PDA

View Full Version : Dobijające sie potwory.



Skała
08-07-2014, 14:08
Witam. Moja propozycja polega na tym, aby niektóre potwory (nile, pathfindery, bally, ots kingi i inne - wypisujcie w komentarzach) nie zadawały sobie nawzajem obrażeń. Propozycja jest o tyle unikatowa, że wyjaśnie wam jak należałoby to zmienić.

W ustawieniach każdego czaru na serverze znajdziemy między innymi:

attackType - ustawia się tutaj rodzaj obrażeń, jakie zadawał będzie dany czar, np: ATTACK_FIRE, ATTACK_POISON, ATTACK_PHYSICAL itp.

areaEffect - wygląd czaru, czyli np. ATTACK_PHYSICAL (animacja exori), NM_ME_SOUND (animacja nutek banshee), NM_ME_ENERGY_AREA (animacja energii)


W ustawieniach każdego potwora na serverze znajdziemy między innymi:

<attacks> - czyli wszelkiero rodzaju czary, których używa, np:
<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>

<defenses> - jak łatwo się domyślić, jest to odporność, np:
<defense immunity="poison"/> (odporność na zadawane obrażenia od trucizny)

Po zapoznaniu się z tymi terminami możemy przejść do części głownej propozycji. Napomkne, że wszystko teraz będę robił na przykładzie czaru Exevo Gran Mas Vis oraz potwora o nazwie Demon.

W pierwszej kolejności tworzymy dokładną kopie notatnika z czarem Exevo Gran Mas Vis i nadajemu mu dowolną nazwe, w tym przypadku nazwałem Exevo Gran Mas Vis Bis. W ustawieniach naszej kopii zmieniamy tylko attackType z ATTACK_PHYSICAL na ATTACK_POISON, a areaEffect = NM_ME_EXPLOSION_AREA pozostawiamy bez zmian. Po tym zabiegu Exevo Gran Mas Vis Bis będzie identyczny jak jego pierwowzór, jednak zadawane obrażenia będą od trucizny.

Następnym krokiem jest podmiana w pliku Demon czaru, którego używa.

<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>
zmieniamy na
<attack type="instant" name="Exevo Gran Mas Vis Bis" exhaustion="500" cycleticks="4300" probability="70"/>


Ostatnim krokiem jest ustawienie w pliku Demon odporności na trucizne (jeśli takowej nie posiada), czyli wklejenie <defense immunity="poison"/>.

Po tych trzech krótkich zabierach gdy spotkają się dwa Demony, nie będą nawzajem się bić z tego czaru. Przypominam również, że większość potworów na APO jest odpornych na obrażenia z trucizny, więc druidzi nic na tym nie stracą. Pracy nie jest dużo, wystarczy powtórzyć powyższe kroki z najpopularniejszymi czarami i potworami, które nagminnie się dobijają.

Napisałem o tym Santano w grze, poprosił mnie o stworzenie tego tematu w propozycjach.



Już był takie propozycje i żadna nie przeszła :O Jestem na nie. Za wolno wam się expi, że chcecie to bardziej ułatwiać? Od zawsze tak jest, że potwory biją siebie i niech tak zostanie.

Niestety to, że potwory nie będą sie biły, nie spowoduje, że będziemy szybciej expić. Przelicz to sobie.

Jeśli potwory się biją i zabierają expa, to logiczne jest, że za 50% życia potwora, dostaniesz 50% expa. Bijesz przykładowo 2x krócej, ale dostajesz 2x mniej expa.

Jeśli potwory się nie biją i nie zabierają expa, to za 100% hp moba dostajesz 100% expa.

Na jedno wychodzi. Po co w takim razie cała propozycja, skoro i tak na jedno wyjdzie? Silnik servera będzie odciążony niepotrzebnym 'losowaniem' i obliczaniem kazdego hita, który mógł być zadany w potwora przez potwora.

Myterro
08-07-2014, 14:12
jestem na tak, denerwuje mnie to ciagle zabieranie expa przez potwory :(

Zark
08-07-2014, 14:19
To jest rozwiązanie na około, można to zrobić jeszcze inaczej :D Ale również jestem na tak

Sasha Rookslayer
08-07-2014, 14:29
Dlaczego niektóre? Wszystkie summujące potwory, które biją danego potwora, który je stworzył nie powinny dostawać punktów doświadczenia.
Mogą jedynie zadawać obrażenia, ale niech nie biorą za to expa. :D
Niech jedynie gracz dostaje expa, bo w końcu on ma dostawać, a nie potwory..

Nie wiem czy się da to zrobić, aby potwory siebie biły i punktów doświadczenia nie zdobywały, ale jeżeli się da to jestem na tak.

Domcio Old
08-07-2014, 15:26
Już był takie propozycje i żadna nie przeszła :O Jestem na nie. Za wolno wam się expi, że chcecie to bardziej ułatwiać? Od zawsze tak jest, że potwory biją siebie i niech tak zostanie.

KaZeK
08-07-2014, 15:33
Za późno na takie zmiany, potwory od zawsze zadawały sobie obrażenia i niech tak zostanie. Jestem na nie.

Fire Ziut
08-07-2014, 16:03
Byłoby to kolejne ułatwienie w zdobywaniu expa, jestem na nie.

Rekrut
08-07-2014, 20:41
Zajebista opcja. Wkurzało mnie to jak się nile dobijały na redzie i taska trzeba było robić dłużej...

Jestem na tak!

RefreshV2
08-07-2014, 21:21
mozna innym sposobem to zrobic niz tym co podales, jestem na tak

Orson_Pall
09-07-2014, 00:10
Po co robic takie skrypty, jak można zrobic misje na 4k fire swordow?:cool:

@topic: jestem na tak, od zawsze mnie to denerwowało, a zwłaszcza, jak jeden mob dobije drugiego, i nie ma dropu napisanego na loot chacie...

Ktoś II
09-07-2014, 06:06
Też mnie to denerwuje, lecz jestem na nie. Z tego powodu, że czasami(na niektórych potworach dosyć często) zdarza się tak, że potwory nas zblokują i nie można się ruszyć, a w zwarciu trudno je zabić czarami. W takiej sytuacji liczę tylko na to, aż potwory się wybiją, bądź spadnie im hp do red.
Kiedyś grałem druidem i dosyć często zdarzało się, że miałem trapa na bally, trzymałem tylko leczenie na F2 i w odpowiednim momencie szybko biłem morta.

#Lordzik#
09-07-2014, 12:14
Niby byłoby dobre rozwiązanie, ale tak jak wspomniał Kazeg, jest tak od dawna i niech lepiej tak zostanie.

Zresztą takie coś to kolejne ułatwienie na tym jakże banalnym już serwerze.
Także, NIE.