórymi rzeczami się zgodzę i warto podjąć taką propozycję, lecz nie Wszystko co tu istnieje, ponieważ niektóre rzeczy mogą pogorszyć sytuację, a restart postaci to już przesada, wtedy nie będzie grało po 200 osób max jak jest teraz tylko może nie całe 100 albo nawet z 50. Tak przede wszystkim na APO nie grało po 800 osób tyle mogło być w kolejkach, jeżeli już coś takiego piszesz, a najwięcej osób online było:
Record: 409 players online on November 15, 2009, 7:51 pm CET.

Buancelino
01-09-2011, 16:14
Wątpię żeby twoja propozycja przeszła, ale jest ciekawa i chętnie bym na czymś takim zagrał.


Brakuje mi czasów, kiedy expiło się na EXP na demonach, demon lordach itp.

Odechciewa się grać (przynajmniej mi) gdy jest tyle debili, którzy sobie nie potrafią znaleźć respa, KSują itp. itd. Kasy w pizdu jest, byle kto teraz może mieć seta z górnej półki ...

Rozwiązanie ? Zamknąć 8.42 i otworzyć nowy serwer 7.6, lub dać 7.6 z expem np. x3/4 i bez tych wszystkich Master 'Fukushima' Atomów.

Imo gdyby dali max 1000lvl, a potem coś w stylu 'rebirth', że może wybrać ceche klasy którą grał i grać od 15lvl'a z jakimś boosterem (wbił 1000lvl sorcem, resuje mu lvl i zaczyna od nowa knightem z jakimś boostem np. mp +10% przy wbitym lvlu) o0

Taa, fajnie się grało gdy chciało się wbić lvl tylko po to żeby pójść na demony i przy odrobinie szczęścia zloocic mpa.
Teraz gra stała się nudna, dajmy na to wychodzę z rooka w 30 minut, robię druida, wbijam 15mlvl kupuje sd i idę na Dark Lordy na których siedzę do 100lvl'a. 100-250 na drakulach, potem na ms'y i kingi, przy czym omija się fajne expowiska takie jak: Hero, Black Knighty, Demon Lordy(na których expią tylko ludzie na facc), Giant Serpenty i wiele innych(bo expienie na tych potworach jest nie opłacalne). Tym sposobem w kilka godzin wbija się 200lvl.

Ciekawe wydaje się to z max 1000lvl'em a potem od 15lvl'a z jakimś dodatkiem(np. masz 1000lvl i jesteś master sorcererm, wbijasz 1001, spadasz na 15lvl i jesteś xxx sorcererem) W tym można by było zrobić questy dla tych osób co dostały nowa profesje(xxx sorcerer/inna profa) i nowe czary.

Hotkeye, hełmy które zwiększają ilość zdobytego doświadczenia, amulety, hełmy, buty które zwiększają obrażenia od magii(niedługo będzie tak ze założysz full seta i będziesz bił 2x więcej niż gracz w podstawowym eq).
Wystarczyło by usunąć takie przedmioty, zmienić loot z potworów i zrobić coś aby kcc znikały z servera i od razu lepiej by się grało.
Sczeże mówiąc zagrał bym po restarcie charów, tak jak dużo innych osób.

Zezikan
01-09-2011, 18:18
najbardziej rozwala mnie to że osoby niektóre nie mogą się pogodzić z tym że ktoś ma wyższy lvl od nich ...
piszesz że allegro to nic złego.. hmm ok to jak nie chce się expić po 8 godzin dziennie ... to kup postać na allegro za 100 zł i masz już h lvl -.-

ogólnie napisałeś o usunięciu postaci ale co dalej ? co oddasz kase dla osób które kupiły Pacc lub cc itp ?

Jedyny ratunek dla servera to tak naprawdę jest otwarcie OTS APO z nowym Klientem i zajęcie się nim lepiej niż 7.6 ale wiadomo tam robić skrypty mapy itp to znowu długa trudna i Ciężka droga..
Koniec ..


@up. wprowadzenie itemków tych co piszesz to dobra sprawa ale tylko wtedy gdy bd ograniczenie lvl danego itemku np że hełm zwieksza exp o 50% dla postaci od 10 lvl do 700. potem o 20% i juz od 700 do 1000 wtedy osoby mogą doganiać wieksze lvl

KePuczasta
01-09-2011, 18:35
Dzieje się tak od czasu kiedy wprowadzili hoty. Gra stała się zbyt prosta. Rozumiem, że chcieliście wyeliminować boty, ale takim posunięciem poprawiliście tylko ich działanie. ;s Ludzie, którzy bocili, nadal to robią, a teraz nie dość, że boterów jest więcej to trudniej ich wykryć. W dodatku balans się spierdolił

Przybijam... : D


chce grac na Mortiisowej wersji APO.

Jak wszyscy stali gracze... A nie ma ich wcale tak malo (ale nie ma ich tez przesadnie duzo), bo i tak czasem nie ma gdzie expic. bo... nie tyle, ze nie ma wolnych respów, czy ich brakuje... tylko, po prostu ludzie nie "nie potrafia sie dzielic"...
b.k. -.-

Sfera
01-09-2011, 19:44
Apo Upadło Przez
1.Uw
2.Za Mocne Uh Dla Ek
3.Nierówne Traktowanie Graczy Przez gm st Tzw (Układy)
4.Odbanowanie Ludzi Za Cave Bota Za K cc
5.Ekipa Zwleka z up Tak Jak Zawsze
6.Czyszczenie Questów Przez Gma

I tyle W tym Temacie

Ero Senin
02-09-2011, 08:51
Apo Upadło Przez
1.Uw
2.Za Mocne Uh Dla Ek
3.Nierówne Traktowanie Graczy Przez gm st Tzw (Układy)
4.Odbanowanie Ludzi Za Cave Bota Za K cc
5.Ekipa Zwleka z up Tak Jak Zawsze
6.Czyszczenie Questów Przez Gma

I tyle W tym Temacie

Co Ty w ogóle pierdolisz? XD upada bo starzy gracze skończyli "przygodę" z tibią a Ci młodsi wybierają nowsze gry bądź nowszą wersję tibii


@top
Ciekawe pomysły dotyczące dwóch dróg rozwoju postaci tylko że to już chyba przekracza granice Tibii : f zbyt wiele trzeba by było zmienić żeby opłacało się wybierać obie ścieżki u każdej postaci
Zresztą...każda profesja wymaga innej broni a tych w cliencie 7.6 brakuje: / Mortiis edytować grafik też nie chce bo jest jakiś punkt w regulaminie CIPu który tego zabrania

Mortiis
04-09-2011, 21:03
Jak juz gdzies wspominalem, dawno myslelismy o systemie blessow, jaki wg was powinien byc koszt jednego blessing'u w zaleznosci od lvl?
Ja bym proponowal np 1lvl - 1cc wydaje sie duzo, wiec moze polowa z tego 1lvl - 0,5cc ? Co o tym myslicie? piszczie swoje propozycje, chodzi o to, aby tez niskie lvl'e skorzystaly, a wysokie tracily jakas sensowna kwote.

Adasik
04-09-2011, 21:26
Nie wyobrażam sobie momentu gdy 2000lvl ma za blessy zapłacić 1kcc skoro na wardach pada co 10 minut... Lepiej nie kombinować, bo czuję, że te blessy byłyby niewypałem.

Malff
04-09-2011, 21:50
Nie wyobrażam sobie momentu gdy 2000lvl ma za blessy zapłacić 1kcc skoro na wardach pada co 10 minut... Lepiej nie kombinować, bo czuję, że te blessy byłyby niewypałem.

Dokładnie, dodacie te blessy serwer padnie doszczętnie.

Xienus o.O
04-09-2011, 23:42
Nie wyobrażam sobie momentu gdy 2000lvl ma za blessy zapłacić 1kcc skoro na wardach pada co 10 minut... Lepiej nie kombinować, bo czuję, że te blessy byłyby niewypałem.

ponieważ twoja wyobraźnia ogranicza się tylko do hamburgerów ;/


@top

temat zajebisty, przeczytałem całość... ale i tak jak widzisz adasik i zarex musza się wpier... a mortiis zrobi tak jak zechcą bo maja oni cale top 20...

gdyby wprowadzili system blessow tak jak Mortiis pisze 0.5cc x lvl. to bylo by fajnie... bynajmniej szybko by kasa uciekała...

mogli by tez kiedyś znienacka usunąć kasę z serva zostawiając na postaci max 1kcc

no i trzeba usunąć hoty...

mimo to nadal nie widzę szans bym powrócił do gry... by użerać się z magikiem czy innymi dziećmi z administracji ... które są największymi problemami apo

gdyby apo się ogarnęło to z jednego mojego osiedla do gry wróciło by z 15 osób... a ile takich osiedli jest w Polsce??

Azonka
05-09-2011, 00:36
mogli by tez kiedyś znienacka usunąć kasę z serva zostawiając na postaci max 1kcc


HAHAHAHAHAHAHA.

#topic
Blessy 0.4cc/lvl i jazda!

Pandoria
05-09-2011, 00:39
Nie wyobrażam sobie momentu gdy 2000lvl ma za blessy zapłacić 1kcc skoro na wardach pada co 10 minut... Lepiej nie kombinować, bo czuję, że te blessy byłyby niewypałem.

Zgadzam się w 100%.

@top.
Niektóre pomysły podobają mi się, a niektóre są zbędne, żeby udoskonalić APO, między innymi ilość graczy się nie zwiększy tak bardzo dużą ilością, myślę iż nie więcej niż 30 graczy, oczywiście z czasem, na więcej nie mamy na co liczyć, gdyż powstają różnorodne klienty i ten sposób APO nie odzyska osób, tylko utraci, ale dobrze, że coś wspomniałeś jako stary gracz tego serwera i myślę, że Mortiis przede wszystkim rozpatrzy parę dobrych i przydatnych pomysłów.

Mortiis
05-09-2011, 11:07
Nie wyobrażam sobie momentu gdy 2000lvl ma za blessy zapłacić 1kcc skoro na wardach pada co 10 minut... Lepiej nie kombinować, bo czuję, że te blessy byłyby niewypałem.

No i wlasnie to jest ten problem ze stac Cie na to abys padal co 10 min albo jak nie chce Ci sie wracac do City to sobie padniesz, bo masz za duzo kasy, a podczas smierci zbyt malo Cie to kosztuje jak na taki lvl.

Sonda dotyczaca systemu blessow:
http://www.forum.toproste.pl/showthread.php?t=98787

Azielu$
05-09-2011, 11:12
No i wlasnie to jest ten problem ze stac Cie na to abys padal co 10 min albo jak nie chce Ci sie wracac do City to sobie padniesz, bo masz za duzo kasy, a podczas smierci zbyt malo Cie to kosztuje jak na taki lvl.

Myślisz, że tak łatwo jest expić na wardach profesją magiczną bez deda? ;x Faktycznie, strata 100cc przy dedzie to nic, ale gdy tracić się będzie więcej, przepaść między ms/ed a ek będzie jeszcze większa. Sztuką jest nawet 2,5k ms'em nie paść chociaż raz na wardach w ciągu 1 lvl'a, a ek'iem można tam wbijać po kilka lvl'i bez deda.

#edit
Chciałem jeszcze dodać, że gdy blessy będą zbyt drogie to skończy się zabawa w pekowanie. :<

http://niezgrani.pl/wordpress/wp-content/uploads/2011/02/facepalm.jpg
Będę expił z blokerem na 2,5k lvl'u XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Widać, że się orientujesz, serio.
A tak ogólnie to o wprowadzeniu blessów było myśleć zanim zrobiliście z ek'a czołg [czyt. przed wprowadzeniem hotów].

Mortiis
05-09-2011, 11:19
To zaplac blokerowi albo idz na inne potwory jak nie dajesz sobie rady, problem w tym ze teraz nie dajac sobie rady i tak tam expisz bo bardzo malo kosztuje Cie to ze tam padniesz.

W systemie blessow mozliwe byloby kupienie 10 blessow na raz w cenie odpowiadajacej levelowi, dlatego jezeli nie bedziemy czesto umierac to bedziemy korzystac z blessow kupionych taniej na nizszym levelu.

KaZeK
05-09-2011, 12:26
To zaplac blokerowi albo idz na inne potwory jak nie dajesz sobie rady, problem w tym ze teraz nie dajac sobie rady i tak tam expisz bo bardzo malo kosztuje Cie to ze tam padniesz.

Jaka tu sprawiedliwość? Ktoś wbił sobie 3k lvl i hula, a nowy gracz to co? Ma nakupować sobie na allegro kcc żeby wyrabiać na blessy? Bez jaj.
Wychodzi na to że 2,5k ms/ed mam expić na FW/Queen bo na Patach/Wardach combo - dead. A taki ek/rp lata z palcem w dupie na patach/wardach.

1.St Nielegal
05-09-2011, 14:31
system blessow pogroszy tylko sytuacje postaci magicznych a eka i rp polepszy...

i jeszcze takie moje zdanie

Ero senin ma racje ze nowi gracze graja na nowszej tibi..a starsi powoli odchodza...choc nieraz jest innaczej,mam 14lat a wole grac na tibi 7.6 niz na 8.1+:)
moze tak wlasny klient? ale teksturki/itemy zachowane stylu 7.6?moze by ktos przyszedl...

Pandoria
05-09-2011, 17:59
To zaplac blokerowi albo idz na inne potwory jak nie dajesz sobie rady, problem w tym ze teraz nie dajac sobie rady i tak tam expisz bo bardzo malo kosztuje Cie to ze tam padniesz.

W systemie blessow mozliwe byloby kupienie 10 blessow na raz w cenie odpowiadajacej levelowi, dlatego jezeli nie bedziemy czesto umierac to bedziemy korzystac z blessow kupionych taniej na nizszym levelu.

Jeżeli tak chcesz to wprowadzić to najpierw zrób ankietę w propozycjach, ponieważ nie każdy się może zgodzić na twój pomysł.

Toxic
08-09-2011, 14:20
III. REMEDIUM

Jeśli APO miałoby się odnowić, wykorzystałbym istniejącą markę - wspomnienie dawnej chwały - do przywrócenia świetności. Niestety, nie obyłoby się bez czyszczenia obecnego systemu, tak aby z popiołów starego APO mógł powstać, nowy odrodzony cud.


1. Przygotowanie
Aby APO powróciło do poprzedniego stanu, trzeba zlikwidować obecne problemy.
W tym punkcie omówię dwa wcześniej przytoczone problemy, tj.

a) Rocieńczenie terytorialne
Mapa musi zostać przerobiona w ten sposób, aby każde miejsce było atrakcyjne po wprowadzeniu kolejnego update'u. Tak, aby wszędzie można było znaleźć coś dla siebie... i nie mówię tu tylko o expowiskach, ale także o miastach czy terenach między miastami. Wszędzie musi być coś unikalnego, co jest przydatne.
Np. w jednym mieście byłaby kuźnia, w której można przetopić itemki takie jak DSL, golden helmet na esencje (potrzebne do profesji - punkt III.3.D), w jednym mieście byłaby arena pvp, która przypominałaby koloseum - w niej mogłyby być zawody pvp na których możnaby robić zakłady, jedna mogłaby być porośnięta krzakami wymaganymi przez zielarzy.
Nie ma co pastwić się nad szczegółami, bo i tak mam za dużo pomysłów (wymyślone w trakcie pisania posta), aby je spisać. :p

b) Dysonans klasowy
Zostawiłbym cztery klasy tak jak teraz, ale musiałyby być zbalansowane. Do tego, każda klasa powinna dostać dwie możliwości wyboru i skupienia się na tym co ważne. Np.
Druid - mógłby wybrać drogę żywiołów i niszczenia swoich przeciwników magią, a także mógłby wybrać drogę leczenia i stać się najlepszą osobą do wspomagania przyjaciół.
a) Druid żywiołów - skupia się na czarach mrozu i błyskawic. Podobny do maga elementalisty. Potrafi wyrządzic niesamowite kłopoty dużym grupom przeciwników. Potrafi zostawiać na swojej drodze różne elemental fieldy (np. taka błyskawica albo ogień na jednej kratce, co znacie z Tibii), które przysparzają sporo kłopotu nieuważnym przeciwnikom. ;)
b) Druid leczący - specializuje się w leczeniu, magii natury/trucizny i oszczędzaniu many. Potrafi leczyć przez dłuższy okres czasu i leczy lepiej od druida żywiołów. Potrafi wytwarzać drzewa, które zastawiają drogę przeciwnikom (jest taki czar w tibii), jego celem w walce jest unikanie przeciwnika i walka mająca na celu powolne wykończenie zasobów przeciwnika.

Podklasy będzie można zmieniać, lecz będzie to wymagało pewnego nakładu pieniężnego. (kontynuacja w punkcie III.3.)

Moje pomysły (utworzone ad hoc) na podklasy to:
Sorcerer
a) Mag elementalista - skupienie na magii piorunów i ognia. Posiada najpotężniejszy czar obszarowy (który jest słabszy od czaru na najlepszego jedną osobę - pomyślcie logicznie to chyba oczywiste, że mag, który skupi całą swoją moc na jednej kratce wyrządzi tam więcej obrażeń, niż mag który rozproszy swoją magię na obszarze 50x większym). Specializuje się w niszczeniu dużych grup potworów, ale dobrze walczy także z jednym przeciwnikiem.
b) Mag cienia (coś a'la nekromanta/demonolog) - skupienie na magii śmierci, trucizn i ognia. Posiada czary, które osłabiają przeciwnika; które potrafią mu wyrządzać szkodę przez jakiś okres czasu; potrafi przywołać demonicznych/martwych sługusów na krótki okres czasu.

Knight
a) berserker
b) bloker

Paladyn
a) sharpshooter (skupia się na strzałach itd, czary mają mniejsze znaczenie)
b) holy avenger (skupia się na czarach ofensywnych ognia i światła, strzałami atakuje tylko dodatkowo)

2. Czystki
Całkowite usunięcie wszystkich postaci i wszystkiego, co znajduje się na serwerze. Tak, aby gracze, którzy aktualnie są na serwerze nie stracili czasu poświęconego na zdobywanie bogactwa, zostałby wprowadzony system TOKENÓW.
Token otrzymuje się za posiadany level, nieruchomości oraz pieniądze posiadane na obecnym serwerze. Dokładny przelicznik może zostać ustalony później, teraz nie ma to znaczenia.
Za tokeny będzie można kupić nieruchomości w pierwszym miesiącu istnienia serwera, potem tokeny znikają.


Po co to wszystko?
Ten pomysł ma dwa teoretyczne znaczenia:
1) Aby gracze, którzy dużo osiągneli nie stracili wszystkiego i nie byli brutalnie ściągani do ekwiwalentu postaci pierwszolevelowej.
2) Aby był jakiś porządek w kupowaniu nieruchomości. Zwykle na nowych serwerach jest tak, że gracze kupują domki po 100gp, a gdy serwer się rozwinie sprzedają je za grubą kasę. Domki w City, które później będą miały dużą wartość mogą zostać kupione jedynie przez graczy, którzy coś osiągneli na poprzednim serwerze.

Tym samym mamy nowy, odświeżony serwer ze zbalansowanymi klasami, na którym każdy może się wybić, a starzy gracze mają najlepsze nieruchomości na prosperującym serwerze.


3. Prewencja

Celem tego działu jest opisanie tego, jak zapobiegnąć temu, co się wylęgło na obecnym APO.

Trzy z siedmiu wcześniejszych problemów opisałem wcześneij zostało nam:

1. Inflacja
4. Brak upustu dla przedmiotów
6. Allegro
7. Nooby

Allegro nie jest problemem w związku z tym co napisałem wczesniej, więc zostaje nam:

1. Inflacja
4. Brak upustu dla przedmiotów
7. Nooby

Zajmijmy się najpierw inflacją i brakiem upustu dla przedmiotów.

1. Inflacja
W związku z tym, że pieniądze ciągle się tworzą i tracą swoją wartość, trzeba zwiększyć na POPYT na nie. W przeciwieństwie do pieniędzy w rzeczywistości (pieniądz fiduracyjny), pieniądze na APO są także towarem. Aby zapobiec szalejącej inflacji, należy zwiększyć ilość usług u NPC, które pochłaniają ten pospolity surowiec. Jest to jedyna droga na zapobiegnięcie inflacji - jak wiadomo, pieniądze trafiające do NPC wypadają z obiegu i tym samym zmniejszają podaż pieniądza, przeciwdziałając inflacji.
Jakie są na to sposoby?
A. Usunięcie SL'a i wprowadzenie blessów. Bless, który można kupić w świątyni zapobiega stracie doświadczenia i posiadanych rzeczy, tym samym sprawiając, że slot na amulet jest wolny.
Kolejnym etapem byłoby wprowadzenie systemu, który zmienia koszt blessa wraz ze wzrostem lvla. Sytuacją patologiczną jest to, że 2800 lvl płaci za SL tyle samo co 200 lvl.

B. Więcej płatnych expowisk (nie jest to dobry pomysł, biorąc pod uwagę, że psuje klimat RPG)

C. Używanie pieniędzy jako środka potrzebnego do przejścia jakiejś misji w queście.

D. Używanie pieniędzy jako surowca do PROFESJI.
PROFESJA jest to zdolność wytwarzania jakichś dóbr. Każdy gracz mógłby mieć tylko jedną profesję.
Moje przykłady profesji wymyślone ad hoc to np:

a) Pierścieniarz (wiem, wiem, nie ma tego w słowniku) - wytwarza różne pierścienie, które dają specjalne moce. Czas działania pierścienia to ok. godziny, dwóch (tak, żeby nie trzeba było ich zmieniać co chwilę - w związku z tym byłyby droższe do wytworzenia niż te obecnie). Wiąże się to z usunięciem pierścieni w sklepach i nadaniem zajebistych właściwości pierścieniom o obecnych grafikach. Tworzenie pierścienia będzie wymagało różnych itemków (zarówno te addonowe, pochodne innych profesji i te które wypadają z potworów np. dsl) i dodatkowo pieniędzy.
Przykłady pierścieni (nie wiem na ile pozwalają skrypty, ale takie pierścienie to raczej nie problem; a jeśli takie są zbyt trudne, to można podkoxić obecne):
-Ring of Life - zwiększa ilość życia o 10%,
-Ring of Radiancy - zmniejsza otrzymane obrażenia od śmierci o 10%,
-Ring of Valiance - zmniejsza otrzymane obrażenia fizyczne o 10%,

b) Amuletnik (wiem, wiem) - robi amulety. W przeciwieństwie do pierścieni, które mają charakter defensywny, amulety są bardziej ofensywne. Wytwarzanie podobne do pierścieni.
Przykłady:
-Amulet of Dragonbreath - zwiększa zadawane obrażenia od ognia o 10%,
-Amulet of Abyss - zwiększa zadawane obrażenia od śmierci o 10%,
-Amulet of Recklessness - zwiększa zadawane obrażenia fizyczne o 10%.

c) Alchemik - wytwarza różne napoje, które dają buffy podobnie jak pierścienie i amulety. Tylko jeden napój może być aktywny.
Przykłady:
-Phial of Nimbleness - zwiększa prędkość o 100 lvl,
-Phial of Serenity - zmniejsza użycie many o 10%,

d) Zielarz - może zbierać roślinki położone na mapie, których używa się w innych profesjach. Takie 'dzikie' roślinki zanosi się do NPCa, który obrabia je za pieniądze, by były gotowe do dodania do itemków z profesji.

e) jest jeszcze kilka rzeczy, które można zrobić - po prostu trzeba zabrać pracę kilku npc i dać ją ludziom. Mogłaby być osoba, która robi meble i inne gówna tego typu; mogłaby być osoba, która tworzy itemy, które zmieniają podklasę etc.

Jak widać, wszystkie z profesji byłyby przydatne i dostarczałyby graczom zarówno zabawy jak i pieniędzy, tym samym czyszcząc serwer z nadmiernej ilości pieniędzy i itemków. :)


4. Nadmiar itemków
Analogicznie jak w wypadku inflacji - itemki przerabia się na esencje, które wykorzystuje się w questach. W wypadku takich itemków jak Soft boots (dajmy na to, że wykonuje się go na 200 lvl) i nie wypadają z potworów - będzie potrzebnych powiedzmy 10 par na quest na zbroję na 500 lvlu. Tak więc 10 graczy na 200lvlu musi sprzedać swoje buty graczowi na 500lvlu, aby ten mógł dostać zajebistą zbroję (tym samym tworzymy korzystny dla serwera Schemat Ponziego). Jeśli cena jakiegoś itemu gwałtownie spada - w następnym updacie wystarczy dodać quest, który zwiększa POPYT na dany item, tym samym zmniejszając jego podaż i podnosząc cenę.

7. Nadmiar noobów
Jeśli serwer będzie miał dużo ciekawych rozwiązań, będzie na nowszym protokole, będzie miał fajny, rpgowy klimat - liczba normalnych graczy się zwiększy, tym samym wypychając noobów na margines.
Wszystkie te rzeczy opisałem w dziale 'remedium'. ;)

IV. Zakończenie
Oto efekt mojego leniwego popołudnia. Wszystkie pomysły były tworzone w trakcie pisania, a mimo to nie wymagają szczególnych poprawek. Ten mały traktacik który napisałem może posłużyć jako lekarstwo dla serwera, na którym spędziłem dosyć dużo czasu. Jeśli ktoś z administracji zainteresuje się przywróceniem temu serwerowi miana 'THE BEST', wystarczy PW i to wymyślę remedium na wszystkie nękające Was problemy.

Pozdrawiam

Nie no wszystko ładnie napisane ale nie zgodzę się z Tobą z tymi klasami to jest przesada czy ty traktujesz ten serwer jak jakiś Wow... ?

Deads
09-09-2011, 09:27
Gdybyście wprowadzili blessy 1/3 APO Przestała by grać tak samo z RESETEM CHARÓW byłoby to samo z 200 ludzi zrobiłoby sie jak na mazurku 50 + XD


PS: Niech apo zainwestuje sobie w lepsze reklamy.

sPoxter
10-09-2011, 00:31
Apo Upadło Przez
1.Uw
2.Za Mocne Uh Dla Ek
3.Nierówne Traktowanie Graczy Przez gm st Tzw (Układy)
4.Odbanowanie Ludzi Za Cave Bota Za K cc
5.Ekipa Zwleka z up Tak Jak Zawsze
6.Czyszczenie Questów Przez Gma

1.Uw, miało byś tylko czymś typu hmmm. Legenda?
2. gówno prawda z uhem ek.
3.Co do tego troche się zgodzę ;]
4.TO już całkowita Paranoja.
5.Zwleka, ponieważ nie tylko ma na głowie Update.
6.No wiemy co MORTIIS zrobił na BOONKA I ekipy... -.-

Mafixen
18-09-2011, 17:39
I tak niektóre propozycje są całkowicie do dupy i nie pomogą, może Mortiis coś sobie wybierze jeśli w ogóle zechce, ale to już jego sprawa, ważne tylko jest to, żeby ludzie grali i nic więcej mnie nie obchodzi, no i jeszcze jakieś update i staranie się ...
Jako iż powstały klienty 9.+ przez to liczba graczy nie wróci, ponieważ będą jeszcze dalej tworzone i za pewne nie długo protokół 7.6 całkowicie upadnie, no jeszcze może z rok się utrzymamy. : )